جی پلاس؛

استارتاپی برای فریز کردن تخمک ها

همزمان با افزایش تمایل زنان در سیلیکون‌ولی به فریز کردن تخمک‌های خود، استارتاپ‌هایی برای آُسان‌تر کردن و بالا بردن کیفیت کار راه می‌افتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، سالانه هزاران زن به دلایل مختلفی اقدام به فریز تخمک‌های خود می‌کنند. برخی از آنها تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند اما از طرفی نگران این هستند که تخمک‌ها به مرور زمان عملکرد خود را از دست دهند. بعضی دیگر همسر مناسبی برای ازدواج پیدا نکرده‌اند و بعضی هم به خاطر ترس از بیمار شدن و در معرض خطر قرار گرفتن تخمک‌ها، آنها را فریز می‌کنند تا سال‌ها بعد هم بتوانند از آنها استفاده کنند.

تعدادی از زنان سیلیکون‌ولی برای بهبود این کار به فکر سرمایه‌گذاری روی این کار افتاده‌اند تا یکی از بزرگ‌ترین مشکل این روزهای زنان یعنی فریز تخمک را حل کنند. فریز تخمک برای زنانی که تحت پوشش‌های بیمه‌ای نیستند، هزاران دلار هزینه دربردارد که هر کسی از عهده پرداخت آن برنمی‌آید. فرآیند این کار مستلزم تزریق هورمون و خون‌گیری مداوم در کلینیک است.

5aff0b9ea9c44f19008b51c7-750-388

اما به زودی قرار است استارتاپی با کاربری فناوری زیستی در سیلیکون‌ولی آغاز به کار کند که هدف اصلی از راه‌اندازی آن قابل دسترس بودن فرآِند فریز تخمک برای همه زنانی است که می‌خواهند این کار را انجام دهند. یک دستگاه پوشیدنی را به نام Higia در لباس زنان جاسازی می‌کنند تا بتواند سرطان سینه را در مراحل ابتدایی شناسایی کند و همچنین فرآیند بارداری را هم کنترل می‌کند و با این کار به زنان کمک می‌کند تا زمان مناسب را برای فریز تخمک مشخص کنند.

شمار زنانی که تمایل خود را به فریز تخمک نشان می‌دهند از سال 2012 که انجمن پزشکی باروری آمریکا این روفش را از گروه فرآیندهای آزمایشی حذف کرد، به طور چشمگیری رشد داشته‌اند.

در سال 2009، تنها 500 زن تحت روند فریز تخمک قرار می‌گرفتند اما در سال 2016 این تعداد به 9 هزار مورد رسید و انتظار می‌رود با بهبود پوشش‌های بیمه‌ای فریز تخمک، شاهد رشد قابل توجه تمایل زنان به این روش شود. در نتیجه، کلینیک‌های باروری آمریکا در سال 2017 نزدیک 2 میلیلارد دلار درآمد کسب کردند.

دیدگاه تان را بنویسید