هفته بیستم لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس و لشگر مصدومانش به صدر می رسند؟/ جدال استقلالی ها مقابل شاگردان قطبی

لیگ برتر فوتبال در هفته بیستم روز پنجشنبه با انجام ۴ مسابقه آغاز می‌شود که در این روز استقلال در خوزستان به مصاف فولاد می‌رود و پرسپولیس میزبان صنعت نفت آبادان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه آغاز می‌شود و در این هفته هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در این روز به مصاف حریفان می‌روند.

نگاهی به مسابقات این هفته می‌اندازیم؛

فولاد خوزستان - استقلال تهران؛ شاگردان شفر مقابل مربی پرسپولیسی

آبی پوشان تهرانی در بهترین و آماده‌ترین شرایط خود به سر می‌برند استقلال در ۷ مسابقه ۶ برد داشته و اکنون روی پله چهارم جدول ایستاده تا در کورس مدعیان قرار بگیرد. پاتوسی مهندس و بازیساز جدید استقلال شرایط مطلوبی را به ترکیب تیم شفر داده است.

آبی پوشان هجومی و تماشاگر پسند بازی می‌کنند اما این هفته کار سختی مقابل قرمزپوشان اهوازی دارند. فولاد خوزستان که با افشین قطبی شرایط مطلوبی دارد هفته گذشته در قائمشهر مقابل نساجی ۲ گل خورد تا افشین امپراتور مزه باخت را هم در بازگشتش به لیگ برتر بچشد.

اکنون این مربی سابق پرسپولیس مقابل استقلالی رویایی قرار می‌گیرد. استقلال در صورت برد در این مسابقه ۳۷ امتیازی می‌شود و روی پله چهارم باقی می‌ماند البته فاصله‌اش با پرسپولیس که یک بازی سخت مقابل نفت آبادان دارد به یک امتیاز می‌رسد. فولاد هم برای حفظ رتبه ششمی تلاش می‌کند. باید دید افشین قطبی می‌تواند مهندس پاتوسی را مهار کند یا این مروارید سیاه آبی پوشان بازهم نقش اول را در پیروزی استقلال ایفا می‌کند.

بازی رفت دو تیم بدون گل مساوی به پایان رسید.

پارس جنوبی - سایپا؛ پایان ناکامی‌های تیم دایی؟

پارس جنوبی بعد از برد خوب مقابل نساجی مازندران در دیدار با استقلال شکست خورد اما همچنان در رده هفتم جدول حضور دارد که رتبه‌ای مناسب و خوب برای این تیم محسوب می‌شود مهدی تارتار اعلام کرده به احترام هواداران تیمش تا پایان فصل در مورد مشکلات مالی حرفی نمی‌زند و او و بازیکنانش با تمام توان برای موفقیت پارس جنوبی تلاش می‌کنند.

شاگرد سابق دایی می‌داند کار سختی مقابل سایپا دارد سایپایی که در هفته‌ اخیر در آن تغییرات مدیریتی رخ داد و مدیرعامل جدید باشگاه آمده تا به اوضاع این باشگاه سرو سامانی بدهد به خصوص اینکه کارکنان باشگاه سایپا نامه سرگشاده تندی خطاب به دایی نوشتند و اظهار نظرهای سرمربی را بی احترامی به خود دانستند. به هر حال سایپا در زمینه فنی خوب نتیجه نگرفته است و ۱۰ هفته است که در لیگ برتر رنگ برد را ندیده و باید دید در این مسابقه تیم دایی نوار ناکامی‌هایش را قطع خواهد کرد یا در این دیدار خارج از خانه دستش به سه امتیاز نمی‌رسد! 

نکته جالب این مسابقه روابط دوستانه دو سرمربی است تارتار و دایی در مقطعی در پرسپولیس همکار بودند و این دو تیم معمولا باهم بازی دوستانه‌هم برگزار می‌کنند به خوبی از یکدیگر شناخت دارند. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود سایپا به پایان رسید.

ذوب آهن اصفهان - ماشین سازی تبریز؛ سیزده عدد شانس منصوریان؟

سبزپوشان اصفهانی ۱۲ هفته است که در لیگ برتر پیروز نشده‌اند و به همین دلیل اکنون روی پله چهاردهم لیگ برای بقا تلاش می‌کنند! جایگاهی که به هیچ عنوان شایسته باشگاه شایسته‌ ذوب آهن نیست. تیمی که اکنون یکی از سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم محسوب می‌شود اما وضعیتش در لیگ مناسب نیست. شاگردان منصوریان هفته گذشته مقابل استقلال حرفی برای گفتن نداشتند و ۳ بر صفر مقابل استقلال تسلیم شدند و حالا باید در خانه ماشین سازی تبریز را شکست بدهند تا به لیگ برگردند.

شاگردان رضا مهاجری هم هفته گذشته در خانه مقابل پیکان شکست خوردند و این تیم را از بحران خارج کردند تا نوار باخت‌های پیکان قطع شود بنابراین دوست ندارند بازهم یک تیم دیگر را از بحران خارج کنند هر دو تیم برای برد تلاش خواهند کرد.  آخرین برد ذوب آهن مقابل همین ماشین سازی در تبریز بوده که ۲ بر یک بازی را بردند و باید دید عدد سیزده برای منصوریان خوش یمن خواهد بود و آنها می‌توانند در سیزدهمین هفته طلسم ناکامی‌های خود را بشکنند یا ناکامی‌های ذوبی‌ها ادامه دار می‌شود.

پرسپولیس - صنعت نفت آبادان؛ لشگر مصدومان به صدر می‌رسد؟

پرسپولیس آنقدر بازیکن مصدوم روی دستش مانده که خیلی‌ها به کنایه می‌گویند این تیم تبدیل به بیمارستان شده است. شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، شایان مصلح ، حسین ماهینی، محمد انصاری و حتی علیرضا بیرانوند شماری از مصدومان پرسپولیس هستند! با این وضعیت برانکو می‌گوید دوست ندارد اشک بریزد و باید برای موفقیت با همه مشکلاتی که هست تلاش کند.

صنعت نفت آبادان هم که برای فرار از رتبه سیزدهم تلاش می‌کند در بهترین وضعیت مقابل قهرمان فصل گذشته قرار می‌گیرد. بخصوص اینکه هنوز خریدهای جدید پرسپولیس در ترکیب این تیم جا نیفتاده‌اند. پرسپولیس اگر در این بازی پیروز شود به طور موقت هم که شده به صدر جدول برمی‌گردد. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. در این بازی یک اتفاق جالب هم رخ می‌دهد و علیرضا فغانی داور ویدئویی این مسابقه خواهد بود. 

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیستم لیگ برتر:



پنجشنبه ۹ اسفند ۹۷

فولاد خوزستان- استقلال تهران – ساعت ۱۵ – ورزشگاه غدیر اهواز

داور: سیدمهدی سیدعلی

کمک ها: محمدرضا منصوری – مهدی عالیقدر

کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی – حسین زیاری

داور چهارم: فرزاد بهرامی

ناظر داوری: خداداد افشاریان

پارس جنوبی جم- سایپا تهران– ساعت ۱۶:۳۰ – ورزشگاه تختی جم بوشهر

داور: پیام حیدری

کمک ها: حسن ظهیری – مهدی سیفی

کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ – عبدالنبی پورخلف

داور چهارم: محمد راهی

ناظر داوری: عبود سنگاشکن

ذوب‌آهن اصفهان- ماشین سازی تبریز– ساعت ۱۸:۳۰ – ورزشگاه فولاد شهر فولادشهر اصفهان

داور: سیدمهدی مرجانزاده

کمک ها: آرمان اسعدی – عباس پورحیدری

کمک داوران اضافی: جواد رحیم زاده – حسین زمانی

داور چهارم: محمد هاشمی نسب

ناظر داوری: علی نقی مصطفی نژاد

پرسپولیس - صنعت نفت آبادان– ساعت ۱۸:۳۰ – ورزشگاه آزادی تهران

داور: سیدرضا مهدوی

کمک ها: رضا سخندان – امیررضا آشور ماهانی

کمک داوران اضافی: علی صفایی – علی بای

داور چهارم: محسن سلطانی

ناظر داوری: حیدر شکور

جمعه ۱۰ اسفند ۹۷

تراکتورسازی تبریز- فولاد مبارکه سپاهان– ساعت ۱۶ – ورزشگاه یادگار امام تبریز

داور: اشکان خورشیدی

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – علی میرزابیگی

کمک داوران اضافی: رضا کرمانشاهی – محمدباقر پورباقر

داور چهارم: علی اکبر نوری

ناظر داوری: حسین عسکری

پیکان تهران- پدیده مشهد– ساعت ۱۶ – ورزشگاه شهداء شهر قدس

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: یعقوب حجتی – مهرداد نجفی

کمک داوران اضافی: کمیل غلامی – کیوان علی محمدی

داور چهارم: حسن انتظاری

ناظر داوری: مسعود عنایت

سپیدرود رشت- استقلال خوزستان– ساعت ۱۶ – ورزشگاه سردار جنگل رشت

داور: محمدحسین زاهدی فرد

کمک ها: رحیم شاهین – یوسف مغروری

کمک داوران اضافی: سعید رحیمی مقدم – مجید محمدی

داور چهارم: علی اکبر عظیم پور

ناظر داوری: محمدعلی فروغی

نفت مسجدسلیمان- نساجی مازندران – ساعت ۱۶:۳۰  – ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

داور: محمدحسین ترابیان

کمک ها: علیرضا ایلدروم – امیرمحمد داودزاده

کمک داوران اضافی: یاسر همرنگ – احمد محمدی

داور چهارم: حمید نادری

ناظر داوری: حسین خانبان

 

دیدگاه تان را بنویسید