وزیر ارشاد: جشنواره فیلم فجر شاهد اتفاقات خوبی خواهد بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با عنایت به فرا رسیدن چهلمین سالگرد برگزاری پیروزی انقلاب اسلامی، امسال شاهد اتفاقات خوبی در جشنواره فیلم فجر خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید عباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت اقدامات و فعالیتها درباره برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره شروع به کار کرده و برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی با تشریح برگزاری دیگر جشنواره های فجر هم اظهار داشت: دیگر جشنواره های فجر از جمله تئاتر و موسیقی نیز شوراهای سیاستگذاری خود را مشخص و شروع به کار کرده اند.

** محل برگزاری جشنواره فیلم فجر به زودی نهایی می شود
 

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: امسال به مناسبت برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد اتفاقات خوبی در جشنواره های فرهنگی و هنر با تولید و ارائه آثار ارزشمند، با محتوای فاخر خواهیم بود. 

صالحی درخصوص مکان برگزاری جشنواره فیلم امسال هم گفت: با مجموعه هایی مذاکراتی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد لذا اگر به نتیجه برسد که این جشنواره در محل جدید و درغیر این صورت در محل های قبلی برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به انتقادهایی از سوی سینماگران و فیلمسازان درباره پائین بودن کیفیت فیلم ها وجود دارد، بیان داشت: فیلم ها در یک درجه و سطح قرار ندارند لذا به طور طبیعی برخی فیلم ها ممکن است در مواردی مورد انتقاد قرار گیرند اما فیلم خوب هم زیاد داریم.

وی با اشاره به تقدیر از 15 فیلم ایرانی در پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت امسال، تاکید کرد: در جریان حوزه سینما، فیلم های ارزشی، انقلابی و اخلاقی قابل توجهی داریم که بخش زیادی از آنها ازطرف معاونت سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی به طور مستقیم و یا مشارکتی در تولید آثار مورد حمایت قرار می گیرند.

صالحی در عین حال تصریح کرد: طبیعی است که همه فیلمها نمره یکسانی نمی گیرند اما فیلم های کیفی و ارزشمند خوب هم در کشور کم نیستند. 

دیدگاه تان را بنویسید