طلسم‌شکنی پس از ۷ سال در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛

مدال طلا بر گردن اطری، تیموری و رضا یزدانی/ بیابانی و امامی برنز گرفتند

نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران،مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا را از آن خود کرد و برای نخستین بار طی سال‌ها حضور در تیم های ملی در یک رویداد رسمی به مدال طلا رسید.بیابانی و امامی دیگر نمایندگان ایران نیز به مدال برنز دست یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که در " شی آن" چین در جریان است، رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز آسیا و بازی‌های آسیایی در دیدار نهایی مقابل کوم سونگ کانگ دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از کره شمالی با نتیجه ۹ بر ۳ به برتری رسید و اولین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

اطری پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۱۴ بر ۴ حکمت الله وحیداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک از سد محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد.

آخرین مرتبه حسن رحیمی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در سال ۲۰۱۲ موفق به کسب مدال طلای آسیا در وزن ۵۷ کیلوگرم شده بود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز پیمان بیابانی در دیدار رده‌بندی برابر سراج الدین حسن اف از کشور ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی سخت و دشوار با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

بیابانی پیش از این در دور اول مقابل کاتای یرلانبیک از چین با نتیجه ۷ بر ۷ پیروز شد. وی در دور دوم مقابلباجرانگ دارنده مدال نقره جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از هند با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضورباجرانگ در دیدار فینال، بیابانی به گروه بازنده‌ها رفت و مقابل فرناندو دیووشان از سریلانکا با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت.

در این وزن باجرانگ نایب قهرمان جهان از هند در دیدار فینال در حالیکه ۷ بر ۴ از اوساکوف قزاق عقب بود در ثانیه‌های پایانی با خاک کردن حریف و بارندازهای پیاپی در نهایت ۱۲ بر ۷ پیروز شد و برای دومین مرتبه قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

اما در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز برابر باتیر بورجاکوف از ترکمنستان به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه یک طرفه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و مدال برنز آسیا را از آن خود کرد.

امامی پیش از این در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد راجنیش از هند گذشت وی در دور بعد مقابل تمولنانتختویا از مغولستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکوجاکایپانوف از قزاقستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.امامی سال گذشته نیز برای ایران در این رقابت‌ها کشتی گرفت اما در پایان به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

در این وزن کایپانوف از قزاقستان در فینال ۹ بر صفر شیگا از ژاپن را برد و به مدال طلای آسیا رسید.

در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در شی آن کشور چین، بهمن تیموری نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز آسیا در سال ۲۰۱۷ در دیدار فینال برابر پراوین رانا دارنده مدال برنز آسیا ۲۰۱۲ از هند با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

در ادامه مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا که از صبح امروز (سه شنبه) در شهر "شی آن" چین آغاز شده است، رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم با پیروزی در دیدار فینال مقابل حریف مغول بعد از ۳ سال بار دیگر مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر سلیم موحامت موحادیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل ماگومد موسی‌یف از قرقیزستان با نتیجه 16 بر 4 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 3 علیشیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. یزدانی در دیدار فینال به مصاف باتزول اولزیسایخان از مغولستان رفت که با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و قهرمان شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید