در لیگ جهانی کاراته وان مراکش؛

مهدی زاده به وزن ۶۰- کیلوگرم بازگشت

به نظر می‌رسد امیر مهدی‌زاده قهرمان کاراته کشورمان قصد دارد از مسابقات لیگ برتر جهانی کاراته وان مراکش مجددا در وزن سابق خود به روی تاتامی برود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر مهدی‌زاده قهرمان پرافتخار کاراته کشورمان بعد از مسابقات جهانی اسپانیا تصمیم به تغییر وزن و حضور در وزن 67- کیلوگرم را گرفت تا شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو در وزن جدید امتحان کند.

اتفاقی که با توجه به عدم رنکینگ او در وزن جدید و حضور 100 نفر برتر رنکینگ در مسابقات لیگ برتر جهانی کاراته، باعث عدم حضور او در مسابقات لیگ برتر جهانی کاراته وان پاریس و دوبی شد. مهدی‌زاده در این مدت تنها در مسابقات کاراته وان چین و اتریش به روی تاتامی رفت و با وجود عملکرد قابل قبول و کسب مدال برنز در مسابقات کاراته وان چین، اما موفق به حضور در میان 100 نفر برتر رنکینگ نشد.

با توجه به این اتفاق و طبق اسامی ورزشکاران ثبت نام کننده در مسابقات لیگ برتر جهانی کاراته وان مراکش، به نظر می‌رسد مهدی‌زاده قصد بازگشت به وزن 60- کیلوگرم را دارد و مجددا در وزن سابق خود به روی تاتامی خواهد رفت.

در حال حاضر مهدی‌زاده با کسب 3357.50 امتیاز در جایگاه هفتم رنکینگ جهانی وزن 60- کیلوگرم قرار دارد و در رنکینگ 67- کیلوگرم المپیک نیز با کسب 892.5 امتیاز در جایگاه بیست و نهم قرار دارد و همچنان از شانس بسیار بالایی برای کسب سهمیه المپیک برخوردار است.

مهدی‌زاده  دو مدال طلا و یک مدال برنز جهان، یک مدال طلا و یک مدال نقره بازی‌های آسیایی و دو مدال طلا و یک مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را در وزن 60 کیلوگرم در کارنامه خود دارد.

مسابقات جهانی لیگ برتر کاراته مراکش از تاریخ 30 فروردین ماه تا یکم اردیبهشت ماه سال 98 در شهر "رباط" مراکش برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید