گزارش جی پلاس؛

5 میلیون یورو برای یک گل!/ کاوه در فهرست فروش بروژ

مهاجم ایرانی ناکام تیم بروژ بلژیک چه سرنوشتی در فوتبال این کشور پیدا می کند؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ انتقال کاوه رضایی، از شارلروا به بروژ یکی از انتقال‌های پر سر و صدای فوتبال باشگاهی در بلژیک بود. رقمی که بروژ برای انجام این انتقال به حساب شارلروا واریز کرد، مبلغی هنگفت و سرسام آور بود. کاوه که برای شارلروا، 19 گل در 43 بازی لیگ به ثمر رسانده بود، 5 میلیون یورو هزینه روی دست بروژ گذاشت تا پیراهن آبی و مشکی قهرمان فصل قبل لیگ بلژیک را بر تن کند، مقابل دوربین‌ها بایستد و عکس یادگاری بگیرد. 

کاوه از وقتی پیراهن بروژ را پوشید، نه تنها درخشش گذشته را ادامه نداد بلکه با آسیب دیدگی‌های متوالی مواجه شد و هرگز نتوانست مهاجم تمام‌کننده و قابل انتظاری برای هواداران بروژ باشد. انتقاد تند رسانه‌ها نیز روی بازی کاوه تأثیر گذاشت تا خیلی‌ها در بلژیک بگویند، رضایی ارزش انتقال با این رقم هنگفت را نداشت. 

بروژ و مدیرانش هم بعد از این انتقال بزرگ، مورد انتقاد قرار گرفتند. موج نارضایتی به سمت آن‌ها سرازیر شد و هواداران بروژ هم نسبت به جذب رضایی واکنش‌های گوناگونی نشان دادند. واکنش‌هایی که خیلی‌هایشان بخاطر عدم رضایت بود و نه افتخار برای جذب این مهاجم 26 ساله و ایرانی. 

رضایی از وقتی پیراهن بروژ را پوشیده، 10 بازی برای این تیم انجام داده و فقط یک گل به ثمر رسانده است. او در لیگ بلژیک، 8 بار به میدان رفته، 384 دقیقه در زمین بوده و تنها گل خود را نیز مقابل زولته‌وارگیم به ثمر رسانده. گلی که در روز پیروزی 5 بر 2 بروژ و از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف شد. 

از آن به بعد که هفته ششم لیگ بلژیک بود، کاوه نه تنها گلی نزده بلکه قریب به اتفاق بازی‌ها را نیز به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده است. او آخرین بار در هفته شانزدهم و مقابل همین زولته‌وارگیم در ترکیب بروژ قرار گرفت و از دقیقه 54 جانشین دی‌کارلی شد. بروژ بازی بیست و یکم خود را نیز انجام داده و این یعنی رضایی 5 هفته از ترکیب و حتی روی نیمکت بروژ دور بوده است. 

حدفاصل بازی‌های لیگ، بروژ در لیگ قهرمانان اروپا هم به میدان رفت و 2 بازی مقابل اتلتیکومادرید و بوریسیا دورتموند انجام داد. در هر 2 بازی نام کاوه رضایی در فهرست بروژ به چشم نخورد. مهاجم مصدومی که با احتساب لیگ قهرمانان اروپا، 7 هفته است که در ترکیب بروژ بازی نکرده و حتی در لیست 18 نفره این تیم هم قرار نگرفته است. 

رضایی در لیگ قهرمانان البته 2 بار و در همان هفته‌های نخست برای بروژ بازی کرده. هر 2 مقابل موناکو در بازی‌های رفت و برگشت. یکی 79 دقیقه و دیگری 18 دقیقه. او اما در این 2 بازی هم گلی نزده تا تعداد گل‌هایش در ترکیب بروژ، روی همان عدد یک متوقف شود. 

کاوه رضایی که جام ملت‌های آسیا را هم به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد، حال و روز خوشی در بروژ ندارد. ایوان لکو- سرمربی کروات بروژ – اعتقاد گذشته را به رضایی از دست داده و همین باعث شده تا مهاجم ایرانی در تفکرات او جایی نداشته باشد. شاید به همین دلیل است که رضایی در جشن کریسمس باشگاه بروژ شرکت نکرده و این روزها را به جای بلژیک در ایران می‌گذراند. 

از بلژیک خبر می‌رسد، کاوه رضایی هم مثل امید نورافکن و محمد نادری که به عضویت پرسپولیس در آمد، در فهرست فروش باشگاه بروژ قرار گرفته و بعید نیست در نقل و انتقالات زمستانی پیراهن تیم جدیدی را بر تن کند. اتفاقی که مشخص نیست آیا قانونی است یا نه اما هر چه که باشد می‌تواند از اوضاع نابسامان رضایی در بروژ رونمایی کند.

دیدگاه تان را بنویسید