لیگ قهرمانان آسیا؛

کار سخت شاگردان شفر مقابل الهلال/ ذوب آهن به دنبال صدرنشینی در امارات

تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان در گروه C و تیم های الوصل امارات و ذوب آهن در گروه A از سری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می روند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم فوتبال استقلال با کسب یک امتیاز از دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا در رده چهارم جدول قرار دارد و شاگردان شفر باید در سومین دیدار آسیایی خود امروز دوشنبه در دوحه برابر الهلال عربستان بازی کنند.

استقلال ایران؛ وینفرد شفر

استقلالی ها در اولین دیدار آسیایی خود برابر الدحیل قطر بازی را با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند و در دومین بازی آسیایی خود هم مقابل العین امارات به تساوی یک بر یک رسیدند.

شاگردان شفر در حالی برای انجام دیدار برابر الهلال عربستان راهی دوحه شدند که تعداد زیادی از بازیکنان این تیم به دلیل مصدومیت و محرومیت انضباطی قادر به همراهی تیمشان نیستند و همین موضوع کار را برای وینفرد شفر آلمانی سخت می کند.

وریا غفوری کلیدی ترین بازیکن تیم فوتبال استقلال در خط دفاع محروم است و شفر برای جایگزینی این بازیکن برابر الهلال باید از مهره های دیگر بهره ببرد.

دیدار آبی پوشان برابر الهلالی ها در سرنوشت آسیایی این تیم نقش مهمی دارد و شکست احتمالی در این بازی امید آنها را برای صعود تا حدود زیادی از بین می‌برد.

استقلالی ها جدا از وریا غفوری،محسن کریمی و طارق همام را به دلیل مصدومیت و فرشید باقری و مهدی قائدی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.

شاگردان شفر برای رویارویی با الهلال عربستان تمرینات فشرده خود را در قطر دنبال می کنند و بدون شک آبی پوشان برای صعود نیاز مبرمی به کسب امتیاز برابر حریف خود دارند.

الهلال عربستان؛ زوران مامیچ

تیم فوتبال الهلال در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه به مصاف استقلال خواهد رفت.

نواف العابد، هافبک تأثیرگذار و کلیدی الهلال بعد از چند هفته آسیب‌دیدگی به شرایط بازی رسیده و می‌تواند تیمش را در دیدار برابر استقلال همراهی کند.

الهلال عربستان در اولین دیدار آسیایی خود با نتیجه یک بر صفر العین امارات را برده و در نهایت شاگردان مامیچ در دومین دیدار آسیایی خود 3 بر یک الدحیل قطر را شکست دادند.

الهلال عربستان با کسب ۶ امتیاز رده اول گروه C را از آن خود کرده است و بدون شک شاگردان مامیچ با کسب برد برابر استقلال صعود خود را قطعی خواهند کرد.

بازیکنان الهلال پس از برگزاری آخرین تمرین خود در ریاض قرار است با جت اختصاصی راهی دوحه می‌شوند.

زوران مامیچ به آنالیز رقیب ایرانی خود پرداخته تا شاگردان شفر را شکست دهد.

الهلالی‌ها در سفر خود به دوحه نواف العابد ستاره سرشناس و ملی پوش خود را نیز به همراه خواهند داشت. این بازیکن مدت‌ها به دلیل مصدومیت اجازه همراهی الهلال را نداشت، اما با تلاش کادر پزشکی به بازی مهم با استقلال ایران رسید.

سالم الدوساری به دلیل مصدومیت به بازی مقابل استقلال نمی‌رسد.

بازی دو تیم استقلال تهران و الهلال عربستان از گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا امروز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه ساعت ۲۱:۳۰ در دوحه قطر برگزار می‌شود و کریستوفر جیمز بث این بازی را سوت می‌زند.

جدول گروه C

ردیف تیم‌ها بازی‌ها برد مساوی باخت گل زده گل‌خورده تفاضل امتیاز
1- الهلال 2 2 0 0 4 1 3+ 6
2- الدحیل 2 1 0 1 4 3 1+ 3
3- العین امارات 2 0 1 1 1 2 1- 1
4- استقلال 2 0 1 1 1 4 3- 1

الوصل امارات - ذوب‌آهن ایران

در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، تیم‌هایالوصل امارات و ذوب آهن ایران باید در دبی به مصاف هم بروند و ۲ تیم درصدد کسب پیروزی هستند. شاگردان علیرضا منصوریان برای دیدار با الوصل محرومی ندارند، اما محمدرضا عباسی مصدوم است و به این دیدار نمی‌رسد.

در دیگر دیدار این گروه هم الزورا با النصر تقابل می کند که به نظر می رسد شانس النصر برای کسب امتیاز زیاد است.

نکته جالب توجه در گروه A. صدرنشینی الزورا عراق است. این تیم با کسب ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به نماینده اصفهان در رده نخست قرار دارد و الوصل و النصر امارات در رده‌های سوم و چهارم هستند.

ذوب آهن در دیدار گذشته با النصر عربستان به پیروزی ۳ بر ۲ رسید و الوصل رو در روی الزورا متحمل شکست سنگین شد تا ۲ تیم با شرایط خوبی به مصاف هم بروند. سبزپوشان اصفهانی در ۲ بازی گذشته لیگ برتر ۴ امتیاز کسب کردند و پس از اینکه مقابل صنعت نفت به پیروزی رسیدند، رو در روی سپیدرود به تساوی دست یافتند تا آماده بازی شوند.

سبزپوشان اصفهانی فصل گذشته به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسیدند و به دلیل قهرمانی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفتند و با شکست یک بر صفر الکویت کویت و برد ۳ -۲ الغرافه قطر به مرحله گروهی رسیدند و با تیم‌های الزورا عراق، النصر عربستان و الوصل امارات همگروه هستند. این تیم در لیگ هجدهم عملکرد خوبی نداشته و با کسب ۲۶ امتیاز از ۲۳ بازی در رده دهم جدول رده بندی قرار دارد.

ذوب آهن تاکنون ۷ بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده که عملکرد آن‌ها در ۶ دوره به شرح زیر است:

۲۷ پیروزی، ۱۴ شکست، ۱۲ مساوی، ۶۹ گل زده، ۵۲ گل خورده، حضور در فینال و کسب مقام نایب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۰

ذوب آهن این فصل را خیلی خوب آغاز کرد، اما با افت شدیدی مواجه شد و اکنون در رده دهم جدول رده بندی لیگ قرار دارد. سبزپوشان در نیم فصل دوم لیگ برتر خوب بازی کردند و عملکرد بهتری نسبت به نیم فصل اول داشتند.

ذوبی‌ها امیدوار هستند با هدایت علیرضا منصوریان به روز‌های خوب خود بازگردند و نه تنها در رقابت‌های داخلی موفق شوند، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز به موفقیت برسند. از ستاره‌های ذوب آهن در این فصل فوتبال کشورمان می‌توان به محمد رشید مظاهری، میلاد فخرالدینی،قاسم حدادی فر، ماریون سیلوا، کریستین اوساگونا و ... اشاره کرد.

هدایت الوصل برعهده لارنسیو رگکامف رومانیایی است که سابقه مربیگری در تیم‌های الهلال، الوحده و ... دارد و از ابتدای سال ۲۰۱۹ سرمربی الوصل شد. این تیم در جدول رده بندی لیگ امارات در رده‌های میانی قرار دارد و شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد الشارجه با حضور ستارگانی مانند مندز، ویلتون و ... به قهرمانی برسد.

فابیو لیما، خمیس اسماعیل، کایو، وحید اسماعیل، رونالدو مندز و ... ستاره‌های برزیلی و اماراتی الوصل هستند که فابیو لیما به دلیل اخراج مقابل الزورا نمی‌تواند رو در روی ذوب آهن بازی کند. این هافبک ستاره تیم اماراتی محسوب می‌شود و در بازی نخست مقابل النصر تک گل تیمش را به ثمر رساند.

لیما و کایو، دو ستاره برزیلی الوصل لقب گرفتند که فصل گذشته سومین و چهارمین گلزن برتر لیگ امارات شدند و امسال هم وینیسیوس دهلیما، هافبک سابق گرمیو و هموطن آن‌ها نیز به الوصل اضافه شده است تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

الوصل افتخارات زیادی در لیگ امارات دارد و چندین بار قهرمان مسابقات لیگ و حذفی شده است، اما در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی حذف شده و تلاش می‌کند تا در ۲۰۱۹ به مرحله حذفی صعود کند که شانس خوبی نیز دارد.

یاماتو یودی ژاپنی قضاوت این مسابقه را برعهده دارد.

تقابل این ۲ تیم امروز دوشنبه ۱۹ فروردین و از ساعت ۲۰:۱۰ در امارات برگزار خواهد شد.

جدول گروه A

ردیف تیم‌ها بازی‌ها برد تساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز
1- الزورا 2 1 1 0 5 0 5+ 4
2- ذوب‌آهن 2 1 1 0 3 2 1+ 4
3- الوصل 2 1 0 1 1 5 4-

3

4- النصر 2 0 0 2 2 4 2- 0

 

به گزارش جی پلاس، روز سه‌شنبه (20 فروردین) پرسپولیس ایران نیز مقابل الاهلی عربستان صف آرایی خواهد کرد و این بازی ساعت 20 ورزشگاه الوصل دبی برگزار می شود.

دیدگاه تان را بنویسید