گزارش جی پلاس؛

جایگاه اوکراین در المپیک لندن همراه با یک طلا به ما رسید/ صعود سه پله ای ایران پس از شش سال!

گرفته شدن طلای ورزشکار اوکراینی در المپیک لندن به نواب نصیر شلال، جایگاه این کشور را هم در رده بندی نهایی به کاروان ایران داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ با اینکه بیش از شش سال از المپیک لندن می گذرد، همچنان تعداد یا کیفیت مدال های ایران در این رقابت ها بهتر می شود! پس از اینکه سعید محمد پور با مثبت شدن چهار نفر اول وزن 94 کیلوگرم المپیک لندن به طلا رسید و کیانوش رستمی هم با دوپینگی از آب درآمدن وزنه بردار روس، برنزش را نقره کرد، حالا نوبت سومین وزنه بردار ایران شده است.

نواب نصیر شلال در همان المپیک لندن هم شانس یارش بود و چندین وزنه بردار اصلی وزن 105 کیلو نتوانستند روی تخته بروند. به همین خاطر نواب که سابقه مدال جهانی هم نداشت به یکباره توانست روی سکوی دوم المپیک بایستد. حالا با مبت شدن دوپینگ نفر طلایی لندن، مدال طلا هم به او خواهد رسید.

درخشان تر شدن کارنامه وزنه برداری

وزنه برداری ایران در المپیک لندن اگرچه از لحاظ تعداد مدال رکورد زده بود اما کیفیت مدال ها آنقدرها بالا نبود. حالا اما با شرایط جدید، کارنامه وزنه برداری ایران در لندن بسیار درخشان تر و شاید برای همیشه در تاریخ ماندگار شود. با شرایط جدید وزنه برداران ایران در لندن سه طلا و دو نقره به نام خود ثبت کردند که یک نتیجه رویایی و تکرار نشدنی است.

بالاتر از کشتی فرنگی

تیم اصلی و برجسته کاروان ایران در لندن، شاگردان محمد بنا بودند. تیم فرنگی ایران که با سه طلای سوریان، نوروزی و رضایی کاروان ایران را بالا کشیدند و پر افتخار ترین تیم هم شدند. حالا اما با این شرایط، وزنه برداری دو نقره بیشتر از آن ها دارد و پر افتخارترین رشته ایران در لندن به حساب می آید.

چهاردهمی برای ایران

المپیک لندن بدون مدال محمدپور و خوشرنگ تر شدن مدال های رستمی و نصیر شلال هم بهترین نتیجه تاریخ کاروان ایران در ادوار المپیک بود. با این حال حالا این افتخار پررنگ تر می شود. کاروان ایران در پایان المپیک لندن با 4 طلا، پنج نقره و سه برنز در جایگاه هفدهم دنیا ایستاد. حالا اما با 6 طلا، پنج نقره و دو برنز شرایط بهتری در جدول پیدا کرده است.

نکته جالب در مدال طلای نصیرشلال، گرفته شدن این طلا از ورزشکار اوکراینی است. اوکراینی که در جدول مدالی لندن با 6 طلا و پنج نقره و نه برنز در جایگاه چهاردهم ایستاد اما حالا با کم شدن این طلا، جایش را دقیقا به ایران می دهد تا کاروان ایران با سه پله صعود به رده چهارهم برسد. 

دیدگاه تان را بنویسید