درمان اگزما با پرتو فروسرخ

دانشمندان «آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی اروپا» موفق به ساخت دارویی شدند که با استفاده از پرتو فروسرخ به درمان اگزما کمک می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هیچ کس علاقه‌ای به خارش پوست خود ندارد اما برخی افراد در شرایطی مانند اگزما ناخواسته با این مشکل مواجه می‌شوند که می‌تواند یک مشکل کاملا جدی باشد.

براساس گزارش «نیواطلس»، دانشمندان «آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی اروپا» با استفاده از یک داروی فعال نوری و تزریق آن به پوست، راه‌حل طولانی‌مدتی را برای حل این مشکل پیدا کردند.

سلول‌های عصبی خاصی در سطح پوست تحت عوامل مختلفی احساس خارش را ایجاد می‌کنند. این دارو پس از تزریق به این سلول‌های عصبی می‌چسبد، سپس با تابش نزدیک نور بی‌ضرر فروسرخ به پوست، این سلول‌های عصبی از سطح پوست بیرون می‌روند. این در حالی است که دیگر سلول‌های عصبی که باعث ایجاد حس لامسه، گرما، سرما، درد و ارتعاش می‌شوند، تحت تاثیر این دارو قرار نمی‌گیرند.

این آزمایش بر روی موش‌های مبتلا به اگزما و یک بیماری پوستی ژنتیکی به نام «آمیلوئیدوز» انجام و درمان آنها با استفاده از این دارو منجر به توقف خارش برای مدت چند ماه شد. این دارو علاوه بر توقف خارش به کاهش تورم و شروع بهبودی نیز کمک کرد.

در حال حاضر دانشمندان به دنبال برنامه‌ریزی برای انجام آزمایش‌هایی بر روی بافت انسان هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید