درمان سردرد به طور طبیعی

سردرد یکی از بدترین دردهایی که ممکن است سراغ هر کسی برود. با روش های زیر به راحتی می توانید سردردتان را با روش های طبیعی درمان کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، زمانی که دچار سردرد هستید چه اقدامی می‌کنید؟ قبل از اینکه برای تسکین درد یک قرص بخورید، علت آن را کشف کنید. عوامل سردرد زیاد می‌باشند، اما علت اصلی به شیوه زندگی بر می‌گردد. مطالب زیر را بخوانید تا سردرد خود را از بین ببرید.

عوامل مشترک سردردها

یک چیزی در زندگی محیط نامطلوبی به وجود می‌آورد که سبب سردرد می‌شود. برای نمونه، خیلی از مردم با سردردهای ناشی از سرما خوردگی، دیر خوابیدن و مصرف نوشابه‌های الکلی آشنا هستند. دیگر عوامل آن مشکلات سینوسی، تنش ماهیچه، درد چشم، استرس، یک ویروس، آلرژی‌ها، عادات بد غذایی، آسیب ماهیچه‌ای در گردن و کمر، و فشار به فک‌ها می‌باشند. بعضی از خانم‌ها شاید سردرد ناشی از ناتوازنی هورمونی را تجربه کرده باشند.


فاکتور غذا بر سردردتان تاثیرگذار است

آنچه که به طور مرتب می‌خوریم روی جریان مفید انرژی و خون به سوی مغز اثر می‌گذارد و از سردرد جلوگیری می‌کند. در وعده‌های غذایی کم بخورید اما از همه گروه غذایی استفاده کنید و از مواد افزودنی، ادویه‌ها و ترکیبات مصنوعی مصرف نکنید.


برای رفع سردرد، بیشتر مواد و خوراکی‌های زیر را بخورید

همه لوبیاها، غذاهای سرشار از فیبر، سبزیجات سبز برگ، جعفری، گل داوودی، نعناع، چای سبز، پیاز، زنجبیل، جونیمکوب، هویج، بادام، آلو بخارا و گندم سیاه.

برای جلوگیری از سردرد از موارد زیر اجتناب کنید

نوشیدنی‌های الکلی، شکلات، MSG (مونوسدیم گلوتامات)، نیترات‌ها، سولفیت‌ها، شکر، نمک، کافئین، چربی و غذاهای سرخ شده.
درست است که کافئین روی رگ‌های خونی اثر می‌گذارد و سردرد میگرنی را برطرف می‌کند اما مصرف بیش از حد آن فرد را معتاد به آن می‌کند به این معنی که اگر مصرف نکند دچار سردرد شدیدی می‌شود. هرگز غذا را دیر وقت یا در حال استرس و راه رفتن نخورید. از خوردن غذاهای پر چاشنی و پر نشاسته پرهیز کنید.


درمان‌هایی برای رفع سردرد

در زیر بعضی از این درمان‌ها و پیشنهادات برای رهایی و مقابله با سردرد وجود دارد.


نوشیدنی آب هویج برای درمان سردرد

هر 4 ساعت 1 بار یک لیوان آب هویج تازه بنوشید تا سردرد شما برطرف شود. * موقع سردرد کمپرس زیر را تهیه کنید. 5 قطره روغن گلنار را در یک فنجان آب گرم بریزید. حوله را درون آب برده و آب اضافی را بچکانید. سپس روی پیشانی قرار دهید.


برای درمان سردردتان این چای گیاهی را بنوشید

2 قاشق غذا خوری گل داوودی، دانه‌های پرک هندی و نعناع را در 4 فنجان آب بریزید و 15 دقیقه بجوشانید. از این چای روزی 3 مرتبه بنوشید. این داروهای گیاهی سینوس‌ها را صاف می‌کنند و فشار به سر را کاهش می‌دهند. سوسنبر، بابونه، گالتری و گل ساعتی از دیگر داروهای گیاهی مفید برای سردرد هستند.

به طور مرتب گردن و ماهیچه‌های پشت را بکشید و موقع کار به طرز نشستن و قرار دادن سر خود دقت کنید.

با پیاده روی آرام از سردرد جلوگیری کنید. پیاده روی در هوای تازه جریان خون و اکسیژن به سوی مغز را تحریک می‌کند. پس زمانی که احساس سردرد می‌کنید 10 دقیقه قدم بزنید و به طور عمیق نفس بکشید.

سردردها عموما با تکنیک بدون استرس و راحت‌سازی بدن همچون مدیتیشن و تای چی (ورزشی چینی شبیه یوگا)، برطرف می‌شوند. این ورزش‌ها را روزانه انجام دهید. اما توجه داشته باشید که موقع سردرد ورزش نکنید، چون که وضع را بدتر می‌کنید.

و اگر سردردهای شدید با موارد بالا و داروهای گیاهی برطرف نشد یا در بین شب از سردرد بیدار می‌شوید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

امیدواریم این مقاله در جلوگیری از سردرد‌های احتمالی به شما کمک کند.

دیدگاه تان را بنویسید