پیشنهاد فتح الله زاده برای خروج استقلال از بحران

علی فتح‌ا... زاده مدیرعامل سابق استقلال نگران آینده استقلال و پرسپولیس است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی فتح‌ا... زاده مدیرعامل سابق استقلال نگران آینده استقلال و پرسپولیس است. وی معتقد است دوباره می‌خواهند با این بحث استقلال و پرسپولیس را به حاشیه ببرند. با فتح‌ا... زاده درخصوص عملکرد استقلال در نیم‌فصل اول، جدایی گرو و نیومایر و همچنین بحث خصوصی‌سازی همکلام شدیم.

ارزیابی‌تان از عملکرد استقلال در پایان نیم‌فصل چیست؟

آخر مسابقات برای استقلال خوب تمام شد. استقلال توانست در سه بازی آخر خودش را جمع و جور کند و با امتیازاتی که جمع‌آوری کرد، خودش را با یک مدعی مطرح کند.

قبول دارید داوری به ضرر استقلال بود؟

امسال داوری‌ها اصلا خوب نبوده و حرف و حدیث در آن وجود داشته. امیدوارم در نیم‌فصل دوم کمیته داوران حداقل برای حفظ آبروی خودش به داوران تذکرات لازم را بدهد.

گفته می‌شود داوری‌ها به سوی یک تیم خاص است؟

بالاخره در فوتبال یک تیمی سود می‌برد و یک تیم دیگر ضرر. شما نگاه کنید همه کارشناسان و سرمربیان می‌گویند وقتی روی یک تیم حساس می‌شوند حتما اتفاقاتی افتاده که همه آنها را می‌گویند. اخیرا هم دیدید که آقای علی دایی هم این موضوع را به زبان آورد. باید در مسابقات فوتبال همه چیز روح پهلوانی در آن وجود داشته باشد.

طی روزهای گذشته هجمه‌های زیادی علیه مهدی رحمتی به وجود آمد؟

به نظر من دو کاپیتان استقلال و پرسپولیس صحبت‌هایی را با هم انجام داده‌اند و تمام شد. الحمدا... به خیر و خوشی هم تمام شد. به نظرم نباید به این شکل ادامه پیدا می‌کرد بالاخره اینها دو فوتبالیست هستند و با هم رفیق. وقتی یک موقعی یک جاهایی با هم حرف می‌زنند دیگران نباید دخالت کنند. به هرحال کار درستی نبود اما اتفاق افتاد و این را باید بدانیم که فوتبال برای ایجاد رفاقت و ارتباط است. از این فوتبال به حد کافی زجر می‌کشیم اینها هم نباید به آن اضافه شود.

کمتر از بیست روز دیگر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد. پیش‌بینی شما از عملکرد تیم ملی چیست؟

ما این همه هزینه کردیم تا یک مربی طراز اول جهانی به ایران بیاید. پس این انتظار وجود دارد که در این مسابقات قهرمان شویم. دیگر مسابقات جام جهانی نیست که بگوییم مقابل تیم‌های دیگر ضعیف هستیم. اینجا آسیاست و الان با وجود کی‌روش باید قهرمان شویم. زیرا اگر به فکر عدم قهرمانی باشیم دیگر چرا این همه هزینه کردیم و کی‌روش را آوردیم. با مربیان وطنی هم می‌توانستیم دوم و سوم شویم.

گرو و نیومایر هم از استقلال جدا شدند.

آنها نباید می‌آمدند که حالا بروند. به هرحال جلوی ضرر را هر وقت بگیری سود است.

به نظرتان استقلال باز هم به دنبال بازیکن خارجی باشد؟

در ایران الان همه تیم‌ها بازیکنان خوب را جذب کرده‌اند. استقلال اگر می‌خواهد قهرمان شود و یا در آسیا عملکرد خوبی داشته باشد باید حداقل دو بازیکن طراز اول خارجی را جذب کند.

جپاروف باید بازگردد؟

جباروف می‌تواند به استقلال کمک کند. این را در گذشته ثابت کرده است. شما این را در نظر بگیرید جباروف در کنار ابراهیمی که موتور اصلی خط هافبک اصلی بود، کارایی بالایی داشت اما الان معلوم نیست که ابراهیمی در استقلال نیست، عملکرد جباروف چگونه خواهد بود. اما در مجموع تجربه جباروف به درد استقلال می‌خورد.

چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی می‌دانید؟

همان تیم‌هایی که بالای جدول حضور دارند. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور جزو مدعیان هستند.

دوباره بحث خصوصی‌سازی به میان آمده است؟

بحث خصوصی‌سازی همیشه هست باید زیرساخت‌های آن فراهم شود. من احساس می‌کنم یک عده‌ای می‌خواهند این دو تیم را به یک جایی برسانند که گفته شود ما از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم لطفا ما را مس کنید. من یک عزم دلی و وفاق مثبتی را نمی‌بینم و نگران هستم که این دو تیم به حاشیه کشیده شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید