در گفت و گو با جی پلاس؛

سعید عزت اللهی: با کی روش چیزی کم نداشتیم/ امیدوارم یک مربی بزرگ به ایران بیاید

سعید عزت الهی گفت: واقعا جای کی روش در تیم ملی خالی خواهد بود. نمی دانم در آینده چه می شود و چه کسی جای او می آید ولی امیدوارم که یک مربی بزرگ بیاید.

لینک کوتاه کپی شد

یک بدشانسی جام ملت های آسیا را از او گرفت. از سعید عزت اللهی. اما از همان روزی که ایران از جام ملت ها حذف شد نه دیگر کسی سراغی از بازیکنان این تیم می گیرد و نه دیگر کسی حواسش به بازیکنانی است که مصدوم شدند. مثل عزت اللهی که این روزها آماده شده تا به میادین برگردد. سعید در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس از دلخوری هایش گفت. از همه ناملایمتی هایی که با او پس از مصدومیتش شده است.

سعید در ابتدا گفت: «چیز خاصی نیست که بخواهم درباره اش حرف بزنم. این یک واقعیت است. متاسفانه تا بازیکن بازی می کند همه به او توجه می کنند ولی وقتی مصدوم می شود دیگر به او توجهی نمی شود. اتفاقا در همه جای دنیا برعکس ایران است. وقتی بازیکنی آسیب می بیند به او توجه می کنند تا بتواند هر چه زودتر برگردد. می دانند بازیکن مصدوم نیاز به توجه و حمایت دارد ولی در ایران شرایط متفاوت است. اگر بازی کنی و در اوج باشی همه تو را یادشان هست ولی به محض اینکه مصدوم شوی کسی اسمت را نمی آورد و به طور کامل از خاطر و ذهن همه می روی. کاری هم نمی شود کرد. در گذشته همینطور بوده و در آینده هم همینطور خواهد بود. »

او این را گفت و ادامه داد: «در این چند ماه شرایط سختی را پشت سر گذاشتم. نه می توانستم تمرین کنم و نه بازی. کارم شده بود فوتبال تماشا کردن. از هر فوتبالیستی که بپرسید می گوید که این شرایط سخت است. در این مدت هم تلاش کردم تا بتوانم زود برگردم و بازی کنم. متاسفانه یک بار دیگر آسیب دیدم و این آسیب دیدگی باعث شد تا جام ملت ها را از دست بدهم و نتوانم در این مسابقات حاضر شوم. ولی کلا دوران خوبی نبود چون به قول معروف در ایران پهلوان زنده را عشق است!»

از سعید درباره آهنگی که در حمایت از تیم ملی در جام ملت ها خواند سوال کردیم. همان آهنگی که باعث شده بود تا خیلی ها انتقاد کنند. عزت اللهی به جی پلاس می گوید: «این رفتارها هم طبیعی است. ببینید من فقط قصد داشتم از تیم ملی حمایت کنم ولی متاسفانه عده‌ای به تمسخر پرداختند. هیچ وقت به این رفتارها توجه نمی کنم و واکنشی نشان نمی دهم. دوست داشتم برای تیم ملی کشورم کاری کنم. این هم کاری بود که از دستم برمی‌آمد ولی بعضی از رسانه‌ها هم با این جو انتقادی، همراهی کردند.... بگذریم. »

در بازی با چین وقتی مهدی طارمی گل زد در مقابل دوربین های تلویزیونی عدد شش را نشان داد. خیلی ها گفتند که او برای استقلالی ها کری خوانده است اما مهدی بعدا مصاحبه کرد و گفت که این کار را به خاطر عزت اللهی انجام داد! سعید در این باره می گوید: «ما کلا در تیم ملی رفیق هستیم. باز دست بچه ها درد نکند که یاد من بودند. در تیم ملی هیچکس من را فراموش نکرده بود. یک روز که از خواب بیدار شدم دیدم مهدی برایم نوشته گل بزنم تقدیم تو می کنم. منتهی برای او هم کلی حاشیه درست کردند. مهدی بعد از گل عدد 6 را جلوی دوربین نشان داد ولی عده ای فکر کردند برای استقلالی ها کری می خواند. من به خاطر همین سریع عکس شادی گل مهدی را استوری ام گذاشتم و از او به خاطر کاری که کرد تشکر کردم. منتهی دیدید که چقدر برایش داستان درست کردند. متاسفانه فضا در آن مدت بعضا فضای خوبی نبود و برخی به نحوی تلاش می کردند تا از تیم ملی و بازیکنان انتقاد کنند. »

اما حرف های پایانی عزت اللهی. آنجا که او درباره کی روش حرف زد و به جی پلاس گفت: «به نظر من بهترین تصمیم این بود که کارلوس کی روش را حفظ کنیم. او واقعا به فوتبال ما کمک زیادی کرد. خیلی ها در آسیا آرزو داشتند کی روش را به خدمت بگیرند ولی او مربی ایران بود. دیدید که بعد از ترک تیم ملی هم به یکی از بزرگترین تیم های دنیا یعنی کلمبیا رفت. با او واقعا چیزی کم نداشتیم. همه بازیکنان از کی روش به نیکی یاد می کنند. او به خود من کمک زیادی کرد. همیشه حمایت می کرد و کنار بازیکنان بود. واقعا جایش در تیم ملی خالی خواهد بود. نمی دانم واقعا در آینده چه می شود و چه کسی جای او می آید ولی امیدوارم که یک مربی بزرگ بیاید.»

دیدگاه تان را بنویسید