تهیه‌کننده "وکیل مدافع" عنوان کرد؛

دستمزدهای میلیاردی مهران مدیری و عطاران را نمی‌توانستیم پرداخت کنیم

محسن علی‌اکبری می‌گوید: برای ساخت فیلم «وکیل مدافع» با بازیگران مهمی صحبت کردیم اما آنها دستمزدهای زیادی می‌خواستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فیلم‌ سینمایی وکیل مدافع به کارگردانی سلما بابایی و ونداد دوشن در گونه سینمای دفاع مقدس و سیاسی این روزها اکران شده است، محسن علی‌اکبری (تهیه‌کننده این فیلم) با اشاره به دلایل ساخت این فیلم و حمایتش از دو کارگردان جوان در این اثر  گفت: قبل از آنکه فیلم‌نامه را بخوانم و به صورت جدی بخواهم از ساخت این فیلم حمایت کنم و آن را تهیه کنم، نفس حضور سلما بابایی به عنوان دختر شهید عباس بابایی برای من بسیار ارزشمند بود ،چون شهید بابایی در عرصه دفاع مقدس و دفاع از کشور رشادت‌های بسیاری کرده و ما به وی مدیون هستیم. دوست داشتم به فرزند ایشان کمک کوچکی بکنم هر چند کاری که من کردم در قبال تلاش‌های پدر ایشان ناچیز است.

وی ادامه داد: بعد از آنکه همکاری ما کاملا جدی شد، من متوجه شدم که ایشان به همراه ونداد دوشن یک موسسه فرهنگی را مدت پنج سال است که تاسیس کرده‌اند و چند تله فیلم تولید کرده‌اند و سابقه کار در سینما و تلویزیون را دارند. من متوجه شدم آنها توانایی ساخت این فیلم را دارند و فیلم‌نامه نیز جذابیت خوبی برای ساخت و تولید داشت.

علی‌اکبری در ادامه با اشاره به اینکه حرف فیلم «وکیل مدافع» یک حرف روز و درباره دفاع مقدس و وضعیت سیاست است، گفت: متاسفانه گروهی از دفاع مقدس و واژه دفاع مقدس سوءاستفاده می‌کنند و گروهی که اصلا به جبهه و جنگ نرفته‌اند بعد از پایان جنگ به شکل‌های مختلف برای خود سوابقی درست کرده و از کلمه جانبازی سوءاستفاده می‌کنند. مثلا برخی با زدن یک ماسک شیمیایی دورغین در انتخابات شرکت می‌کنند و می‌خواهند از این حربه برای برنده شدن استفاده کنند. عده‌ای این روزها واژه دفاع مقدس را تبدیل به یک رانت کرده‌اند.

وی درباره اینکه چرا از بازیگران شناخته شده در این فیلم استفاده نشده، گفت: ما برای ساخت این فیلم با بازیگران مختلفی همچون مهران مدیری و رضا عطاران صحبت کردیم اما ارقامی که می‌خواستند بسیار بالا بود. از طرف دیگر آنها مشغول کار بودند و ما باید منتظر می‌شدیم تا کارهای قبلی‌شان تمام می‌شد و بعد شاید در فیلم ما حضور پیدا می‌کردند. مثلا مهران مدیری در حال ساخت سریالی در شبکه نمایش خانگی بود و نمی‌توانست در فیلم ما حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: البته اگر نیز فرصت حضور در فیلم را داشتند مبالغی از ما درخواست شده بود که ما توانایی پرداخت آن را نداشتیم. دستمزدی که آنها می‌خواستند رقمی حدود یک و نیم تا دو میلیارد تومان بود که ما توانایی پرداخت این دستمزد را نداشتیم. فروش فیلم نیز نمی‌توانست این میزان دستمزد را بازگرداند.

علی‌اکبری افزود: دولت و بنیاد سینمایی فارابی هیچ حمایتی از این فیلم نکردند و این فیلم کاملا در بخش خصوصی ساخته شد. اگر ما می‌خواستیم از بازیگرانی همچون عطاران و مدیری استفاده کنیم باید به فروشی معادل چهار تا شش میلیارد تومان می‌رسیدیم تا حداقل بتوانیم دستمزد بازیگران عزیز را پرداخت کنیم.

وی درباره زمان اکران این فیلم گفت: متاسفانه تعداد زیادی فیلم در نوبت اکران هستند و ماه‌هایی همچون دی و بهمن نیز زمان‌هایی است که برای اکران مناسب نیستند و در این ایام بیشتر فیلم‌سوزی رخ می‌دهد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با توجه به موضوع فیلم که ارزشی است و همچنین روایت آن که طنز است، ماه مبارک رمضان را انتخاب کنیم تا مردم و خانواده‌ها بدون دغدغه یک فیلم مفرح و شاد را ببینند.

علی‌اکبری افزود: سازمان صداوسیما با پخش تیزرها موافقت کرده و قرار است به زودی تیزرهای این فیلم در زمان‌های پربیننده پخش شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید