گزارش جی پلاس؛

سهم 2 درصدی لیگ ایران در جام ملت های آسیا

لیگ فوتبال ایران تنها 2 درصد در جام ملت های آسیا 2019 سهم دارد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ لیست 23 نفره تیم‌ها برای حضور در جام ملت‌های آسیا تنظیم شده و مربیان مختلف بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.  در بین بازیکنان حاضر در لیست ایران، 11 بازیکن لیگ برتری حضور دارند. بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و احمد نوراللهی( پرسپولیس )، پیام نیازمند( سپاهان)، حسین کنعانی‌زادگان( ماشین‌سازی )، روزبه چشمی، پژمان منتظری و وریا غفوری( استقلال ) و احسان حاجی‌صفی، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی( تراکتورسازی )

نام 12 لژیونر هم در لیست تیم ملی ایران به چشم می‌خورد. بازیکنان مختلفی از لیگ‌هایی چون بلژیک، روسیه، انگلیس، ترکیه، پرتغال، قطر و فرانسه. تقریبا نیمی از لیست بازیکنان ایران را داخلی‌ها تشکیل می‌دهند و نیمی دیگر را لژیونرها. این توازن هم در حالی به وجود آمده که اشکان دژاگه، احسان حاجی‌صفی ومسعود شجاعی پس از سال‌ها بازی در خارج از کشور، به ایران برگشته‌اند تا در لیگ داخلی به میدان بروند. 

در بین سایر تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا، فقط عراق است که 2 نماینده از لیگ ایران در لیست نهایی خود دارد. بشار رسن که عضو پرسپولیس است و طارق همام که از ابتدای فصل به عضویت استقلال در آمده است. با احتساب این 2 بازیکن عراقی، سهم لیگ برتر از جام ملت‌های آسیا 13 بازیکن است. 

24 تیم در جام ملت‌های آسیا حضور دارند و هر یک نیز 23 بازیکن در اختیار دارند. یعنی 552 بازیکن در این تورنمنت مهم حضور دارند. با توجه به 13 بازیکنی که از لیگ ایران به جام ملت‌های آسیا می‌روند، سهم لیگ برتر حدود 2 درصد است.

دیدگاه تان را بنویسید