گزارش جی پلاس/ گزینه‌ی آبی ها چطور سر از ترکیه و ایتالیا در آورد؟

بازارگرمی شروع شد: پیشنهادهای استراماچونی! / مدیران استقلال مراقب باشند

پیشنهاد جنوا و باساک‌شهیر بیشتر از اینکه قابلیت انتشار داشته باشد، شبیه یک بازارگرمی است تا استقلال با خواسته‌های استراماچونی کنار بیاید و پیشنهاد مالی خود را بالا ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مدیران باشگاه استقلال در سفر به ترکیه، جلسه‌ای با استراماچونی برگزار کردند و به توافق‌های اولیه دست یافتند. قرار شد تا چند روز آینده نتیجه‌ی این مذاکره اعلام و اگر طرفین به توافق رسیدند، این مربی ایتالیایی فعالیت خود را در فوتبال ایران آغاز کند. نکته‌ی جالب اما اخباری است که طی روزهای اخیر درباره‌ی استراماچونی و پیشنهادهای جدیدش منتشر شده. پیشنهادهایی از ترکیه و ایتالیا که درست در روزهای قبل و بعد از مذاکره‌ی او با استقلال به میان آمده است.

استانبول باساک‌شهیر از سوپرلیگ ترکیه و جنوا از سری‌آ را تیم‌های خواهان استراماچونی معرفی کرده‌اند. باشگاه‌هایی که از نظر برخی رسانه‌ها دنبال انتخاب سرمربی جدید هستند. استانبول باساک‌شهیر در فصلی که به پایان رسید، بهترین نتایج تاریخ خود را به‌دست آورد و فقط با 2 امتیاز اختلاف قافیه را به گالاتسرای باخت تا تیم فاتح تریم قهرمان لیگ ترکیه شود.

سرمربیگری استانبول باساک‌شهیر بر عهده‌ی عبدالله آوچی 55 ساله است. مربی موفقی که از سال 2014 روی نیمکت این تیم نشسته و باساک‌شهیر را به یکی از قدرت‌های فوتبال باشگاهی در ترکیه تبدیل کرده است. آوچی و استانبول باساک‌شهیر علاقه‌مند به ادامه‌ی همکاری هستند، بخصوص که این تیم بالاتر از بشیکتاش و ترابزون‌اسپور به پلی‌اف حضور در لیگ قهرمانان اروپا رسیده و می‌تواند حضور در این رقابت‌های مهم را نیز تجربه کند.

Inter-Milan-v-Tottenham-Andrea-Stramaccioni-p_2915018

اینکه چطور نام استراماچونی حول و حوش تیم موفق استانبول باساک‌شهیر شنیده می‌شود سوالی است که کمتر کسی درباره‌اش نوشت تا ابهام‌ها برطرف شود.

جنوا در ایتالیا دومین باشگاهی است که به نوشته‌ی برخی رسانه‌های ایتالیایی به استخدام استراماچونی علاقه‌مند است. درست فردای مذاکره‌ی استقلال با استراماچونی، کالچو مرکاتو نوشته که جنوان برای جانشینی چزاره پراندلی، به استراماچونی پیشنهاد داده و شاید او را جذب کند.

شاید استراماچونی اگر می‌دانست که حتی در سری‌ب ایتالیا بازار کار دارد و می‌تواند پیشنهادی دریافت کند، احتمالا بخاطر شرایط کار در کشور خودش، به حضور در استقلال و انجام مذاکره با مدیران این باشگاه رغبت نمی‌کرد. عجبا که حالا جنوا از سری‌آ نام او را میان گزینه‌های خود قرار داده است!

البته در خبری که موثق نیست و کالچو مرکاتو از کشور استراماچونی آن را منتشر کرده.

این اخبار، بیشتر از اینکه قابلیت انتشار داشته باشد، شبیه یک بازارگرمی است تا استقلال با خواسته‌های استراماچونی کنار بیاید و پیشنهاد مالی خود را بالا ببرد. وقتی تا شنبه وقت هست، استراماچونی و مدیر برنامه‌هایش هم تلاش خود را انجام می‌دهند تا به رقمی برسند که از ابتدا مد نظرشان بود. مدیران استقلال در این شرایط باید کمی هوشیار باشند و تن به برآورده کردن تمام خواسته‌های استراماچونی ندهند و این را در نظر بگیرند که اگر این مربی از جنوا و استانبول باساک‌شهیر پیشنهاد داشت، هرگز جواب تلفن مسئولان استقلال را نمی‌داد.    

 

دیدگاه تان را بنویسید