در گفت وگو با جی پلاس؛

کرار جاسم: عراق در جام ملت ها نمی تواند ایران را ببرد/ فدراسیون فوتبال عراق عاقل نیست!

غایب بزرگ تیم ملی فوتبال عراق در جام ملت های آسیا معتقد است تیم کشورش قادر بردن ایران در این رقابت ها نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کرار جاسم یا همان جاسم کرار، غایب بزرگ عراق در جام ملت‌های آسیا است. هافبک 31 ساله نفت‌آبادان که از وقتی نامش در فهرست نهایی عراق قرار نگرفته، بلبشویی در رسانه‌های این کشور به راه افتاده است.

کرار جاسم، حالا که از لیست کاتانچ بیرون مانده، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی‌پلاس صحبت‌های جالبی انجام می‌دهد. صحبت‌هایی که مخاطبش، مسئولان فدراسیون فوتبال عراق هستند.

* چه شد به تیم ملی عراق دعوت نشدی؟ مشکلی در راه حضور تو وجود داشت؟

متأسفانه مسئولان فدراسیون فوتبال عراق بدون هیچ دلیلی با من مشکل دارند و نمی‌خواهند اسم من در لیست تیم ملی باشد! نمی‌دانم چرا اما دوست دارم واقعیت را بدانم.

* جام ملت‌ها را به طور کل از دست دادی یا هنوز امیدوار به حضور در این مسابقات هستی؟

دیگر به جام ملت‌های آسیا فکر نمی‌کنم و مهم هم نیست که بخواهم درباره‌اش حرف بزنم.

* اما رسانه‌ها و مردم عراق علاقه ویژه‌ای به تو دارند و همچنان در حال انتقاد از فدراسیون فوتبال عراق هستند!

مردم همیشه به من محبت دارند اما مسئولان فدراسیون فوتبال عراق از آن‌ها قوی‌تر هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند که من باشم یا نه.

* بشار رسن و طارق همام که در لیگ ایران بازی می‌کنند، در لیست تیم ملی عراق بودند. فکر می‌کنی تنها دلیلش اختلاف تو با فدراسیون فوتبال عراق است؟

به قول مسئولان فدراسیون فوتبال عراق، آن‌ها جوان هستند و من پا به سن گذاشته. اگر عقل همه فدراسیون‌های دنیا مثل فدراسیون عراق بود، الان فوتبال در دنیا وجود نداشت!

* البته تو همان‌قدر که مردم را کنار خود داری، مخالف هم کم نداری. به عنوان نمونه، یونس محمود در مصاحبه‌ای گفته که کاتانچ برای دعوت نکردن از کرار جاسم، تصمیم درستی گرفته است.

بله. یونس محمود به من گفت تیم ملی عراق جوان شده و دیگر به درد تو نمی‌خورد. او به من گفت نگذار و اجازه نده ظلمی که به من در تیم ملی عراق شد و هجمه‌ای که علیه‌ام به راه انداختند، برای تو هم تکرار شود. گفت همینطور بمان، چون مردم تو را اینگونه دوست دارند.

* درباره بشار رسن هم صحبت کنیم. هافبک پرسپولیس اعلام کرده که تو الگوی فوتبالی او هستی.

بشار به من محبت دارد و برای او در جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم.

* سال‌هاست در فوتبال ایران حضور داری و قریب به اتفاق بازیکنان تیم ملی را می‌شناسی. پیش‌بینی تو از بازی ایران- عراق در جام ملت‌های آسیا چیست؟

ایران تیم قدرتمندی است که بازیکنان فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد. بازی مقابل ایران برای همه تیم‌های درجه یک آسیا، دشوار است. همه از رویارویی با ایران وحشت دارند اما عراق هیچ‌گاه مقابل ایران تسلیم نشده و از پیش بازنده نبوده.

* در این بازی، چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد؟

من اعتقاد ادارم بازی با تساوی به پایان می‌رسد.

*فصل نقل و انتقالات آغاز شد و اخباری هم در مورد جدایی تو از نفت‌آبادان و بازگشت به لیگ عراق شنیده شده. آیا چنین قصدی داری؟

من با نفت آبادان قرارداد دارم و فعلا در خدمت این تیم هستم.

_ دوست نداری فضای جدیدی را تجربه کنی. مثلا بازگشت به تیم‌های پرطرفدار و مدعی لیگ ایران؟

شرایط نسبت به قبل فرق کرده و الان احساس و فکرم را روی موفقیت نفت‌آبادان گذاشته‌ام. بنابراین در این تیم می‌مانم و فصل را در آبادان به پایان می‌رسانم.

دیدگاه تان را بنویسید