نمایشگاه هایی که در آخر هفته می توانید سری به آن ها بزنید

نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران در نخستین روزهای اردیبهشت ماه با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این گزارش مروری داریم بر برخی از این نمایشگاه‌ها که در این ایام برقرار هستند:

نقاشی‌های گلی امیدوار در گالری گلستان

نمایشگاه آثار نقاشی گلی امیدوار روز جمعه (ششم اردیبهشت ماه) در گالری گلستان افتتاح می‌شود و تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه در روزهای جمعه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری گلستان پنجشنبه‌ها تعطیل است.

 

گالری ژاله میزبان نمایشگاه گروهی «پناهگاه»

«پناهگاه» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی، طراحی و مجسمه به نمایشگاه‌گردانی مهرداد جعفری است که از ششم تا ۱۶ اردیبهشت در گالری ژاله برگزار است.

مهرداد جعفری درباره چگونگی شکل‌گیری این نمایشگاه توضیح داده است: از یک سال پیش به همراه هفت تن از شاگردانم تصمیم گرفتم که نمایشگاهی با عنوان پناهگاه برپا کنم. آتلیه شخصی‌ام برای من مامنی است که از اتفاقات زندگی روزمره و مشکلاتی که در جامعه هر روز به شکلی با آن روبه‌رو هستیم پناه می‌برم و در آتلیه‌ام تلاش کرده‌ام چنین فضایی را برای شاگردانم به‌وجود بیاورم.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون مرجان پیر عطا، مهرداد جعفری، مانیا جلالی فراهانی، مینا حکیم، صراحی رفعتی، سارا کشمیری، محمد عرفان مولایی و سحر نهاوندی‌نژاد به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه گروهی «پناهگاه» از ششم تا ۱۶ اردیبهشت در گالری ژاله میزبان علاقه مندان خواهد بود. گالری ژاله همه روزه (به غیر از شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری ژاله در خیابان کریم خان، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳ واقع شده است.

 

نمایشگاه «ماندن» در گالری افرند

مجموعه آثار نقاشی نسرین امیری با عنوان «ماندن» روز جمعه (۶ اردیبهشت ماه) در گالری افرند افتتاح می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

زمان برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه «ماندن» از ساعت ۱۶ الی ۲۱ اعلام شده است. همچنین امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز (به غیر از شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ الی ۲۰ فراهم است.

گالری افرند در خیابان یوسف آباد، جهان‌آرا، خیابان ۱۹( جلال حسینی)، پلاک ۴۸ واقع شده است.

 

نقاشی‌های مینا سبزی در گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی نقاشی مینا سبزی که قرار است روز جمعه (۶ اردیبهشت‌ماه) در گالری سیحون افتتاح می‌شود تا ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

گالری سیحون در خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱۱ واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

نمایشگاهی از آثار ساغر مسعودی در گالری فرشته

نمایشگاه انفرادی از آثار ساغر مسعودی از ششم اردیبهشت ماه با موضوع «می‌خوابانمم» در گالری فرشته برگزار خواهد شد.

در شرح این نمایشگاه آمده است:

آرام شکل پروانه‌ای، در اپیزودِ به عقب برگشته، خود را به پیله بر می‌گردانم … خشکسالی شده… خود را به پیله بر می‌گردانم… می‌خوابانمم.

آئین گشایش این نمایشگاه ششم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در گالری فرشته برگزار خواهد شد و این مجموعه به مدت ۱۸ روز و تا ۲۴ اردیبهشت ماه میزبان علاقه‌مندان است.

 

«از پس خاکستری‌ها» در گالری اثر

مجموعه آثار نقاشی عبدالحمید پازُکی با عنوان «از پس خاکستری‌ها» که از ۳۰ فرودین ماه در گالری اثر آغاز به کار کرد تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

گالری اثر در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶ واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از نمایشگاه «از پس خاکستری‌ها» از یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

گالری اثر روزهای شنبه تعطیل است.

 

نمایشگاه «ما گم شده‌ایم» در گالری سایه

نمایشگاه انفرادی نقاشی الهام شفاعی با عنوان «ما گم شده‌ایم» از روز جمعه (۶ اردیبهشت ماه) در گالری سایه افتتاح می‌شود و تا ۱۱ اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

گالری سایه در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۲۱ واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ اعلام شده است. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

نمایشگاه مجسمه در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی مجسمه آرش فشارکی با عنوان «استراحت سخت» روز جمعه (۶ اردیبهشت ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود.

نمایشگاه «استراحت سخت» تا تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه در این گالری برپا است.

گالری اُ در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه‌ی اول واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۱ اعلام شده است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

 

نمایشگاهی از آثار هنری یدالله رویایی

نمایشگاه آثار یدالله رویایی با عنوان «طرح و تصویر در حجم» و با ارائه ۳۰ اثر از این شاعر از روز جمعه (۶ اردیبهشت ماه) در گالری کاما برپا می‌شود.

آرزو معتمدی، کیوریتور نمایشگاه «طرح و تصویر در حجم» درباره برپایی نمایشگاهی از این شاعر در گالری کاما توضیح داده است که این نمایشگاه به پیشنهاد مانی رضایی به‌واسطه پروژه «هزار توی شعر و هنر معاصر» شکل گرفت‌. او در بخشی از این پروژه به بررسی و پژوهش در آثار تجسمی شاعران نقاش می‌پردازد و مجموعه کاما پس از برگزاری نمایشگاه احمدرضا احمدی در بهار گذشته از این پیشنهاد استقبال کرد و نمایشگاه یدالله رویایی را برپا می‌کند.

نمایشگاه «طرح و تصویر در حجم» از ۶ تا ۱۱ اردیبهشت در گالری کاما برپاست.

نمایشگاه «درخشش» در گالری ایوان

نمایشگاه انفرادی فریدون امیدی با عنوان «درخشش» از ۳۰ فرودین ماه تا ۹ اردیبهشت ماه در گالری ایوان برگزار می‌شود.

گالری ایوان در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، پلاک یک واقع است. همچنین ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز (به غیر از شنبه‌ها) ساعت ۱۶ الی ۲۰ اعلام شده است.

نمایشگاه نقش خط‌ها و خروس‌های حسین نوروزی

نمایشگاه نقش خط‌ها و خروس‌های حسین نوروزی روز پنجشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه) در مؤسسه یونس امره برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر از نقش خط‌ها و خروس‌های حسین نوروزی از پنجم تا ۱۰ اردیبهشت در یونس امره واقع در بلوار آفریقا، کوچه شهید سعیدی، شماره ۱۲ به نمایش گذاشته می‌شود.

حسین نوروزی درباره نقش خط می‌گوید: نقش خط نقشی از خط است و نه خود خط. ارجاعی ذهنی گاه عین به عین است و گاهی اشاره.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید