در گفت و گو با جی پلاس؛

پاکدامن: مربی آلمان ها به ناداوری علیه ایران اعتراف کرد/ خبرهای خیلی خوبی از شمشیربازی خواهید شنید

علی پاکدامن درباره جام جهانی شمشیربازی و قضاوت داوران در این رقابت های حرف های جالبی زد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ علی پاکدامن در مسابقات جام جهانی مقامی به دست نیاورد اما او به آینده امید زیادی دارد. به مسابقات پیش رو که اتفاقا انتخابی برای کسب سهمیه المپیک هم هست. علی روزهای خوبی را برای شمشیر بازی ایران متصور است و می گوید که شک نداشته باشید شمشیربازی کشور آینده خوبی خواهد داشت.

** درباره جام جهانی صحبت بزن و اتفاق هایی که در این رقابت ها افتاد.

خب جام جهانی خوب بود و ما خوب تمرین کرده بودیم. من البته از نتیجه ای که گرفتم اصلا راضی نیستم.

** چرا؟

بعضی ها می گویند بدشانسی اما من زیاد به شانس و اینها اعتقادی ندارم. چرا که می گویم شانس هر کسی دست خودش است. شرایط هر کسی را خودش رقم می زند و نباید خیلی از مسائل را به شانس و این جور چیزها ربط داد. من تلاش زیادی کردم تا مدال بگیرم و خیلی آماده بودم. ناراحتی ام به همین دلیل است. با این حال دنیا به آخر نرسیده است و کار برای من تازه شروع شده است.

** خیلی ها می گویند اگر به واگنر معروف در جدول برخورد نمی کردی اتفاق های دیگری می افتاد.

در جدول ۳۲ تایی به واگنر خوردم. مسابقه خوب بود و‌تنها سیگنال های مثبت و منفی باختم را رقم زد. سخت ترین مسابقه ام همین مسابقه بود. حالا جام جهانی تمام شده است و فکر می کنم با نتیجه جام جهانی الجزایر همان نفر ۱۳-۱۴ رنکینگ جهانی بمانم. فکر نمی کنم جایگاهم تغییر کند.

** به نظر خودت مهمترین دلیلی که در این رقابت ها نتیجه نگرفتی چه بود؟

در مسابقه تیمی، داوری کار دست ما داد و  مدالمان را گرفت. در بازی با آلمان و امتیاز ۴۴-۴۴ برابر بودیم ضربه را که زدم، قیافه شمشیرباز حریف معلوم بود که ضربه را خورده و فقط خوشحالی کرد که بگوید تیری در تاریکی باشد و سنگی بزند که ورق را برگرداند. نمی دانم چرا داور هم ضربه من را نداد! هرچه ما از این باخت ناراحت شدیم، آلمانها خوشحال شدند. هنگام شب مربی تیم آلمان آمد و به پیمان فخری گفت: «امروز، روز شانس من بود. ضربه آخر شما را ندادند و ما برنده شدیم و در بازی با ایتالیا هم دوباره داور به نفعشان گرفته بود و به خاطر همین خیلی خوشحال بود.»

** با این شرایط به نظر می رسد که کار برای شمشیر بازی ایران برای ماندن در بین تیم های برتر سخت شده باشد؛ این طور نیست؟

واقعا کارمان برای ماندن بین تیم های برتر رنکینگ خیلی سخت شده. برای تحقق این اتفاق مهم، نیاز به کار بیشتر است؛ البته کار بیشتر که اکنون هم وضعیت خوبی داریم، فکر می کنم نیاز به تمرکز بیشتر داریم تا بهترین اتفاق را رقم بزنیم. من و‌ بقیه بچه ها برای این کار کاملا آماده ایم. اگر اتفاق خاصی نیافتد شک نکنید خبرهای خیلی خوبی را از شمشیربازی می شنوید. شک نکنید که پرچم ایران را باز هم بالا می بریم.

دیدگاه تان را بنویسید