در گفت و گو با جی پلاس؛

داریوش یزدانی: وضعیت تیم ملی بد نیست/ کارمان برای قهرمانی در آسیا راحت نیست

عضو سابق تیم ملی ایران می گوید بازی با تیم های یمن و ویتنام در عین سادگی، با مشکلات خاص خود همراه است اما در عین حال وضع تیم ملی بد نیست و نباید نگران بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ تیم ملی ایران در نخستین دیدار تدارکاتی در آخرین اردوی آماده سازی برای حضور در جام ملت های آسیا با ناکامی در نتیجه رو به رو شد و در واپسین دقایق مقابل فلسطین به تساوی بسنده کرد.

این بازی در حالی برگزار شد که به خواست کی روش درهای ورزشگاه الدحیل بسته شد تا فرد بیگانه و خارجی از ترکیب و نوع بازی تیم ملی مطلع نشود. ایران در این بازی برای رسیدن به گل خیلی منتظر ماند تا مهدی طارمی با شوت خود دروازه فلسطین را باز کند و در ادامه نتوانست به گل های بعدی دست یابد. تیم ملی در ادامه کار علی رغم حملات پی در پی خود نتوانست به گل های بعدی برسد و در نهایت این فلسطین بود که قفل دروازه ایران را باز کرد.

این نتیجه مقابل تیم نه چندان قدرتمند فلسطین، ساز برخی منتقدان را کوک کرد و آنها همچنان بر این باورند که تیم ملی مقابل تیم های ضعیف که میل به بازی هجومی ندارند به مشکل می خورد و چه بسا در دور حذفی هم مقابل تیم های قدرتمندتر این مشکل را داشته باشد.

داریوش یزدانی، عضو تیم ایران در جام ملت های آسیا 1996 و جام جهانی 1998 در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ نظرات جالبی را پیرامون وضعیت کنونی تیم ملی بیان می کند.

** بازی اخیر تیم ملی، هرچند صرفا یک دیدار تدارکاتی برای ارزیابی بهتر سرمربی از وضعیت بازیکنان بود اما نتیجه آن موجب نگرانی برخی از منتقدین شد. این بازی را کسی ندیده و بنابراین نمی توان واکنش کارشناسی دقیقی هم نسبت به آن داشت.

مطمئنا همانطور که شما می گویید بازی را کسی ندیده و نمی توانند درباره عملکرد فنی تیم ملی صحبت کنند اما با توجه به بازی های گذشته که از تیم ملی مشاهده کردم، وضعیت بد نیست و ما در انجام بازی هجومی پیشرفت داشتیم.

** تساوی مقابل فلسطین را نگران کننده نمی دانید؟

فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته باشد. اگر مشکلی هم باشد، بازی تدارکاتی برای پیدان کردن مشکل و رفع آن است. مشکلات به قدری حاد نیست که کادرفنی تیم ملی نتواند آن را حل کند. قبل از جام جهانی 2018 روسیه هم ما نتایج خوبی نگرفتیم اما در طول تورنمنت خوب کار کردیم و در بخش دفاعی و هجومی خوب بودیم.

** قبل از جام ملت های آسیا 1996 امارات، تیم ملی که شما هم در آن حضور داشتید، زیر نظر مایلی کهن نتایج خوبی نگرفت  و حتی در شروع این رقابت ها و در بازی نخست مقابل عراق شکست خورد. با این وجود عربستان و کره جنوبی را پر گل شکست دادیم. می توان وضعیت کنونی را مشابه آن موقع دانست؟

ما الان شکست نخوردیم. من بازی اخیر تیم ملی را هم ندیدم. نمی دانم می توان وضع کنونی را شبیه به آن موقع دانست یا نه اما همانطور که گفتید ما شروع خوبی در 96 نداشتیم اما بعدا تیم با یکی، دو جا به جایی منسجم تر شد و با بدشانسی و ناداوری نتوانستیم به فینال مسابقات و قهرمانی جام ملت ها دست پیدا کنیم.

** به نظر شما تیم ملی در دور گروهی جام ملت های آسیا مقابل یمن، ویتنام و عراق به مشکل بخورد؟

امیدوارم که به مشکل نخوریم. هر چند به این تیم امیدوار هستم اما کار راحت نیست. این قبیل تیم ها در عین اینکه حریف جدی محسوب نمی شوند، گاها کار را مشکل می کنند و خارق العاده ظاهر می شوند. نمی توان از این تیم های کم نام و نشان غافل شد. در هر حال کارمان راحت نیست.

** قهرمانی در آسیا رویای مردم و اهالی فوتبال است ولی کی روش معتقد است کار راحتی نداریم و آماده سازی نه چندان خوب کار تیم ملی را دشوار می کند.

همیشه با مشکل پشتیبانی مواجه بودیم. دوره ای نبوده که از این حیث خوب عمل کنیم. شاید به خاطر همین موضوع است که 40 سال قهرمان نشدیم اما در فوتبال استثناء هم وجود دارد. عراق در سال 2007 از نظر امکانات مشکلات زیادی داشت ولی قهرمان شد. تیم ملی پتانسیل قهرمانی دارد مگر اینکه با مشکل خاص پیش بینی نشده ای رو به رو شود.

** مصدومیت تعدادی از بازیکنان برجسته تیم ملی به دغدغه اصلی کارلوس کی روش تبدیل شده است. فکر می کنید تیم ملی در غیاب عزت اللهی و در صورتی که چهره هایی مانند جهانبخش به آمادگی نرسند، به مشکلات جدی برخورد می کند؟

قطعا این دو بازیکن جزء بازیکنان اصلی ما هستند. شکی نیست که کی روش روی آن ها حساب باز کرده بود و پیدا کردن جایگزین برای آن ها راحت نیست. عزت اللهی که متاسفانه نرسید و جهانبخش هم اگر آماده نشود، باید فکری به حال جانشین های این دو بازیکن کرد. ما بازیکنان دیگری هم داریم که در اروپا بازی می کنند و هر کدام پتانسیل و توانایی خاص خود را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید