در گفت و گو با جی پلاس؛

فریدون زندی: کی روش هوشمندانه سرمربی عراق را فریب داد! / عمان را می بریم اما نه با گل های زیاد

هافبک سابق تیم ملی معتقد است تیم ملی با قرعه خوبی در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا رو به رو شده است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی ایران بعد از تساوی بدون گل برابر عراق، قرار گرفتن در صدر جدول مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی فردا (چهارشنبه - 30 دی 97) به مصاف تیم ملی عمان می رود. ایران در مرحله گروهی دو برد و یک تساوی به دست آورد و عمان با دو شکست برابر ژاپن و امارات و پیروزی برابر ترکمنستان به عنوان یکی از تیم های برتر سوم، راهی این مرحله شد.

فریدون زندی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره بازی ایران و عراق و تساوی بدون گل تیم که رضایت هواداران و تماشاگران تیم ملی را به دنبال نداشت، اظهار کرد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این موضوع را می توان از چند بعد بررسی کرد. مطمئنا هواداران دنبال بازی هجومی هستند و دوست داشتند تیم ملی عراق را با توجه به سابقه دو تیم شکست دهد. وقتی این اتفاق رخ نداد و تیم ملی هم در بخش هجومی مطابق میل هواداران نبود، عده ای انتقاد کردند.

او با بیان اینکه استراتژی کی روش برای این بازی به درستی پیاده شده است، تاکید کرد: کارلوس کی روش از نظر جنگ روانی یکی از بهترین مربیان دنیا است. او قبل از بازی بارها تاکید کرد که دنبال پیروزی در این بازی است و این تصور را به وجود آورد که با تمام قوا برای برد می رود و سرمربی عراق هم همه داشته های خود را به کار برد ولی در روز بازی، ترکیب تیم ملی نشان دهنده هوشمندی کی روش بود. او ضمن اینکه دستش را رو نکرد، به هدفش هم رسید و اکنون تیم ملی به عنوان صدرنشین از گروهش صعود کرده است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: استفاده از سه ترکیب متفاوت در سه دیدار مرحله گروهی، نشان دهنده تقسیم فشار مسابقات روی دوش همه تیم بود. تنها بازیکنی که در این دور بیشتر از همه تحت فشار قرار گرفت، وحید امیری بود. به نظرم او در نیمه دوم بازی با عراق با خستگی و افت فنی مواجه شد و در تقابل با بازیکن شماره 11 عراق (طارق همام) کم آورد که طبیعی بود.

زندی به شناخت بالای عراق و ایران از همدیگر اشاره کرد و به جی پلاس گفت: هر دو تیم شناخت خوبی از هم داشتند و شباهت بالای فوتبال شان به همدیگر کار را دشواتر کرد و نمی توانستند توپ و میدان را برای دقایق زیادی در اختیار بگیرند. شاید اگر تیم ملی با ترکیب بازی با یمن به میدان می رفت می توانست سوار توپ و میدان شود.

این بازیکن سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: هر دو تیم بازی درگیرانه داشتند و خیلی فشرده بازی کردند. در نیمه دوم عراق خیلی بهتر بازی کرد. این تیم در توپ‌گیری و در هوا بهتر بود. حتی می‌توانست به گل هم برسد. مساوی به دست آمده در آخرین بازی مرحله گروهی که تاثیری هم در صدرنشینیِ تیم ما نداشت، از یک جهت هم خوب بود. الان انتظارات از تیم ملی منصفانه شده است. قبلا همه انتظار داشتند ایران به هر تیمی که می رسد چند گل بزند اما واقعیت این است که اختلاف تیم ها در آسیا بسیار کم است و تیم های درجه یک اختلاف بسیار اندکی با هم دارند.

او درباره تقابل ایران و عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام نیز به جی پلاس گفت: فکر می کنم این قرعه راضی کننده است. به نظر من عمان بهترین تیم سوم گروه های شش گانه بوده ولی به نسبت بازی با یک تیم دوم، بهتر است. توان شکست دادن عمان را داریم ولی قطعا نباید انتظار داشته باشیم که با اختلاف گل بالا ببریم. عمان قبلا نشان داده برای ما گربه سیاه است ولی با هوشمندی و درایت کی روش اتفاقات گذشته برای ما تکرار نمی شود.

دیدگاه تان را بنویسید