علی‌اکبری : "وکیل مدافع" فیلمی درباره سو‌ء‌استفاده از حریم دفاع مقدس است

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده فیلم«وکیل مدافع» می‌گوید در اولین نمایش این فیلم در فضای جشنواره بازخوردها مثبت بوده و استقبال خوبی از فیلم صورت گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی‌اکبری درباره فیلم «وکیل مدافع» گفت: این فیلم درباره سو‌ء‌استفاده از حریم دفاع مقدس است. ما در طول ادوار مختلف کسانی را داشتیم که ادعا می‌کردند، رزمنده، جانباز و آزاده هستند و به واسطه همین ادعاهایشان می‌خواهند وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

او ادامه داد: این یکی از معضلاتی بود که باید بهش پرداخته می‌شد. و البته پرداختن به چنین سوژه‌ای بسیار سخت بود. چون باید از یکسری خط قرمزهای دفاع مقدس عبور می‌کردیم و این کار را پیچیده‌ و مشکل می‌کرد. هرچند که با وجود کارگردانان جوان فیلم اولی این اتفاق افتاد و فیلم «وکیل مدافع» تولید شد.

علی‌اکبری درباره سختی‌های تولید این فیلم توضیح داد: به خاطر صحنه‌های جنگی فیلم از نظر هزینه و اجرا با سختی مواجه بودیم که با تلاش شبانه‌روزی گروه تولید از مدیر فیلم‌برداری تا طراح صحنه و گریم و باقی عوامل این صحنه‌ها گرفته شدند. در مورد انتخاب بازیگر هم برای نقش اول از بازیگر شناخته‌شده و با تجربه تئاتر، ایمان افشاریان استفاده کردیم. شاید اگر از ستاره‌ها برای بازی در نقش اول استفاده می‌کردیم، نظر هیئت محترم داوران بیشتر جلب می‌شد. 

او  در پاسخ به این سوال که چرا از ستاره‌های شناخته شده سینما برای نقش اول «وکیل مدافع» استفاده نکرده است گفت: از ابتدا با سه، چهار نفر از بازیگران شناخته شده برای بازی در نقش اول تماس گرفتیم، اما رقم‌هایی که برای بازی در این فیلم به ما پیشنهاد داده شد، اجحاف در حق فیلم‌ساز بود. چون اگر قرار بود من به عنوان تهیه‌کننده چنین دستمزدهایی پرداخت کنم، مجبور می‌شدیم از کیفیت کار بزنیم. و اصلا نمی‌دانم چرا باید چنین پول‌هایی پرداخت شود، چون جز یک بازیگر خاص باقی دوستان که دستمزدهای دو میلیاردی می‌خواهند آیا برایشان به اندازه شش میلیارد بلیت پاره می‌شود؟

علی‌اکبری ادامه داد: ضمن اینکه بسیاری از صحنه‌های این فیلم در فضای دفاع مقدس می‌گذشت. بازیگر دائم با خاک و سنگر در ارتباط بود. بازیگران ستاره چنین چیزی را نمی‌پذیرند و بدل می‌خواهند. این موضوع به کیفیت کار لطمه می‌زند. 

علی‌اکبری با اشاره به حضور فیلم «وکیل مدافع» در جشنواره فیلم فجر گفت: بازتاب نمایش فیلم ما در پردیس چارسو که دیروز اتفاق افتاد خوب بود. کسی در اواسط فیلم سالن را ترک نکرد و در پایان عوامل فیلم را تشویق کردند. به عنوان کسی که چهل فیلم و سریال تهیه‌کرده است می‌دانم داوری سلیقه‌ای است و شاید این فیلم می‌توانست در بخش مسابقه جشنواره باشد. 

او ادامه داد: امیدوارم با توجه به زمانی که تا پایان جشنواره مانده این فیلم در سالن رسانه به نمایش در بیاید. دوست داریم انتقادها را بشنویم. این انتقادها مایه رشد ما خواهد بود. چون ادعایی نداریم که فیلم بسیار خوبی ساختیم.

دیدگاه تان را بنویسید