در گفت و گو با جی پلاس؛

مجید جلالی: نگران تیم ملی نباشید، حالش خوب است/ ایران، عربستان و ژاپن مدعیان جام هستند

کارشناس فوتبال ایران معتقد است تیم ملی آمادگی مطلوبی دارد و برای اثبات آمادگی خود نیازمند موفقیت در یک بازی مهمتر است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران در سومین و آخرین دیدار از مرحله گروهی روز چهارشنبه (فردا) با عراق رو به رو می شود. هر دو تیم شش امتیازی هستند اما یاران کی روش به لطف گل زده بیشتر در صدرجدول جا خوش کرده اند. تیم ملی برای تثبیت صدرنشینی و صعود به عنوان تیم نخست از دیدار با عراق نیاز به یک تساوی و یا پیروزی کم دردسر دارد.

مجید جلالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره عملکرد تیم ملی در دو بازی نخست، اظهار می کند: تیم ملی با آمادگی ذهنی و روانی در دو بازی نخست توانست تاکتیک های مورد نظر سرمربی را اجرا کند و تقریبا بدون مشکل خاصی به پیروزی برسد. ‌ما از نظر ذهنی و روانی قوی ترین حس را داریم. این چیزی است که هرکسی از بیرون هم ببیند آن را متوجه می شود.

این کارشناس فوتبال ایران با اشاره به تثبیت تفکر فوتبالی کی روش در تیم ملی گفت: بعد از گذشت چندین سال، تیم ملی در اجرای تاکتیک های کی روش به تثبیت رسیده است و من بعد از گذشت هشت سال نوع فوتبال مدنظر کی روش را کم نقص تر از همیشه مشاهده می کنم. این موضوع نوید روزهای خوبی در این تورنمنت را می دهد. امیدوارم که تیم ملی نتایج خوبی را در ادامه راه کسب کند.

جلالی با اشاره به پیشرفت محسوس تیم ملی به جی پلاس گفت: برخی ها برای باور آمادگی تیم ملی منتظر موفقیت در یک دیدار بزرگتر مثل دیدار با عراق هستند اما از همین دو بازی قبل، مشخص است که تیم ملی رشد کرده و الان در وضعیت خوبی قرار دارد. تیم ملی برای رفع هر گونه دل نگرانی در بین هواداران به برد مهمی در بازی های آتی نیاز دارد.

وی اتحاد و همدلی را از نکات برجسته تیم ملی دانست و افزود: تیم ملی به معنای واقعی کلمه جنگنده کار می کند و بازیکنان برای موفقیت، از خود گذشتگی نشان می دهند که برای من قابل ستایش است.

جلالی درباره وضعیت ایران برای بازی با عراق نیز اظهار کرد: در شرایط روحی و روانی خیلی خوبی به مصاف عراق می رویم. تیم ما از نظر فکری کاملا باتجربه است. این تیم تجربه بازی در جام جهانی برابر تیم های بزرگ دنیا را دارد و همین تجربه نقطه اتکاء تیم ملی در آسیا است. ما مقابل عراق دست بالاتر را داریم و اگر از هر گونه غافلگیر شدن اجتناب کنیم، در طول بازی بهتر از عراقی ها خواهیم بود. فکر نمی کنم موضوع نگران کننده ای درباره تیم ملی وجود داشته باشد که نیازی به گفتن آن باشد. همه چیز در شرایط مطلوبی است و فقط امیدوارم اتفاق غیر مترقبه ای رخ ندهد.

وی درباره عملکرد تیم های مدعی در این مسابقات هم به خبرنگار جی پلاس گفت: به جزء بازی های ایران، من بازی اول عربستان را بازی متفاوتی دیدم ولی بقیه همان کار خودشان را کردند. ژاپن حسابگرانه بازی می کند و کره یک تیم نهفته است و استرالیا یک تیم آسیایی نیست و قالب کوچک شده فوتبال انگلیس است. به طور کلی ایران، عربستان و ژاپن را تیم های برتر این جام می دانم. تیم های دیگری هم هستند که آن ها را مدعی جام نمی دانم.

دیدگاه تان را بنویسید