معاون امور هماهنگی و اقتصادی عنوان کرد؛

قیمت خرما در بازار واقعی نیست

امامی امین گفت: برخی دلالان اقدام به بالا و پایین کردن قیمت‌های برخی کالاها کرده‌اند، در حالی که این قیمت‌ها واقعی نیستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد امامی امین، معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران اظهار کرد: در ماه رمضان کمبودی در خصوص کالاهای اساسی تنظیم بازاری، شکر، برنج و ...نداریم.

وی افزود: با توجه به سیلاب‌های اخیر در جنوب کشور برخی با استفاده از این موقعیت شایعاتی مبنی بر کمبود خرما در بازار ایجاد کرده اند، اما خرمای ماه رمضان از سال گذشته ذخیره شده  و مشکلی در خصوص کمبود این کالا نداریم .

امامی امین در رابطه با افزایش قیمت برخی از اقلام در بازار گفت: برخی دلالان اقدام به احتکار و بالا و پایین کردن قیمت های برخی کالاها از جمله خرما کرده اند، در صورتی که این قیمت‌ها واقعی نیستند.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران بیان کرد: برخی سودجویان از زمان‌هایی مانند ماه رمضان و شب عید برای پر کردن جیب های خود سوء استفاده می‌کنند و این موضوع موجب می شود که به اقتصاد و به معیشت مردم ضربه وارد شود.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران با بیان این که قیم‌ های خرما را خود بازار تعیین می کند، افزود: عرضه و تقاضا مانند گذشته است چرا که این کالا بخشی از غذای مردم محسوب می شود، اما برخی اقدام به احتکار این کالاها می‌کنند و منجر به افزایش قیمت‌ها می شوند.

وی ادامه داد: در ستاد تنظیم بازار استان تهران افزایش قیمت نان مصوب نشده و اگر افزایشی صورت گرفته غیر قانونی است.

امامی امین در رابطه با کمبود روغن نباتی نیز تصریح کرد: برخی از کارخانه‌ها با مشکل تولید و نبود حلب روغن رو به رو بودند که با پیگیری که از سوی وزارت صمت صورت گرفت مقررشد جهت تهیه مواد اولیه برای کارخانه های تولید حلب اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به ادامه توزیع گوشت قرمز با نرخ دولتی در بازار نیز اظهار کرد: تا زمانی که گوشت های قرمز با نرخ دولتی در انبارها موجود باشد توزیع خواهد شد و از این پس خرید گوشت با ارز نیمایی صورت می‌گیرد.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران گفت: براساس مصوب تنظیم بازار کشور قیمت مرغ  با نرخ 11 هزار و 500 تومان عرضه می شود و میادین کشتارگاه بهمن در اختیار شهردرای تهران است  .

امامی امین اظهار کرد: مقرر شده در ماه رمضان حدود 30 هزار تن شکر از محل ذخایر در اختیار بازار قرار گیرد و گوشت قرمز نیز به دلیل بارش‌های اخیر قیمت ها رو به کاهش رفته است.

وی گفت: قیمت گوسفند زنده کاهش پیداکرده و در حال حاضر برای رفع کمبود ها در بازار اقداماتی انجام شده است .

وی افزود: تعزیرات حکومتی و سازمان‌های حمایتی در کنار مردم هستند و با هر گونه افزایشی در بازار برخورد خواهند کرد تا مردم با مشکلی مواجه نباشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید