بازیکن پیشین تیم ملی کره جنوبی مادام العمر محروم شد

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کره جنوبی به دلیل تبانی با محرومیتی مادام‌العمر روبه‌رو شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جانگ هاگ‌یونک، مدافع پیشین تیم‌های سئونگنام ایلهوا چونما، بوسان ایپارک، سئول یونایتد و سئونگنام اف‌سی که سابقه پنج بازی ملی با تیم ملی کره جنوبی را در کارنامه‌اش دارد، به جرم تبانی با محرومیتی مادام‌العمر از سوی اتحادیه فوتبال کره جنوبی مواجه شد.

جانگ هاگ‌یونک که در سال 2017 اعلام بازنشستگی کرد، در ماه سپتامبر بازداشت و به 10 ماه زندان محکوم شده بود. با محرومیت جدیدی که اتحادیه فوتبال کره جنوبی در نظر گرفته، مدافع پیشین تیم ملی کره پس از آزادی از زندان دیگر حق شرکت در هیچگونه فعالیت مرتبط با فوتبال را ندارد.

جانگ 37 ساله در ماه سپتامبر با لی هان، بازیکن تیم آسان موگونگوا از دسته دوم لیگ فوتبال باشگاهی کره جنوبی ملاقات و به او پیشنهاد داده بود که در قبال دریافت 50 میلیون وون (44 هزار و 300 دلار) در 20 دقیقه ابتدایی بازی با بوسان ایپارک در تاریخ 22 سپتامبر کاری کند که کارت قرمز از داور دریافت کند.

لی هان اما پیشنهاد جانگ را رد می‌کند و این موضوع را به اطلاع مسئولان مربوطه می‌رساند که منجر به بازداشت جانگ هاگ‌یونک می‌شود. اتحادیه فوتبال کره پس از این ماجرا پاداشی 70 میلیون وونی (62 هزار دلار) به لی هان بابت عدم تن دادن به این تبانی اهدا کرد.

پیش از این 50 بازیکن در ماجرای تبانی در فوتبال باشگاهی کره در فصل 2011 دخیل بوده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید