اعتراض جالب مدیرعامل مینو به ماجرای تخلف "پفک تراریخته"

مدیرعامل شرکت صنعتی پارس مینو نسبت به استفاده اشتباه از واژه پفک در مورد تخلف دو برند تولیدکننده اسنک های پف دار(حجیم) واکنش نشان داد و خواستار اصلاح آن شد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، در متن این نامه که خطاب به رئیس سازمان غذا و دارو نگاشته شده است؛ با اشاره به خبری مبنی بر تخلف دو برند مطرح تولید کننده اسنک های حجیم(پف دار) در فضای مجازی و در بین کاربران شبکه های اجتماعی در حال انتشار است؛ به این مطلب اشاره شده که با توجه به اینکه کلمه «پفک» یک نام و نشان تجاری خاص است که به شماره ی 38512 در تاریخ 04/02/1351 به نام شرکت صنعتی پارس مینو ثبت شده، بصورت رسمی کلمه «پفک» اصلاح و به جای آن، تخلف دو برند مطرح فرآورده های حجیم شده بر پایه غلات در رسانه ها جایگزین شود. 
 
شرکت مینو در این نامه افزوده است: بی شک این از افتخارات یک شرکت تولیدی است که نام یکی از محصولاتش آن چنان پرآوازه شده است که پایه یک صنعت تلقی می شود، اما از آنجایی که خبر درج شده موجب تشویش اذهان برخی از مصرف کنندگان شده است؛ تقاضا شده، نسبت به اصلاح این موضوع و جایگزینی واژه  فرآورده های حجیم شده بر پایه غلات به جای پفک اقدام شود. چراکه این شرکت به هیچ عنوان از مسیر استانداردهای قانونی عدول نکرده و از مواد اولیه ی استاندارد و با کیفیت برای تولید برند پفک نمکی خود استفاده کرده است. 
 
در پایان این نامه آمده است: تولید محصول با برند «پفک» نمکی مینو در سال 1352 در شرکت پارس مینو آغاز شده که این محصول یک فرآورده حجیم شده بر پایه غلات بوده و تمامی فاکتورهای آن مطابق با استاندارد ملی شماره 2880 است.
 
محصول پفک نمکی مینو شامل 62 تا 65 درصد بلغور ذرت بوده که با نیروی مکانیکی اکسترودرها -نیروهای مکانیکی کمترین تاثیر را بر روی ساختار مواد اولیه از جمله بلغور دارد- شکوفا شده و سپس بر روی آن 35 تا 38 درصد لعاب که شامل روغن، پودر پنیر رنگی، شیرخشک و نمک است، در دمای تقریبی 45 درجه پاشش می شود.
 
مدیرعامل مینو در پایان افزوده است: از بین اکثریت محصولات رقبای موجود در بازار، تنها فرآورده ای که از کلیه جهات (میزان نمک، میزان رنگ مصنوعی، سانست یلو و ...) مطابق با استاندارد ملی 2880 تولید می شود، پفک نمکی مینو است.

دیدگاه تان را بنویسید