از ایسلند به کی‌ لیگ؛

زاهدى با تست فنى و قرارداد ١٠٠ هزار دلارى در سامسونگ/ گزارش جی پلاس

شهاب زاهدی با تیم کره‌ای سوون سامسونگ قرارداد امضا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، بعد از حضور ناموفق خالد شفیعی در لیگ کره و باشگاه اف‌سی سئول که با انجام 2 بازی و تنها 103 دقیقه حضور در زمین به پایان رسید، فوتبال ایران دومین لژیونر خود را به کی‌لیگ صادر کرده است. نام این بازیکن، شهاب زاهدی است. مهاجم 23 ساله‌ای که یک فصل و نیم در لیگ ایسلند شاغل بود و بازی‌های خوبی برای ای‌وی‌بی به نمایش گذاشت. 

زاهدی، وقتی 19 سال داشت پیراهن پرسپولیس را پوشید و برای این تیم، 4 بازی در لیگ برتر انجام داد. مثبت شدن تست دوپینگ باعث شد تا این مهاجم، یک سال دور از فوتبال باشد اما تلاش او نتیجه داد و بعد از پایان محرومیت، با ماشین‌سازی به لیگ برتر برگشت و 11 بار در ترکیب این تیم قرار گرفت. تیمی که مربیگری‌اش بر عهده فرهاد کاظمی بود و در نهایت به لیگ یک سقوط کرد. 

بعد از حضور در ماشین‌سازی، زاهدی تصمیم گرفت به لیگ ایسلند برود و پیراهن باشگاه ای‌وی‌بی را بپوشد. باشگاهی متوسط در لیگ ایسلند که تلاش می‌کرد به موفقیت‌های بزرگی برسد. حاصل تلاش زاهدی در فصل اول، انجام 9 بازی، 482 دقیقه حضور در زمین و به ثمر رساندن 4 گل بود. آماری که باعث شد قرارداد او به مدت یک فصل دیگر تمدید شود. 

در فصلی که گذشت( 2018 )، زاهدی 14 بار در ترکیب ای‌وی‌بی قرار گرفت، 798 دقیقه در زمین حضور داشت و باز هم 4 گل زد. آمار کلی زاهدی در ای‌وی‌بی و لیگ ایسلند، انجام 23 بازی، 1280 دقیقه حضور در ترکیب ای‌وی‌بی و به ثمر رساندن 8 گل زده بود. یعنی به ازای هر 160 دقیقه یک گل زده که باعث شد باشگاه سامسونگ در لیگ کره‌جنوبی سراغ این مهاجم بیاید و با قراردادی یک ساله جذبش کند. البته درباره حضور زاهدى در سامسونگ حرف و حدیث فراوان است. اخبارى از کره منتشر شده با این مضمون که زاهدى به مدت یک هفته در تست فنى سامسونگ شرکت کرده و بعد با مبلغ نه چندان بالایى- ١٠٠ هزار دلار پاى قرارداد را امضا کرده.

مهاجم سابق پرسپولیس، حالا و در 23 سالگی بازی در لیگ کره را تجربه خواهد کرد. سامسونگ فصل قبل به مرحله دوم کی‌لیگ راه یافت اما در نهایت و با کسب 50 امتیاز از 38 بازی، بعد از چونبوک، گئونگنام، اولسان، پوهانگ و ججویونایتد عنوان ششم را به‌دست آورد. بی‌شک تجربه بازی در کی‌لیگ می‌تواند برای زاهدی که از چشم‌ها دور مانده، موقعیت مناسبی را فراهم کند. موقعیتی برای بازگشت به بهترین فرمی که انتظارش را می‌کشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید