رییس هیات وزنه برداری گلستان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این المپیاد که طی روزهای 7 تا 9 آذرماه به میزبانی شهرستان سنندج مرکز استان کردستان برگزار شد، دختران وزنه بردار گلستان 2 مدال کسب کردند.
آرش رضایانی اظهار داشت: در دسته 59 کیلوگرم این المپیاد پارمیدا محمودیان با مجموع وزنه 116 کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد و در وزن 49 کیلوگرم الیکا محمدخانی با مجموع وزنه 76 کیلوگرم به گردن آویز نقره دست یافت.
به گزارش ایرنا این رقابت ها با حضور ۱۱۳ وزنه بردار دختر در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال به مدت سه روز از ظهر چهارشنبه هفتم آذر تا نهم این ماه در سالن آزادی سنندج برگزار شد.
گلستان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته وزنه برداری از بین ۱۷ تیم با کسب یک مدال طلا و یک نفره در جایگاه چهارم تیمی کشور قرار گرفت.
به گفته رضایانی، اردوی تیم ملی وزنه برداری دختران کشور از 16 آذرماه به مدت دو هفته در تهران برگزار می شود.
رییس هیات وزنه برداری گلستان همچنین گفت: هم اکنون وزنه برداری زنان در سه شهرستان گرگان، آق قلا و گمیشان در استان فعال بوده و خانواده ها می توانند با حضور در سالن تمرین، ضمن دادن روحیه به فرزندان خود از شرایط و وضعیت تمرینی آنان مطلع شوند.
پارمیدا محمودیان نخستین بانوی تاریخ وزنه برداری کشور است که با پوشش کامل اسلامی توانست در رقابت های برون مرزی و بین المللی شرکت کند و با مهار وزنه های انتخابی در یک ضرب، 2 ضرب و مجموع، چراغ این رشته را برای زنان علاقمند به وزنه برداری روشن کرد.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.