هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛

تراکتورسازی در نصف جهان/ جدال ژنرال و پروفسور/ رقابت‌ تیم‌های میانه جدولی برای جایگاهی بهتر

هفته‌های پایانی لیگ‌برتر فوتبال ایران در روزهای داغ خود قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته بیست و هفتم از امروز با انجام سه دیدار آغاز می شود. روز جمعه نیز در دیدارهایی جذاب تیم های پرسپولیس و سپاهان، تراکتور و ذوب آهن به مصاف هم خواهند رفت. روز شنبه نیز استقلال تهران به مصاف پدیده می رود.

ماشین‌سازی تبریز- سایپا؛ ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۶

سایپا، تیمی که تا چند هفته قبل با قرار گرفتن در رتبه ششم و بازی‌های خوب برابر تیم‌های مدعی روزگار می‌گذراند، بعد از دو شکست سنگین برابر پرسپولیس و سپاهان باید به مصاف ماشین‌سازی برود. نارنجی‌پوشان اگر در این بازی هم شکست بخورند در صورت برد دیگر تیم‌ها شاید تا رتبه یازدهم هم سقوط کنند.

این مسابقه از جهتی دیگر هم حساسیت دارد؛ هفته گذشته و بعد از شکست تراکتورسازی در تبریز، مالک این باشگاه که همزمان مالک باشگاه ماشین‌سازی هم هست، مصاحبه‌ای کرد و گفت تیم‌هایی مثل پیکان و سایپا که هواداری ندارند فقط برای این در لیگ‌برتر حضور دارند که سر بزنگاه دست دو تیم پر هوادار پایتخت را بگیرند. این موضوع با واکنش باشگاه سایپا هم روبه‌رو شد و آن‌ها در بیانیه‌ای حضور همزمان دو تیم ماشین‌سازی و تراکتورسازی با یک مالک را زیر سوال بردند.

ماشین سازی هم که در ۹ بازی گذشته فقط یک پیروزی به دست آورده است بعد از بازی برابر سایپا سه بازی مهم با سپاهان، پرسپولیس و پدیده دارد که این بازی‌ها می‌توانند مهم‌ترین بازی‌های فصل این تیم به شمار بیایند.

پیکان - پارس جنوبی؛ ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۸

در کمال ناباوری تیمی که سه هفته پیاپی شکست خورده بود، هفته گذشته در بازی جنجالی تبریز موفق شد تراکتورسازی مدعی را از پیش رو بردارد. پیکانی‌ها به خاطر درگیری‌های بعد از بازی سه ساعت در ورزشگاه حبس شدند و به پرواز نرسیدند. فرکی، سرمربی این تیم هم با اشاره به همین موضوع گفته است که برای بازی با پارس‌جنوبی جم فقط یک جلسه تمرین داشته‌اند. دو تیم در جدول در رتبه‌های نهم و یازدهم هستند و فقط یک امتیاز اختلاف دارند.
پارس جنوبی هم این روزها درگیر حواشی شده است. بازیکنان این تیم چند روز است که به خاطر مشکلات مالی در تمرین حاضر نمی‌شوند و اعتصاب کرده‌اند. تارتار، سرمربی این تیم که صبرش سر آمده است بعضی از بازیکنانش را به کنار گذاشتن از تیم تهدید کرده است.
دو تیم نگرانی زیادی بابت سقوط دارند چون اختلاف خوبی با سپیدرود تیم پانزدهم ایجاد کرده‌اند. این بازی را می‌توان بازی تیم‌های بدون تمرین نام‌گذاری کرد.

استقلال خوزستان - نساجی قائم شهر؛ شهدا، فولاد ساعت ۱۷:۳۰

قعرنشین جدول رده‌بندی در بیست بازی گذشته خود فقط یک پیروزی به دست آورده است. استقلالی‌ها اگر این بازی را ببازند و نفت مسجد سلیمان یک امتیاز برابر صنعت نفت به دست بیاورد، اولین تیمی می‌شوند که به لیگ دسته اول سقوط می‌کند و این برای هواداران تیمی که آخرین قهرمان لیگ قبل از پرسپولیس بود، دردناک است.
حریف‌شان یعنی نساجی با آمدن جلالی کمی متحول شده است و با این که سخت پیروز می‌شود اما به راحتی هم شکست نمی‌خورد. سه تساوی صفر بر صفر و پیاپی این تیم گویای این نکته است. با توجه به اختلاف امتیاز ۱۰ امتیازی نساجی با سپیدرود، قرمزهای قائمشهر به احتمال بسیار زیاد فصل بعد هم در لیگ برتر هستند و از حالا باید در بازی‌های پیش رو خورشان را برای فصل بعد آماده کنند.

دیدارهای روز جمعه (6 اردیبهشت)

سپیدرود رشت - فولادخوزستان؛ تلاش برای بقا

قرمزپوشان رشت برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند و در این دیدار خانگی با تمام توان بازی خواهند کرد. سپیدرود باید از مانع فولادی عبور کند و امیدوار باشد که نفت مسجدسلیمان هم امتیاز از دست بدهد. فولاد هم هفته گذشته شکست سنگینی را مقابل صنعت نفت آبادان متحمل شد ولی همچنان روی پله ششم ایستاده است. افشین قطبی در بازگشت به فوتبال ایران باید نشان بدهد که همچنان دل شیر دارد. 

ذوب آهن اصفهان -تراکتورسازی تبریز؛ پایان ناکامی قرمز‌های تبریز؟

ذوب آهن صدرنشین گروهش در لیگ قهرمانان آسیاست و در بهترین شرایط فنی و روحی به مصاف تراکتورسازی می‌رود. قرمزپوشان تبریز تا دو هفته پیش در ماه عسل لیگ با لیکنز مربی بلژیکی خود بودند اما یکباره دو باخت متوالی شرایط قرمزپوشان تبریز را بهم ریخت! این تیم به حاشیه رفت و مشکلات زیادی برایش پیش آمد بخصوص بعد از باخت خانگی مقابل پیکان که هم زنوزی مالک باشگاه علیه باشگاه‌های تهرانی مصاحبه کرد و هم برخی از تماشاگران صحنه‌های ناخوشایندی را در تبریز به تصویر درآوردند. اکنون تراکتورسازی میهمان ذوب آهن است و اگر در اصفهان امتیاز از دست بدهد شانسش برای قهرمانی بازهم کمتر خواهد شد. نبرد ذوب آهن و تراکتورسازی هم دیدنی و حساس است.

پرسپولیس - سپاهان اصفهان؛ الکلاسیکو ایران

برانکو سرمربی پرسپولیس این مسابقه را دربی و فینال لیگ نامیده و اعلام کرده که برنده این مسابقه قهرمان لیگ خواهد شد. نبرد پرسپولیس و سپاهان در واقع الکلاسیکوی ایرانی خواهد بود. پرسپولیس در این مسابقه شجاع خلیل زاده را ندارد و در غیاب این مدافع شجاع و گلزن! قطعا خط دفاع سرخپوشان آسیب پذیر خواهد شد. سپاهان با ۴۱ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. بدون خلیل زاده مهار مهاجمی مثل کی روش استنلی خیلی سخت می شود. این مهاجم اکنون با ۱۴ گل زده بهترین گلزن لیگ است و پشت سر او علیپور با ۱۳ گل قرار دارد و این مسابقه دوئل مهاجمان گلزن لیگ هم هست. با این حال جذابیت بیشتر مسابقه جایی است که پرفسور برانکو و ژنرال قلعه‌نویی می‌نشینند و افکار تاکتیکی این دو مربی می‌تواند تیمشان را به سوی پیروزی هدایت کند. الکلاسیکوی ایران را روز جمعه از دست ندهید جمعی از بهترین های فوتبال ایران در این مسابقه حضور دارند.

برنامه دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛

506

دیدگاه تان را بنویسید