گزارش جی پلاس از حاشیه های روز هشتم جشنواره فیلم فجر

سانسور اصلاحات در نشست خبری "ایده اصلی"!

نشست خبری فیلم "ایده اصلی" با حاشیه هایی همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، دومین فیلم اکران شده از بخش مسابقه جشنواره در هشتمین روز، "ایده اصلی" ساخته آزیتا موگویی بود.

نشست خبری این فیلم با حدود 20 دقیقه تاخیر آغاز شد چون به سالنی که عوامل فلم در آن به تماشای کار خود نشستند، فیلم را دیرتر از زمان تعیین شده نمایش داده بود. کارگردان فیلم هم در ابتدای نشست به همین دلیل از خبرنگاران عذرخواهی کرد.

با توجه به این که موضوع فیلم درباره معاملات کلان اقتصادی و نقش واسطه ها و زد و بند بود، یکی از سوال ها درباره مضمون فیلم و انتقاد از پرداختن به زندگی های لاکچری بود. هرچند کارگردان فیلم پاسخ این سوال را داد، اما نکته جالب نشست خبری دفاع تمام قد مریلا زارعی، بازیگر نقش اول زن فیلم از مضمون فیلم بود.

زارعی برای این کار به مسائل اقتصادی روز ایران، زد و بندهای اقتصادی و زندگی های پر زرق و برق در جامعه امروز ایران اشاره کرد و گفت که وتی چنین مسائلی در کشور وجود دارد، یک کارگردان هم تلاش کرد آن را بیان کند.

از دیگر نکات جالب نشست خبری زمانی بود که کارگردان فیلم "ایده اصلی" درباره دلیل ساختن فیلمی درباره فساد اقتصادی صحبت کرد. موگویی در بخشی از صحبتش به عناوین دولت ها در ایران اشاره کرد و به ترتیب از آنها با عبارت دولت های "سازندگی"، "پس از سازندگی"، "عدالت" و "تدبیر و امید"  یاد کرد و در این میان سانسور عبارت "دولت اصلاحات" جالب توجه بود.

البته این فیلم در حالی به انتقاد از زندگی لاکچری، فساد اقتصادی و امثالهم می پرداخت که خود نیز از نظر هزینه ساخت ( در سالی که با افزایش نجومی قیمت ارز مواجه بودیم) فیلمی لاکچری به حساب می آید چرا که در چند کشور فیلم برداری شده و از بازیگران گران قیمت این روزهای سینمای ایران بهره می برد.

دیدگاه تان را بنویسید