در جشنواره فیلم فجر نقش‌ها جایزه می گیرند، نه آدم ها!

محسن کیایی : ما نمی‌توانیم باران کوثری را از سینما حذف کنیم چون پدرش تهیه کننده و مادرش کارگردان است

محسن کیایی بازیگر سینما و تلویزیون در مصاحبه ای به بیان فعالیتهای خود و شرایط امروز سینما و تلویزیون می پردازد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نکاتی از این گفت و گو در ادامه می آید:

*** از میان جمعیت هشتاد میلیونی ایران، قریب به پنجاه میلیون نفر یک بار هم سینما نرفته اند؛ این فاجعه است

***می توانم بگویم هفتاد درصد فیلم‌های کمدی که در سینمای ایران کار می شود فیلمنامه اش اول برای من می‌آید

***در این مملکت یک امام جمعه به تنهایی این توانایی را دارد که یک فیلم را از پرده سینما پایین بکشد و آب هم از آب تکان نخورد!

***فیلم اولی‌ها در حال حاضر این اجازه را دارند که بدون پروانه ساخت، فیلم خود را بسازند و اتفاقی هم تاحالا برای دولت نیفتاده است!

***وقتی منِ نوعی قرار است نقش یک فرد مثلا کف خیابانی را بازی کنم،طبیعتا نمی‌توانم روی ادبیات چنین فردی کت و شلوار بپوشانم و با پرستیژش کنم!

***چهل میلیارد فروش فیلم «هزارپا» که جای خوشحالی دارد، حاصل تماشای دو میلیون و هفتصد هزارنفر است،دو میلیون از بین هشتاد میلیون نفر جمعیت ایران!

***درست است که نویسنده کاراکترها را می نویسد و کارگردان هم به تمام کاراکترها اشراف دارد ولی وقتی نقشی به منِ نوعی سپرده می شود دیگر من متخصص آن نقش هستم.

***کاراکترهای «بارکد»، شخصیت هایی هستند که انگار اگر سرت را در خیابان برگردانی می توانی آن‌ها را ببینی،اما گویا هرچه ملموس تر شوی به همان اندازه جدی گرفته نمی شوی!

***ما نمی‌توانیم باران کوثری را از این سینما حذف کنیم چون پدرش تهیه کننده و مادرش کارگردان است! اگر باران کوثری حذف شود چند فیلم مهم در سینمای ایران حذف می شوند؟!

***در جشنواره ها، کمدین ها اگر دیده شدندو جایزه ای گرفتند برای بازی در یک نقش جدی بوده است؛ برای مثال، سعید آقاخانی سال ها کمدی بازی کرد اما در نهایت برای فیلم تلخی مثل «خداحافظی طولانی» دیده شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید