آغاز رسمی جشنواره‌ی تئاتر فجر زیر باران

سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر با اجرای یک نمایش محیطی انقلابی در محوطه تئاتر شهر فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ نمایش محیطی «شدن» به کارگردانی علی محمد رادمنش و نویسندگی فاطمه رادمنش که حدود ساعت ۱۶ در محوطه تئاتر شهر روی صحنه رفت، اولین نمایش سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر بود و به نوعی می‌توان گفت افتتاحیه این جشنواره، با اجرای این فیزیکال محیطی آغاز شد.

 

این‌ نمایش محیطی جزو آثاری است که از سوی دبیرخانه جشنواره به عنوان آثار منتخب برای چهل سالگی انقلاب انتخاب شده است، این در حالی است که از عوامل اجرایی سی و هفتمین جشنواره و از مسئولین، کسی برای تماشای این نمایش حاضر نبود.

در نمایش فیزیکال محیطی «شدن» نقش زنان در انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده و گفته می‌شود از معدود آثاری است که مستقیماً در ارتباط با انقلاب در این جشنواره حضور دارد.

از دیگر نکات قابل اشاره در اولین روز جشنواره تئاتر فجر می‌توان به آماده سازی محوطه تئاتر شهر اشاره کرد که همچنان عوامل اجرایی در حال دکور زدن و نصب تابلوهای جشنواره و عکس‌هایی از هنرمندانی بودند که امسال قرار است برای آنها بزرگداشت برگزار شود.

همچنین جدول نمایش‌هایی که در طول ایام جشنواره روی صحنه خواهند رفت در این محوطه قرار گرفته است.

حضور مردم با وجود بارانی که در حال باریدن بود هم از دیگر نکات قابل اشاره بود اما با وجود نصب تابلوهای جشنواره در بخش‌های مختلف پارک دانشجو برخی از تماشاگران از شروع این جشنواره اطلاعی نداشتند و برخی دیگر این برنامه را مرتبط با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌دانستند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید