گزارش جی پلاس؛

پرسپولیس یک - استقلال صفر / برد سرخ پوشان در مهم ترین بازی فصل+ ویدیو گل و جدول رده بندی

دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال که هشتاد و نهمین دربی تاریخ دو تیم است، با برتری سرخ پوشان به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه دیدارهای هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و در حساس‌ترین دیدار هفته دو تیم پرسپولیس و استقلال از ساعت 16 امروز (شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. سوت آغاز این دیدار توسط اشکان خورشیدی به صدا درآمد که برای نخستین بار قضاوت این دیدار را تجربه می‌کند. این دیدار با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت. تک گل این دیدار را احمد نوراللهی در دقیقه 21 به ثمر رساند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، علی علیپور و ماریو بودیمیر.

ترکیب استقلال: سیدمهدی رحمتی،‌ روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، پژمان منتظری، علی کریمی، فرشید باقری، آیاندا پاتوسی، فرشید اسماعیلی، اسماعیل گونکالوس و گادوین منشا.

*تیم داوری
داور: اشکان خورشیدی
کمک‌ها: رضا سخندان و علی میرزابیگی
کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان و محمدحسین زاهدی‌فرد
کمک داوران ویدئویی: علیرضا فغانی و محمدرضا منصوری
داور چهارم:آرمان اسعدی
ناظر داوری:فریدون اصفهانیان

نیمه اول/ پرسپولیس یک - استقلال صفر

دقیقه 1: مسابقه با دو دقیقه تاخیر و با قرائت فاتحه به مناسبت جان باختگان سیل اخیر آغاز شد.

دقیقه 2: اولین حمله استقلال ثمری نداشت و توپ از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت و قبل از آن هم داور خطای زکی پور را اعلام کرده بود.

دقیقه 3 : علی کریمی با خطا روی علیپور ضد حمله پرسپولیس را متوقف کرد.

دقیقه 4: ضربه کاشته را رفیعی روی دروازه استقلال فرستاد که داور خطای مهاجمان پرسپولیس را اعلام کرد.

دقیقه 5: استقلال صاحب اولین ضربه کرنر شد که این ضربه را پاتوسی روی دروازه ارسال کرد که این ضربه را منشأ به سمت دروازه زد اما بیرانوند توپ را مهار کرد.

دقیقه 10: بعد از حملاتی که استقلال روی دروازه پرسپولیس پی ریزی کرد، شاگردان برانکو تلاش کردند از زیر فشار ابتدایی حریف خارج شوند. 

دقیقه 15: استقلال از جناح راست سرخپوشان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. این ضربه را پاتوسی روی دروازه ارسال کرد اما در یک رفت و برگشت توپ در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 18: استقلال صاحب دو ضربه کرنر پیاپی شد که ثمری برای این تیم نداشت تا دروازه‌ها همچنان بدون خطر جدی بمانند.

دقیقه 21: خطای سهرابیان روی بودیمیر پرسپولیس را از جناح راست یک ضربه ایستگاهی کرد که این ضربه را ترابی ارسال کرد و با ضربه سر به کرنر رفت. ضربه کرنر را احمد نورالهی با ضربه سر به گل برتری سرخ پوشان تبدیل شد.

دقیقه 26: پرسپولیس که تلاش می‌کرد جلوی حملات استقلال را بگیرد با استفاده از ضد حمله روی دروازه استقلال خطرساز شد اما ضربه آخر کامیابی نیا در اختیار رحمتی قرار گرفت.

دقیقه 32: سرخپوشان که از زیر فشار دقایق ابتدایی حریف خارج شده بودند نمایش بهتری در این دقایق داشتند و با پاس‌های کوتاه به دروازه استقلال نزدیک شدند و صاحب یک موقعیت خوب شدند اما مدافع استقلال به موقع رسید و اجازه باز شدن دروازه رحمتی برای دومین بار را نداد.

دقیقه 36: همکاری خوب بازیکنان پرسپولیس پشت محوطه جریمه فرصت شوت زنی را برای نورالهی فراهم کرد که ضربه محکم این بازیکن را رحمتی به خوبی مهار کرد.

دقیقه 38: روی اشتباه شجاع خلیل‌زاده، استقلالی‌ها توسط گادوین منشا صاحب موقعیت دیگری شدند که شوت این مهاجم نیجریه‌ای از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 42: تکل خطرناک کمال کامیابی‌نیا روی پای فرشید اسماعیلی یک پنالتی برای استقلال به دنبال داشت.

دقیقه 44: میلاد زکی‌پور از استقلال و شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس به دلیل درگیری، از اشکان خورشیدی کارت زرد دریافت کردند.

دقیقه 1+45: فرشید اسماعیلی قصد داشت با ضربه چیپ پنالتی را تبدیل به گل کند که توپ او از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 2+45: بیرانوند از داور بازی کارت زرد گرفت.

نیمه دوم/ پرسپولیس یک - استقلال صفر

دقیقه 50 : استقلال در شروع نیمه تلاش کرد گل خورده را جبران کند و به همین دلیل فشار روی دروازه سرخ‌ها را زیاد کرد اما مدافعان پرسپولیس با آرامش به فکر گرفتن توپ و خنثی کردن حملات حریف بودند.
دقیقه 56: پس از اینکه خطای مهدی ترابی از سوی اشکان خورشیدی اعلام شد، این بازیکن به تصمیم داور اعتراض کرد که با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 59: توپ ربایی سروش رفیعی در میانه میدان ضد حمله‌ای را برای پرسپولیسی‌ها فراهم کرد که علی کریمی با خطا روی این بازیکن و متوقف کردن این ضد حمله، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 65: محسن کریمی پاسی به فرشید باقری در محوطه جریمه داد که این بازیکن هم می‌خواست با پاس عرضی پاتوسی را در موقعیت گلزنی قرار دهد، اما سیدجلال حسینی تن به کرنر داد.

دقیقه 82: علی علیپور با نفوذ از سمت چپ وارد محوطه جریمه استقلال شد و ضربه‌اش را به سمت دروازه شلیک کرد، اما توپ به کنار دروازه برخورد کرد و به اوت رفت.

دقیقه 90: کرنر برای استقلال به شکل خطرناکی از سوی پاتوسی روی دروازه پرسپولیس ارسال شد که در رفت و برگشت، مدافعان پرسپولیس توپ را تبدیل به ضد حمله کردند. سیامک نعمتی در ضد حمله توپ را تا محوطه جریمه استقلال پیش برد، اما در نهایت مرتضی تبریزی توانست توپ را بگیرد و از منطقه خطر دور کند.

با این برد، پرسپولیس ۴۸ امتیازی شد و با پنج امتیاز اختلاف نسبت به استقلال ۴۳ امتیازی، صدرنشین بلامنازع لیگ‌برتر باقی ماند.

 این گزارش از آغاز دیدار به روزرسانی شد.

جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال

110

دیدگاه تان را بنویسید