گزارش جی پلاس؛

توافق 400 میلیونی نکونام و پیکان روی هوا/ مذاکره جدی با حسین فرکی

با وتو شدن توافق باشگاه پیکان با جواد نکونام از سوی مدیرعامل ایران خودرو، حال حسین فرکی به عنوان یک مربی آزاد به نیمکت تیم فوتبال این باشگاه نزدیک شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ پیکان بعد از جدایی مجید جلالی، ابتدا با یحیی گل‌محمدی مذاکره کرد. سرمربی پدیده که نیم‌فصل درخشانی را همراه این تیم سپری کرد اما اوضاع نابسامان مالی در تیم مشهدی، او را در آستانه ترک و جدایی قرار داد. مسئولان پیکان با گل‌محمدی دور یک میز نشستند، شرایط خود را گفتند و شرایط جدی ترین گزینه خود را شنیدند و قرار شد طرفین بعد از سفر یحیی به دبی برای آغاز همکاری به توافق برسند (که این منوط به عملی شدن یا نشدن تعهدات باشگاه مشهدی در قبال سرمربی پدیده شد). توافقی که هیچ‌گاه رسمی نشد، چون پیکان پاسخ منفی گل‌محمدی را شنید و قید جذب او را زد.

 

بعد از گل‌محمدی نوبت به مهدی تارتار رسید. سرمربی موفق پارس‌جنوبی‌جم که مذاکره کوتاهی با مدیران پیکان انجام داد اما ظاهرا به توافق مالی نرسیدند. از طرفی او چندان دوست نداشت در  این برهه، هدایت پارس‌جنوبی‌جم را رها کند و روی نیمکت تیمی بنشیند که همین حالا در رده پایین‌تری قرار دارد.

در حین مذاکره با تارتار، پیکان با جواد نکونام هم جلسه گذاشت. طرفین روی قراردادی به مدت یک فصل و نیم به توافق رسیدند. دستمزد نکونام در پیکان هم مشخص شد، 400 میلیون برای نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم. فصل بعد هم مقرر شد طرفین برای بحث مالی قرارداد در سال بعد به توافق برسند. توافق فوق را یکی از اعضای هیات مدیره پیکان در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس تایید کرد.

همه چیز تقریبا نهایی شد و البته مدیران پیکان برای مذاکره با نکونام، نظر مثبت مسئولان نساجی را هم گرفتند اما به یکباره ماجرا به مسیر دیگری رفت. مدیران عالی‌رتبه ایران‌خودرو مخالفت خود را با جذب سرمربی تحت قرارداد نساجی را اعلام کردند و به همین دلیل دوباره روز از نو شد و روزی از نو.

گویا تحرکات برخی از نمایندگان مجلس باعث شد تا هاشم یکه‌ زارع- مدیرعامل ایران‌خودرو-  که در جریان مذاکره با نکونام بود، تصمیم جدیدی بگیرد و به موضوع جذب سرمربی ورود کند. او مخالفت خود را با جذب نکونام اعلام کرد و البته واکنش مدیرعامل باشگاه پیکان هم – البته نه رسمی- تهدید به استعفا بود. استعفایی که هنوز مشخص نیست عملی می‌شود یا نه؛ چرا که اقدامات بعدی مدیران باشگاه برای مذاکره با دیگر گزینه ها معنایی جزء تمکین به دستور مقام بالادستی ندارد!

حضور قطعی نکونام در پیکان، به همین سادگی منتفی شد تا به دستور مدیرعامل ایران‌خودرو، یک مربی آزاد روی نیمکت این تیم بنشیند. مربی آزاد هم کسی نیست جزء حسین فرکی که گویا ظرف روزهای قبل با مدیران باشگاه پیکان به توافق نسبی رسیده و بعید نیست این تفاهم روی کاغذ بیاید و این مربی 62 ساله هدایت پیکان را بر عهده بگیرد.

به گزارش جی پلاس؛ قرار است ظرف امروز و فردا، پیکان جلسه نهایی را با حسین فرکی بگذارد و این مربی کار خود را رسما آغاز کند. این آخرین اتفاقی است که در باشگاه پیکان رخ داده و فعلا همه روی نام حسین فرکی به جمع‌بندی رسیده‌اند. مگر اینکه اتفاق جدید و پیش بینی نشده ای رخ بدهد، مثل اتفاق‌ قبلی و منتفی شدن حضور جواد نکونام در پیکانشهر.

دیدگاه تان را بنویسید