طباطبایی در قهرمانی شطرنج آسیا نایب قهرمان شد

سید محمد امین طباطبایی ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های قهرمانی شطرنج آسیا مجوز حضور در جام جهانی روسیه را نیز کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دور نهم و پایانی بخش استاندارد رقابت های شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا به پایان رسید که سید محمد امین طباطبایی با ۶.۵ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید و جواز حضور در جام جهانی روسیه ۲۰۱۹ را نیز کسب کرد.

در دور نهم پرهام مقصودلو مقابل حریف هندی و سید محمد امین طباطبایی مقابل حریفی از چین به تساوی رسیدند. طباطبایی با ۶.۵ امتیاز در رده دوم و مقصودلو با ۶ امتیاز در رده هفتم این رقابت ها قرار گرفتند.

علیرضا فیرزوجا در دور نهم مقابل حریف قزاقستانی و احسان قائم مقامی نیز مقابل حریف فیلیپینی به برتری رسیدند که هر دو با ۵.۵ امتیاز به ترتیب در رده های شانزدهم و نوزدهم ایستادند.

در بخش مردان شطرنج باز چینی قهرمان شد و نماینده ویتنام نیز در رده سوم ایستاد.

مبینا علی نسب نیز در دور نهم بخش بانوان مقابل حریفی از فیلیپین بازی کرد و به تساوی رسید و در رده بیست و پنجم ایستاد. در بخش بانوان شطرنج بازانی از هند، سنگاپور و ویتنام به ترتیب در رده های اول تا سوم ایستادند.

* رده بندی شطرنج بازان ایرانی در پایان دور هفتم بخش آزاد رقابت های قهرمانی آسیا:

رده -نام - امتیاز - ریتینگ - تغییر ریتینگ

۲- سید محمد امین طباطبایی – ۵.۵ امتیاز – ۲۵۸۷ – ۱۴.۷

۷- پرهام مقصودلو – ۵ امتیاز – ۲۶۸۸ – ۰.۴

۱۶- علیرضا فیروزجا – ۴.۵ امتیاز – ۲۶۰۷ – منفی ۰.۳

۱۹- احسان قائم مقامی – ۴ امتیاز ۲۵۳۷ – منفی ۶.۴

بخش بانوان:

۲۵ - مبینا علی نسب – ۴ امتیاز – ۲۲۹۵ -  منفی ۳۹.۴

۵ نفر نخست این رقابت ها جواز حضور در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۹ روسیه را کسب می کنند. سید محمد امین طباطبایی با قرار گرفتن در رده دوم توانست به این مهم برسد. البته پرهام مقصودلو با کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب کرده بود. این رقابت ها در ۹ دور و به میزبانی فیلیپین برگزار شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید