اقدام عجیب دو شرکت لبنیاتی معروف

دو شرکت لبنی معروف طی چند روز گذشته قیمت خامه صبحانه را افزایش داده‌اند، این افزایش مشابه اقدام دفعات پیش آنها برای افزایش قیمت کل محصولات لبنی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برخی برندهای لبنیاتی در آستانه ماه مبارک رمضان به طور خودسرانه اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند.

دو برند معروف لبنی که پیش از این هم در افزایش‌های چند باره قیمت لبنیات در سال‌های گذشته پیشتاز بودند و سایر برندها را به دنبال خود می‌کشاندند، این بار نیز اولین افزایش قیمت را این دو برند معروف «م» و «پ» رقم زدند.

قیمت خامه کوچک را که پیش از این 2500 تومان عرضه می‌کردند، طی چند روز گذشته به 2700 تومان افزایش دادند. افزایش قیمت از سوی این دو برند در حالی انجام شده که هیچ مجوزی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و دیگر بخش‌های ذیربط صادر نشده است و هیچ اتفاقی هم در قیمت شیر خام و هر مؤلفه‌ای که در قیمت تمام شده تأثیر بگذارد وجود نداشته است. 

افزایش خودسرانه از سوی برخی شرکت‌های لبنی در سال‌های گذشته بارها و بارها تکرار شده و متأسفانه موفق هم بوده‌اند. پس از آنکه آنها قیمت‌ها را بالا می‌بردند و ماه‌ها با همان قیمت افزایش یافته فروش داشتند، تازه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به آنها اولتیماتوم می‌داد و معمولاً هم بسیار جزئی از قیمت افزایش یافته عقب‌نشینی می‌کردند و جریمه هم نمی‌‌شدند. 

در آستانه ماه مبارک رمضان نظارت‌ها و مسئولیت‌ها بر بازار و قیمت‌ها باید تشدید شود تا برخی سوءاستفاده‌گرها از این فرصت استفاده نکنند، چرا که فشار همه اینها روی دوش مصرف‌کننده است. 

ظاهراً این رسم شده است که هر موقع فشاری روی تولیدکننده و صنایع وجود داشته آنها این فشار را روی مردم و مصرف‌کننده انتقال داده‌اند بدون اینکه خودشان تلاشی برای کاهش قیمت تمام شده داشته باشند.

حتی برخی کارخانه‌های لبنی هم به جای افزایش قیمت محصول به کم فروشی روی آورده و ظرف پنیر را سرخالی گرفته یا قسمتی از وزن را با آب و نمک در بسته بندی جبران می‌کنند، به عبارت دیگر محصول کمتری را با قیمت ثابت می فروشند که مصداق کم فروشی است.

تولیدکنندگان کشور ما در زمینه بهره‌وری انرژی، بهره‌وری تبدیل و تولید نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار فاصله دارند. آنها هر چقدر در کم کردن این شکاف تلاش کنند سود بیشتری نصیبشان خواهد شد، اما آنها ساده‌ترین راه را انتخاب می‌کنند و همواره دولت را متقاعد می‌کنند که قیمت را افزایش دهد و همه فشارها را تولیدکننده تحمل می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید