قائم مقام معاونت سیما: پول نداریم سریال بسازیم

قائم مقام معاونت سیما درباره شرایط تولید سریال‌های الف‌ویژه تلویزیون اظهار کرد که در حال حاضر ظرفیت و انگیزه لازم برای ساخت سریال‌های الف‌ویژه وجود دارد، اما کمبود شدید منابع مالی دست تلویزیون را بسته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا پورحسین در پاسخ به این پرسش که آیا تولید سریال‌های الف‌ویژه تلویزیون متوقف شده است؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند سریال الف‌ویژه برای اینکه کلید زده بشود، آماده است، اما منابع مالی اجازه نمی‌دهد؛ البته در این میان تولید دو یا سه سریال همانند «سلمان فارسی»‌ و «موسی(ع)» به‌زودی شروع خواهد شد.

او افزود: به طور کلی سازمان صداوسیما آمادگی تولید سریال‌های الف‌ویژه بیشتر را دارد و بر همین اساس هم موضوعات زیادی را در نظر دارد که حتی بسیاری از آنها در حد فیلمنامه نیز پرورانده شده‌اند، اما به دلیل کمبود منابع مالی نمی‌توانند به مرحله تولید برسند.  

قائم مقام سیما با بیان اینکه «سریال‌های الف‌ویژه ثبت تاریخی یک رسانه محسوب می‌شوند»، یادآور شد: سریال‌های الف‌ویژه ماندگار هستند و قابلیت این را دارند که بارها پخش شوند، اما در عین حال تولید آنها نیز بودجه بالایی نیاز دارد. مشکل اصلی ما هم در حال حاضر منابع مالی است که کل کشور درگیر آن شده است.

پورحسین همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه سریال‌های الف‌ویژه صرف انبوه‌سازی می‌شود، اظهار کرد: بودجه‌ای که برای سریال‌های الف‌ویژه ‌صرف می‌شود، بودجه خاص خودش است و در جای دیگری مصرف نمی‌شود. سریال‌هایی که پایین‌تر از رده الف‌ویژه قرار دارند، سریال‌هایی هستند که شبکه‌ها مدام به آنها نیاز دارند و باید پشت سر هم پخش کنند و بودجه‌ای جداگانه دارند.

او با بیان اینکه «جای سریال‌های الف‌ویژه در تلویزیون خالی است»، گفت: در حال حاضر ظرفیت، بضاعت، انگیزه، استعداد، تجربه حرفه‌ای و هنری و اهتمام مدیریتی برای تولید سریال‌های الف‌ویژه وجود دارد و تنها موضوعی که دست تلویزیون را بسته، کمبود شدید منابع مالی است. 

دیدگاه تان را بنویسید