در گفت و گو با جی پلاس؛

جلال طالبی: مشکل تیم ملی، کی روش نبود/ قهرمانی حق واقعی ایران بود

سرمربی اسبق تیم ملی درباره عملکرد ایران در جام ملت های آسیا صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، جلال طالبی. نام او که می آید ناخودآگاه خیلی ها یاد جام جهانی و بازی ایران و آمریکا می افتند. همان بازی که پس از انقلاب نخستین پیروزی ایران در این تورنمنت مهم را رقم زد. ایران در جام ملت ها مقابل ژاپن شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار رفت. به همین بهانه با سرمربی اسبق تیم ملی حرف زدیم تا او درباره اتفاقی که افتاد حرف بزند. البته طالبی معمولا کم حرف است و سعی می کند زیاد درباره این گونه مسائل حرف نزند.

نظر شما درباره حذف ایران از جام ملت های آسیا چیست؟

واقعا حیف شد که نتوانستیم با این تیم خوب، به قهرمانی برسیم. من بازی با ژاپن را دیدم و فکر می کنم بازیکنان ما تا قبل از دریافت گل اول، بسیار خونسرد و روان کارشان را دنبال می کردند اما گلی که خوردیم، آن قدر بد بود که تمرکز کل تیم را بهم زد و بعد هم حوادث دیگر رقم خورد.

این روزها خیلی ها انتقاد می کنند و عملکرد کی روش را زیر سوال می برند.آیا همه تقصیرها را می تواند گردن سرمربی انداخت؟

در مواقع شکست همه عوامل ممکن است مقصر باشند. من می گویم که فرقی نمی کند که امروز چه کسی بخواهد حرف بزند. می خواهم بگویم که ما فرصت خوب قهرمانی را از دست داده ایم. من نمی خواهم یک طرفه به قاضی بروم ولی فکر می کنم در این ناکامی، همه اهالی فوتبال نقش داشتند.

پس مشکل فقط کی روش نبود.

 مشکل فقط کارلوس کی روش نبود، آدم های دیگر هم باید سهم خود در قبال این شکست تلخ و حذف در یک قدمی قهرمانی را قبول کنند. این طور نبود که ما فقط آن 30 دقیقه بد باشیم و حذف شویم، همه چیز دست به دست هم داد تا چنین اتفاقی برای مان رقم بخورد.

اشتباهات فردی بعضی از بازیکنان هم دراین شکست نقش پررنگی داشت.این را قبول دارید؟

 فشار زیادی روی بازیکنان دیده می شد. از ابتدای جام، همه می گفتند ایران قهرمان می شود و از این رو، شرایط خوبی بر بازی حاکم نبود. این فشارها باید توسط خود اهالی فوتبال در ایران کاهش می یافت ولی به جایی رسید که با رقم خوردن اولین گل، شیرازه تیم از هم پاشید و همین اتفاقی افتاد که دیدید.

دوباره شکست در یک تورنمنت باعث شده تا همه به جان هم بیفتند. بدون اینکه کمتر کسی حواش به این باشد که باید از همین حالا شروع کرد.

 من معتقدم از حالا به بعد فرصت زیادی داریم تا روی همه این اشتباهات رقم خورده، فکر کنیم و برنامه ها و شاید تفکرات مان را تغییر بدهیم. همه ما در این ناکامی نقش داشتیم وگرنه در شرایط طبیعی، فاصله مان با ژاپن، شکست با حساب 3 بر صفر نبود و از سوی دیگر، قهرمانی حق واقعی ایران بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید