محاکمه سه مرد شیشه‌ای که به بهانه مسافرکشی از ده‌ها نفر زورگیری کردند

سه مرد شیشه‌ای که به بهانه مسافرکشی از ده‌ها نفر زورگیری کرده بودند در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رسیدگی به این پرونده از مهر پارسال به‌ دنبال مراجعه مرد مجروحی به اداره پلیس غرب تهران شروع شد. او به افسر پلیس گفت: در میدان آزادی سوار یک پراید سفیدرنگ شدم تا از محل کار به خانه‌ام که در جنوب تهران است بروم. خودرو بدون مسافر بود تا اینکه چند دقیقه بعد در بین راه دو مرد به‌عنوان مسافر سوار شدند. در اواسط راه متوجه شدم که خودرو از مسیر اصلی خارج شده است.از راننده خواستم که بایستد اما دو مردی که عقب نشسته بودند با قمه‌ای که دستشان بود تهدیدم کردند.

آنها با مشت و لگد مرا به زور به صندلی عقب بردند و جیب‌هایم را خالی کردند. کارت عابر بانکم را هم گرفتند اما وقتی فهمیدند در کارتم پول نیست گفتند با خانواده یا دوستانت تماس بگیر و بگو در بیمارستان بستری شده‌ای تا برایت پول بریزند اما وقتی مخالفت کردم با قمه مرا مجروح کردند و از خودرو بیرون انداختند.
خیلی زود به‌دنبال شکایت این مرد تیم ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت تشکیل شد وهمزمان مرد جوان برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

در نخستین تحقیقات کارآگاهان دریافتند خودروی پراید زورگیران متعلق به مرد جوانی به نام منصور است که روز حادثه در اختیار سه نفر از دوستانش بوده است.
در حالی که تحقیقات ادامه داشت شکایت‌های مشابه دیگری نیز به پلیس رسید.
با تلاش‌های مأموران آگاهی تهران بزرگ سه متهم به‌نام میثم، فرید وسیامک که بین 25 تا 27 سال سن داشتند بازداشت شدند.
به دنبال بازجویی واعتراف‌های این سه متهم و صدور کیفرخواست سه زورگیر هفته گذشته به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شدند.
در ابتدای جلسه، کیفرخواست آنها به اتهام آدم ربایی، سرقت به عنف و ضرب و جرح عمدی از سوی نماینده دادستان خوانده شد.
رسیدگی به این پرونده با حضور 10 شاکی در جلسه دادگاه شروع شد.سپس متهم ردیف اول در دفاع از خودش گفت: به خاطر بیکاری و بی‌پولی و اعتیاد به سراغ زورگیری رفتم.
سیامک متهم ردیف دوم نیز بعد از پذیرفتن اتهامات خود با لحنی عجیب به شاکی‌ها گفت: هرکاری می‌خواهید بکنید، نهایتش این است که مرا سال‌ها در زندان نگه دارید، من که پولی ندارم به شما پرداخت کنم!من از بی‌پولی بود که دست به سرقت زدم...

متهم ردیف سوم نیز در جایگاه قرار گرفت و با ادعای اینکه به خاطر اعتیاد مجبور به این کار شده از جرمش ابراز پشیمانی کرد.این متهم که فرید نام داشت، گفت: با قرض گرفتن خودروهای پراید دوستان مان، به سرقت می‌پرداختیم و اگر مسافری هم پیدا می‌شد که پول نداشت او را کتک می‌زدیم و در بعضی موارد نیز زخمی‌شان می‌کردیم.
در پایان اظهارات سه متهم، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید