گزارش جی پلاس؛

سرمربی ایتالیایی مدنظر استقلال را بیشتر بشناسید/ استراماچونی از اینتر تا اسپارتا پراگ

سایت ایتالیایی کالچو مرکاتو مدعی شد استقلال به دنبال جذب آندرا استراماچونی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ علی رغم اخبار منتشره مبنی بر اینکه آبی ها با فرهاد مجیدی یا امیر قلعه نویی برای هدایت این تیم در فصل آینده به توافق می رسند، مدیران این تیم همچنان تاکید دارند که سرمربی فصل بعد آن ها خارجی است.

سایت ایتالیایی کالچو مرکاتو مدعی شد که استقلال به آندرا استراماچونی، سرمربی سابق اینترمیلان و اودینزه پیشنهاد داده است.

استراماچونی از جمله مربیان جوان ایتالیایی است که در حال حاضر 43 سال سن دارد و مربیگری را خیلی زود شروع کرد و توانست در سال های نخست موفقیت های چشم گیری را کسب کند.

آندرا استراماچونی

دوران کوتاه بازیگری

استراماچونی در سال 1976 در رم متولد شد و به دلیل علاقه به فوتبال به سمت این رشته رفت اما او هیچ گاه نتوانست در سطح حرفه ای فوتبال بازی کند چرا که در سال 94 – 95 و زمانی که در تیم جوانان بولونیا حضور داشت، مصدومیت زودهنگام گریبان او را گرفت و استراماچونی راهی جز کنار گذاشتن فوتبال نداشت.

دورن مربیگری

آندرا به سرعت کلاس های مربیگری را در سنین جوانی پیمود و راهی آکادمی فوتبال رم ایتالیا شد. او بعد از دو فصل فعالیت در آکادمی این تیم، سرمربی تیم نوجوانان آ اس رم شد.

او در مدت 4 سالی که دررم بود، دوره های مربیگری را پیمود و در سال 2009 مدرک درجه دو مربیگری در یوفا را کسب کرد که به منزله امکان مربیگری او در تیم های حرفه ای بود.

آندرا استراماچونی

تیم جوانان اینتر

در سال 2011 راهی این تیم شد و تا سال 2013 در 65 بازی هدایت تیم زیر 19 اینتر را بر عهده داشت. درخشش در فینال لندن، که استرا همراه با جوانان اینتر به فینال لیگ قهرمان اروپا در رده جوانان راه یافته بود و شکست دادن جوانان آژاکس در مسابقه فینال و کسب مقام قهرمانی این دوره از مسابقات که با نام next generation مشهور است و همچنین قهرمان کردن جوانان اینتر در لیگ ایتالیا هم باعث شد تا او بیش از پیش دیده شود.

اینتر

در اواخر فصل 2012 او به جای کلودیو رانیری انتخاب شد و در 9 بازی 5 برد، دو مساوی و دو باخت کسب کرد و برای فصل بعد هم روی نیمکت تیمش نشست.

استرا (استراماچونی) بعد سپری کردن چند بازی خوب در فصل ۲۰۱۲/۱۱ با اینتر قراردادش را تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد. وی در این سال تقریباً در همه بازی‌های بزرگ تا نیم به پیروزی رسید. وی توانست دوباره اینتر را به بالای جدول برساند و خود را رقیب بسیار جدید برای یوونتوس و ناپولی در مسیر قهرمانی سری آ معرفی کند. از جمله بزرگترین نتایج وی می‌توان به نتایج ذیل اشاره کرد:

یوونتوس ۱–۳ اینترمیلان: شکست رکورد شکست ناپذیری یوونتوس بعد از ۴۹ بازی در خانه یوونتوس،  آث میلان ۰–۱ اینترمیلان،  اینتر میلان ۲–۱ ناپولی.

او پس از شروع خوب در اینتر میلان روند نزولی در پیش گرفت و فصل را با رتبه نازل نهم جدول به پایان برد و در پایان فصل از سمتش برکنار شد.

اودینزه

استراماچونی در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۴ با امضا قرار دادی رسماً هدایت اودینزه را بر عهده گرفت و در مدت یک فصل سرمربی این تیم بود ولی نتایج خوبی را کسب نکرد و نهایتا اخراج شد.

آندرا استراماچونی

پاناتینایکوس

او در فصل 2015 به یونان رفت اما نتایج در یونان هم خوب نبود و نهایتا بعد از یک فصل به کارش پایان داد و اخراج شد.

اسپارتا پراگ

استراماچونی  بعد از یک فصل استراحت، در آخرین دوره مربیگری خود به چک رفت و هدایت تیم بزرگ این کشور را بر عهده گرفت اما در عین ناباوری با این تیم نتوانست قهرمان شود و به رده سوم رسید تا از این تیم هم کنار گذاشته شود.

او از سال 2018 تاکنون بیکار است.

 

دیدگاه تان را بنویسید