حذف حجم شبانه از بسته‌های اینترنتی همراه‌اول!

شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل همراه‌اول دلایل حذف حجم شبانه از بسته‌های اینترنتی را تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ چند ماه پیش تقریباً همه بسته‌های اینترنتی همراه‌اول شامل ترافیک شبانه می‌شد که این امر تنوع بسته‌ها را مشترکان می‌گرفت و بسیاری از مشترکانی که نیازی به ترافیک اینترنت شبانه ندارند هم مجبور بودند این بسته‌ها را تهیه کنند. پس از انتقاد شدید مشترکان، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصمیم گرفته شد که بسته‌های شبانه به طور کامل حذف شوند.

حسین فلاح‌جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چندی پیش از حذف تدریجی این بسته‌ها ترافیک  شبانه به دلیل نامناسب بودن این طرح برای محدوده سنی نوجوانان و جوانان خبر داد و تأکید کرد اگر این طرح حذف شود.

حال نوبت به عملی شدن این وعده رسید و حجم شبانه از بسته‌های اینترنت همراه‌اول حذف شد و بنابر گزارش‌های مشترکان، با وجود حذف حجم شبانه، قیمت بسته‌های اینترنتی همچنان ثابت باقی مانده و بسته شبانه همراه‌اول که پیش از این برای بسته‌های اینترنتی بالاتر از 10 گیگابایت به صورت رایگان از ساعت 3 الی 7 صبح ارائه می‌شد، نیز حذف شده است.

حذف بسته‌های شبانه و به دلیل نظر رگولاتوری و خود اپراتور

شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل همراه اول در خصوص حذف ترافیک شبانه از بسته‌های شبانه، گفت: ترافیک رایگان شبانه در برخی از بسته‌ها تعبیه شده بود و به عنوان مثال با ارسال پیامک به کاربران بسته‌هایی 30روزه با 7 گیگابایت اینترنت به علاوه 14 گیگابایت ترافیک شبانه، اطلاع رسانی می‌شد. حال این هدیه شبانه از بسته‌ها حذف شده و همان پولی که در گذشته برای 7 گیگ پرداخت می کردند، هم‌اکنون برای همین میزان گیگ بدون هیچ هدیه‌ای پرداخت می‌کنند.

مدیر کل ارتباطات همراه‌اول ادامه داد: قرار دادن هدیه در بسته‌های اینترنتی و رایگان بودن ترافیک، در لیست اطلاع رسانی اپراتور همراه اول قرار داشت اما به دلایلی این مبحث به وضوح توسط کاربران دریافت نمی‌شد و همچنان از سوی بسیاری مورد نقد قرار می‌گرفت. یکی از انتقادهایی که به اپراتور همراه‌اول برای تعبیه حجم شبانه در بسته‌های اینترنتی وارد شده بود، ترویج آفت فرهنگی به دلیل تشویق کاربران در استفاده از اینترنت در ساعات پایانی شب بود.

دلیل حذف حجم شبانه از بسته‌های اینترنتی همراه‌اول چه بود؟

وی افزود: نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این خصوص، حذف حجم ترافیک شبانه بود و خود اپراتور بر محور مسائلی چون دلایل فنی، رفتار مصرفی مشترکین و همچنین نوع مصرف ترافیک در طول روز  تصمیمی مبنی بر حذف حجم شبانه از بسته‌های اینترنت را اتخاذ کرد.

آرپناهی همچنین تأکید کرد: اپراتور همراه اول در طرح‌های اجرایی خود چندین پیشنهاد را به صورت موقت در دست اجرا دارد و هیچ کدام از طرح‌های ارائه شده دائمی نبوده و در طول سال، بسته‌ها متناسب به رفتار مشترکین و اهداف آن‌ها تغییر می‌کند.

پیشنهاد بسته‌های اینترنتی تنها برای حفظ حقوق مصرف کننده

وی در خصوص استفاده از طرح‌های پیشنهادی بسته‌های اینترنت اظهار کرد: کاربران همراه اول در مواجهه با پیامک‌های ارسالی با مضمون طرح‌های پیشنهادی با دو گزینه (خرید طرح ) یا ( رد طرح و قبول اینترنت با تعرفه آزاد ) مواجه هستند. پیشنهاد بسته‌های اینترنتی تنها برای حفظ حقوق مصرف کننده بوده و مشترکی که از بسته های ارائه شده استفاده می‌کند، حق دارد در چارچوب تعریف بسته‌های اینترنتی خرید کند. رد بسته‌های اینترنتی به معنای خروج مشترکان از حالت مصرف بسته  اینترنتی و ورود کاربران به استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد است که هزینه‌ای دو چندان برای کاربران به دنبال دارد.

مدیرکل ارتباطات همراه اول در آخر بیان کرد: اگر کاربران با وجود حذف حجم بسته‌های شبانه از میزان حجم اینترنتی ارائه شده راضی نباشند، می‌توانند با شماره گیری کد #100* حجم اینترنت خود را افزایش یا کاهش دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید