ساخت سرنگ تاشو برای مبتلایان به آلرژی

محققان دانشگاهی سرنگی مخصوص افراد مبتلا به آلرژی ابداع کرده اند که مانند یک ساعت روی مچ دست بسته می شود و با فشار یک دکمه سرنگ باز شده و می توان آن را به ران تزریق کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اگر فرد در معرض واکنش‌های آلرژیک قرار داشته باشد، حمل کردن یک سرنگ حاوی «اپی نفرین» حیاتی است. این سرنگ‌ها بیشتر اوقات حجیم هستند و احتمال زیادی وجود دارد فرد آن را گم کند. در همین راستا محققان دانشگاه رایس یک راه ساده ابداع کرده اند تا افراد آن را روی مچ دست خود حمل کنند.

محققان یک قلم EpiWear ابداع کرده اند که روی مچ دست بسته می‌شود و یک سرنگ تاشو اپی نفرین را در خود پنهان کرده است. این دستگاه به اندازه یک ساعت مچی است. اگر فرد در وضعیت واکنش آلرژیک قرار بگیرد، کافی است تا سرنگ را باز کند و یک اهرم امنیتی را فشار دهد. سپس با فشار دکمه‌ای دارو را به ران خود تزریق می‌کند.

محققان دانشگاهی به طور دقیق از نگرانی‌های ایمنی این گجت مطلب هستند. طراحی گجت به گونه‌ای است که اجازه نمی‌دهد سوزن به طور اتفاقی از جای خود خارج شود. همچنین آنان تصمیم دارند قابی بسازند که از فشرده شدن دکمه به طور تصادفی نیز جلوگیری می‌کند.

قطعات مختلف این دستگاه با پرینتر سه بعدی ساخته می‌شوند و دانشجویان تصمیم دارند آن را ارتقا دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید