شهید جهان آرا در پرداخت مهریه چه کسی شراکت کرد؟

مهریه 15 هزار تومان بود، 10 هزار تومانش را محمدعلی داد و 4 هزار تومانش را فرمانداری، هزار تومان هم سهم داماد بود.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس ـ منصوره جاسبی: بعد از گذشت سه سال بالاخره پدر عروس خانم بله را گفت و داماد از اینکه مبادا ایشان پشیمان شود، فردای همان روز به دنبال مقدمات عقد رفت. محضرها همه بسته بود، شهید دستغیب[1] نیز برای مأموریتی عازم کویت بود و قرار شد تا با برادرزاده[2] ایشان تماس بگیرند و برای عقد به مسجد آتشی های شیراز بروند.

عروس و داماد به همراه پدر و مادر عروس راهی مسجد شدند تا بعد از نماز مغرب و عشا خطبه عقد جاری شود. مراسم که انجام شد، منصور[3] با محمدعلی[4] تماس گرفت و خبر داد. ناگهان صدای هیاهوی بچه ها از آن طرف گوشی به گوش رسید که می گفتند بالاخره مشکل منصور گلی حل شد. جهان آرا به منصور پنج روز مرخصی تشویقی داد و گفت: 10 هزار تومان هدیه عروسی ات است از طرف من.

پدر عروس خانم قصد داشت تا مهریه سنگینی بگذارد اما داماد بیشتر از 15 هزار تومان را نمی توانست بپذیرد. قرار شد 10 هزار تومان محمدعلی به او بدهد، 4 هزار تومان فرمانداری و بقیه اش هم سهم داماد. آخر همه دارایی اش همین بود که آن هم هنوز به دستش نرسیده بود.

داماد که از ترس اینکه مبادا پدر عروس خانم پشیمان شود، بی حضور خانواده خود، داماد شده بود، به اتفاق فوزیه بانو راهی اصفهان شد، به خانه پدری که رسیدند، در زد، مادر که پشت در آمده بود، با دیدن آنها دو دستی بر سر خود کوبید و گفت: ای وای بالاخره او را دزدیدی؟! منصور که شیطنتش گل کرده بود، گذاشت، حسابی مادر حرص بخورد و بعد زد زیر خنده و گفت: نه مادر من، او عروست است، بغلش کن و ببوسش.[5]

 
  1. شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب که در بیستم آذر ماه سال 60 در حالی که عازم مصلای نماز جمعه بود، به وسیله گروهک تروریستی منافقان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
  2. شهید حجت الاسلام سید محمدباقر دستغیب، امام جماعت مسجد آتشی های شیراز که در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید و در کنار شهید محراب آیت الله دستغیب به خاک سپرده شد.  
  3. شهید منصور گلی، مسئول تخریب تیپ 22 بدر خرمشهر (این تیپ در عملیات بیت المقدس با استفاده از نیروهای خرمشهر شکل گرفت و تحت امر قرارگاه نصر به انجام عملیات پرداخت. در ادامه جنگ از فعالیت این یگان اطلاعی در دست نیست) که در بیستم اردیبهشت سال 61 به شهادت رسید.
  4. شهید سید محمدعلی جهان آرا، فرمانده سپاه خرمشهر که در روز هفتم مهر ماه سال 60 به همراه عده ای از فرماندهان برای ارائه گزارش خدمت امام راهی تهران شدند و در راه هواپیمای آنان دچار نقص فنی شد و همگی به شهادت رسیدند.
  5. برگرفته از گفت و گوی همسر شهید (بانو فوزیه مدیح).

 

دیدگاه تان را بنویسید