گالری هایی که در آخر هفته می توانید به آن ها سری بزنید

نگارخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز فرهنگی هنری میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، افرادی که این روزها برای بازدید از «لوور کوچک» به موزه ملی ایران می‌روند، می‌توانند تماشاگر  ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، باشند. این عکس‌ها از این کارگردان و عکاس فقید در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شده‌اند.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٩٩٦ تا ٢٠١٢ میلادی در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوور ثبت کرده است.

همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبراند»، نقاش مشهور هلندی از قرن هفدهم میلادی است که به مدت چهار ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه  تا  ١٨ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران در خیابان ۳۰ تیر برپاست.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه نهر و نهال؛ اولین نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان حاشیه‌نشین به مدت ۱۰ روز در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

فصل اول این نمایشگاه که جمعه ۲۱ اردیبهشت در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود، به کوره‌های آجرپزخانه محمودآباد تهران اختصاص دارد.

محمودآباد نام روستایی بوده در آن منطقه که با بناشدن کوره‌های آجرپزی در مرکزیت و اطراف آن، به کلی بافت روستایی خودش را از دست داده است. قدمت کوره‌های ستون آجری این منطقه به دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی بر می‌گردد. در حال حاضر حدود ۲۰۰ خانواده ایرانی (عموما مهاجرینی از خراسان و تربت جام) و افغانستانی ساکن این کوره‌ها هستند. تعداد محدودی از آنها در کوره‌هایی که در آن منطقه فعال هستند کار می‌کنند و مابقی کوره‌ها را به عنوان محل زندگی انتخاب کرده‌اند و محل کارشان بیرون کوره‌ها و مناطق اطراف است.

نمایشگاه نهر و نهال جمعه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۷ در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ساربان

نمایشگاه آثار نقاشی‌خط بهرام حنفی با عنوان «دوره‌ی آبی» برگزار می‌شود. این نمایشگاه که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در گالری ساربان افتتاح می‌شود، شامل آثاری است که هنرمند در سال ۹۶ خلق کرده است.

حنفی درباره این نمایشگاه می‌گوید « نمی توانم انکار کنم که در مواجهه با تاریکی‌های درون خودم به آبی رسیدم»

«دوره‌ی آبی» از جمعه ۲۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در «گالری ساربان» برپا خواهد بود. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه «خنیاگران» جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در گالری ایده پارسی افتتاح خواهد شد و در آن ۲۰ اثر از فاطمه ارژمند به نمایش در می آید که در بخشی از توضیح آن گفته شده است« مجموعه‌ی خنیاگران می‌کوشد اهمیت معناییِ موسیقی و حضور نوازندگان را، به‌عنوان جزئی از فضای نگاره‌های قدیم، در روایتی متفاوت نشان دهد. حفظ روح قدیم در فضای هر نگاره تعهدی‌ست که نگارگر به آن وفادار مانده است. »

این نمایشگاه جمعه ۲۱ اردیبهشت افتتاح و تا روز ۲۶ اردیبهشت به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸، گالری ایده پارسی پذیرای علاقمندان خواهد بود.

گالری فردا

نمایشگاه «این جهان بازیافته» آثار بهار مجابی از ۲۱ اردیبهشت در گالری فردا به نمایش درمی‌آید.  این هنرمند که خواهر جواد مجابی، نویسنده مطرح هنرهای تجسمی ایران است، برای نخستین بار این مجموعه را برای نمایش انتخاب کرده است.

 در این نمایشگاه که ۲۰ اثر نقاشی از این هنرمند و نیز ۱۲ مجسمه و یک چیدمان برای نمایش انتخاب کرده است، بر یک دوره از فعالیت‌های این هنرمند مرور خواهد شد.

این نمایشگاه از بیست و یکم اردیبهشت ماه تا بیست و هفتم این ماه در گالری فردا برپا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند.  گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه« بی گمانی»  با مجموعه آثار علی یوسفی ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران افتتاح می‌شود و تا  تا ۲۹ اردیبهشت برای بازدید عموم برقرار است. این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار فیگوراتیو انتزاعی این هنرمند را به نمایش خواهد گذاشت.

علاقه‌مندان برای بازدید نمایشگاه می‌توانند همه روزه بجز روزهای تعطیل  ساعت ۱۴ تا ۲۰ به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی، بالاتر ازسیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

گالری محسن

۱۱ قطعه عکس از آثار مهرداد افسری در نمایشگاهی با عنوان «چهل؛ رساله‌ ای در باب سلوک زمینی» از ۲۱ اردیبهشت‌ماه در این گالری به نمایش در خواهد آمد و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۲ اردیبهشت‌ماه تا ۱۱ خرداد از این نمایشگاه به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ بازدید کنند.

مجموعه «چهل؛ رساله‌ ای در باب سلوک زمینی» که ایده آن بر پایه فلسفه سهروردی و حکمت اشراق استوار است، در اصل شامل چهل عکس می‌شود که در کتابی با همین عنوان منتشر شده و در روز افتتاحیه نمایشگاه رونمایی خواهد شد. همچنین این نمایشگاه سه روز پس از افتتاح در گالری محسن در نمایشگاه فوتو لندن ۲۰۱۸ نیز روی دیوار می‌رود.

گالری راه ابریشم

‌گالری راه ابریشم از ۲۱ اردیبهشت‌ماه میزبان نمایشگاه عکسی از ابراهیم نوروزی با عنوان «روایت یک رویا» خواهد بود. این نمایشگاه در دو بخش عکس‌های رنگی و سیاه و سفید روی دیوار خواهد رفت. در بخش سیاه و سفید ۱۰ عکس روی دیوار خواهد رفت که بیانگر نگاه عکاس به دنیای واقعی است و در بخش رنگی نیز پنج عکس که روایت او از رویاهایش هستند به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ۱۳ خرداد به گالری راه ابریشم واقع در بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ مراجعه کنند. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

 

دیدگاه تان را بنویسید