لیگ قهرمانان آسیا؛

جدال ذوب آهن - النصر با 8 روز تاخیر در قطر

نماینده کشورمان در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا, ساعت 23 امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه حمد‌ الکبیر قطر باید به مصاف النصر عربستان برود. دیداری که قرار بود ابتدا در تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه در شهر کربلای عراق برگزار شود اما به دلایل امنیتی از سوی AFC لغو شد تا با 8 روز تاخیر در دوحه برگزار شود.

دو تیم صعودشان به مرحله بعدی مسابقات قطعی شده و این مسابقه تنها تیم‌های اول و دوم گروه را مشخص می‌کند. ذوب آهن 11 امتیازی و در صدر جدول قرار دارد و حریف عربستانی با 9 امتیاز پشت سر نماینده کشورمان ایستاده است.

با توجه به تاخیری که در برگزاری این دیدار به وجود آمده, بازی ذوب آهن و النصر آخرین بازی  مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید و این یعنی دو تیم از پیش می‌دانند که با چه نتیجه‌ای در مرحله یک هشتم با چه تیمی روبه‌رو خواهند شد. ذوب آهن در صورت کسب پیروزی یا تساوی در این بازی صدرنشین گروه A باقی می‌ماند و در این صورت باید در مرحله بعد با تیم الاتحاد عربستان, تیم دوم گروه B مصاف کند. در این صورت النصر باید به مصاف الوحده امارات که صدرنشین گروه B است, برود.

ذوب آهن در این صورت باید در مرحله بعد بازهم با یک تیم عربستانی دیدار کند و با توجه به مشکلاتی که بر سر میزبانی از این تیم‌ها در کشور ثالث وجود دارد, شاید نماینده کشورمان بدش نیاید که مقابل النصر متحمل شکست شود و به عنوان تیم دوم در مرحله بعد حریف الوحده شود. این در حالی است که احتمالاً النصر نیز برای دیدار با ذوب آهن  فکر باخت یا حداقل پیروز نشدن را در ذهن می‌پروراند تا با تیمی از کشور خودش رو‌به‌رو نشود, چرا که رویارویی النصر و الاتحاد, حذف قطعی یکی از نمایندگان عربستان را پیش از مرحله یک چهارم در پی خواهد داشت.

به این ترتیب باید دید که دو تیم برای دیدار امشب چه استراتژی در دستور کار قرار خواهند داد و آیا برای اینکه پیروز نشدن و عدم صدرنشینی پا به میدان می‌گذارند؟ ذوب آهن اگر می‌خواهد تیم دوم جدول شود باید حتماً در این بازی متحمل شکست شود, ‌نکته‌ای که باعث می‌شود تنها نماینده کشورمان در دور حذفی یک رکورد را از دست بدهد.

در مجموع تیم‌های حاضر در 8 گروه مسابقات, تیمی به غیر از ذوب آهن وجود ندارد که تاکنون طعم شکست را تجربه نکرده‌ باشد. این می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا شاگردان علیرضا منصوریان مقابل النصر قید عدم رویارویی با الاتحاد را بزنند, تا برای حفظ این رکورد مهم برای پیروزی یا حداقل شکست نخوردن تلاش کنند. با این اوصاف باید دید ذوب‌ آهن در آخرین بازی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا کدام راه را انتخاب می‌کند؛ اینکه رکورد مهمش را با «نباختن» در آسیا حفظ کند یا اینکه با «باختن» از تقابل دوباره با یک تیم عربستانی و چالش‌های میزبانی‌اش فرار کند!

بازی رفت دو تیم با پیروزی سه بر دو ذوب  آهن همراه بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید