گزارش جی پلاس

علت تاخیر انتخابات دو فدراسیون مهم؟!/ شایعات داغ از اتفاق های جالب حکایت دارد!

پس از تعویق عمدی برگزاری انتخابات فدراسیون های کشتی و والیبال، برخی شایعات درباره علت این تصمیم ها به راه افتاده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ قانون منع بکارگیری بازنشستگان و برخی رفت و آمدهای دیگر، تعداد قابل توجهی از فدراسیون ها را بدون رئیس کرد. روسایی که رفتند و جایشان را به سرپرستان دادند تا پروسه انتخاب رئیس بعدی آغاز شود.

در این میان آغاز روند انتخاب رئیس جدید در برخی فدراسیون ها خیلی زود آغاز شد. فدراسیون هایی که با بهانه نزدیک بودن سال المپیک و لزوم مشخص شدن تکلیف، روند ثبت نام از کاندیدا به سرعت انجام شد و حالا همه چیز برای برگزاری انتخابات آماده است.

دسته دوم فدراسیون هایی هستند که سرپرستی برایشان انتخاب شده اما خیلی در اولویت نیستند. به همین خاطر هم با همین شرایط پیش می روند و آرام آرام روند انتخاباتی شان انجام خواهد شد.

دسته مهم و مد نظر ما اما دسته سوم است. فدراسیون هایی که برای وزارت ورزش به شدت مهم است که چه کسی روی صندلی شان بنشیند. نه اینکه سایر فدراسیون ها مهم نباشند، بلکه این ها مهم ترند و به عبارت بهتر معادله انتخاباتی شان پیچیده تر است.

انتخابات در دسته اول آنقدرها پیچیده نیست و برای همین به سرعت انجام می شود. دسته دوم هم که شرایطش مشخص است.

می ماند دسته سوم و رشته هایی نظیر والیبال و کشتی که انتخاباتشان به وضوح تاخیر عمدی را سپری می کند و به طور قطع مشکلاتی بر سر راه انتخاب رئیس جدید وجود دارد.

  • زمزمه های عجیب بازگشت رئیس سابق به والیبال

از گوشه و کنار زمزمه ها و شایعات جالبی شنیده می شود. شایعه هایی که شاید در وهله اول قابل باور نباشد اما وقتی تکه های پازل را کنار هم قرار می دهیم، نه لزوما باور پذیر اما حداقل قابل بررسی نشان داده می شود.

شایعه اول خیلی درگوشی و نامحسوس می گوید که در جدیدترین تغییر و تحول وزارت ورزش، اصلی ترین معاون آن یعنی معاون قهرمانی کنار گذاشته و یا به شکل بهتری به همکاری اش پایان می دهد. معاونی که در سابقه اش 10 سال ریاست فدراسیون والیبال را دارد و تنها یک سال است به طور رسمی از آن کناره گیری کرده.

تا اینجا و تصور کنار رفتن داورزنی شاید قدری غیر قابل باور باشد اما وقتی در ادامه آن را در کنار تعویق بی دلیل و عجیب برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال قرار دهیم و یکی هم بیخ گوشمان بخواند که شاید او دارد این پست را برای خودش خالی نگه می دارد، راحت تر می توانیم به آن فکر کنیم!

  • انتخاب کشتی بعد از المپیک؟

دیگر شایعه ای که این روزها درباره برگزاری انتخابات ها مطرح است، تعویق تعمدی و البته دراز مدت انتخابات فدراسیون کشتی است. فدراسیونی که انتخاباتش به طور قطع همین حالا که هنوز حرفی هم درباره اش زده نشده، پیچیده ترین معادله را دارد. معادله ای که البته متاسفانه نهادی اصلی ورزش ایران مهره قابل اتکا و برجسته ای در آن ندارد و به نوعی دوست هم ندارد که برخی گزینه های فعلی جای رسول خادم را بگیرند. حرف های درگوشی هم احتمال برگزار نشدن انتخابات فدراسیون کشتی در این نزدیکی ها را تقویت کرده و حتی شنیده می شود حمید بنی تمیم در یکی از طولانی ترین سرپرستی های ورزش ایران، تا المپیک 2020 روی صندلی ریاست این فدراسیون ها خواهد نشست.

تا امروز، تنها نبود عزم قاطع و خواست وزارت ورزش برای برگزاری این دو فدراسیون واضح و مشخص است و باقی صحبت ها بیش از هر چیز شایعه است. شایعه هایی که هر چند ناچیز اما سهمی از واقعیت هم دارند اما برای فهمیدن میزان این سهم قدری زمان لازم است. زمانی که البته در رشته ای مانند کشتی که سرمربیانش با تایید و قول حمایت وزیر انتخاب شده، خیلی آسیب زا نیست و در والیبال هم با تمدید قرارداد کولاکوویچ، فشارها برای برگزاری انتخابات فعلا به هیچ جایی نرسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید