برنامه فدراسیون‌ها باید مشخص باشد

شاهرخ شهنازی: قبل از انقلاب ۲۳ مدال و پس از آن ۹۳ مدال کسب کرده‌ایم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت:‌ در بحث المپیک‌ها فراز و فرودهای زیادی داشته‌ایم، قبل از انقلاب ۲۳ مدال و بعد از انقلاب ۹۳ مدال کسب کرده‌ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در سلسله نشست‌های بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بحث المپیک‌ها فراز و فرودهای زیادی داشته‌ایم. قبل از انقلاب 23 مدال و بعد از انقلاب 93 مدال کسب کرده‌ایم. در برخی دوره‌های المپیک موفق و در برخی هم ناموفق بوده‌ایم. تا اواسط دهه هفتاد فقط یک خبرگزاری بود، اما الان این تعداد زیاد شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که هنوز هم مدال آوری به چند رشته محدود شده است، آیا به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز است؟ گفت: در المپیک این موضوع درست است، اما در بازی‌های آسیایی فرق دارد. در همه برنامه‌ها می‌بینید که یک نگاه 15، 20 ساله وجود دارد. برای آنکه بتوانیم در رشته‌های پایه و پرمدال پیشرفت کنیم، نیازمند یک برنامه خوب هستیم. نمی‌توانیم این نگاه را داشته باشیم که مثلاً دوومیدانی تا 8 سال دیگر در المپیک مدال آور شود، مگر اینکه یک استعداد خاص پیدا شود. ما تلاش داریم تا در موضوع المپیک جوانان خوب عمل کنیم تا شرایط بهتری برای آینده رقم بخورد.

شهنازی درباره سلیقه‌ای عمل کردن در فدراسیون‌ها گفت: اگر برنامه‌ها مشخص شود، دیگر کسی نمی‌تواند سلیقه‌ای کار کند.

وی گفت: قبلا 30 میلیون جمعیت داشتیم و الان با حدود 80 میلیون جمعیت کار توزیع امکانات به صورت عادلانه در سراسر کشور مشکل تر از قبل است و امکانات ورزشی هم یکی از همین موارد است که باید با دقت زیادی انجام پذیرد. آموزش و پرورش را باید در المپیک‌های جوانان و نوجوانان درگیر کنیم تا انگیزه برای دانش آموزان ورزشکار فراهم شود و نخبگان رشته‌های مختلف را در سنین پایین شناسایی کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید