گزارش جی پلاس؛

دومین ایرانی در راه لیگ برتر: تفضلی در رادار فولام

دومین بازیکن ایرانی، در آستانه بازی در لیگ برتر جزیره قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ حدود یک سال است که با توجه به اصالت ایرانی رایران تفضلی، اخبار او را پیگیری می‌کنیم. مدافعی که فوتبال خود را از ساوتهمپتون و همراه بازیکنان بزرگی چون لوک شاو- دفاع چپ فعلی منچستریونایتد- و الکس چمبرلین- هافبک لیورپول- آغاز کرد اما مثل آن‌ها نتوانست به لیگ برتر برسد و در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در انگلیس بازی کند.

تفضلی که سومین فصل حضور در پتربورو را سپری می‌کند، یکی از بازیکنان کلیدی این تیم در خط دفاع است. مدافعی 196 سانتیمتری که امیدوار است همراه با پتربورو به چمپیونشیپ صعود کند. هر چند که او چند پیشنهاد جذاب دریافت کرده و بعید نیست در نقل و انتقالات نیم‌فصل پیراهن یک تیم مشهور را بپوشد.

اما نتایج پتربورو در این فصل- فارغ از شکست این هفته برابر ویکامب‌ واندررز- نشان می‌دهد این تیم سودای صعود در سر دارد. پتربورو در هفته هفدهم لیگ یک انگلیس مقابل ویکامب مغلوب شد. دیداری که با حضور 5225 تماشاگر در ورزشگاه آدامزپارک برگزار شد و برایان موریس 22 ساله در دقیقه 67 تک گل بازی را به سود ویکامب به ثمر رساند.

رایان تفضلی در این بازی 90 دقیقه در ترکیب پتربورو حضور داشت اما نتوانست مانع از ثبت چهارمین شکست فصل تیمش شود. ویکامب‌ واندررز با این برد 21 امتیازی شد تا به رده پانزدهم جدول صعود کند. پتربورو نیز با این شکست، همچنان 33 امتیازی ماند تا بعد از پورتسموث 38 امتیازی و ساندرلند 35 امتیازی در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

تفضلی این فصل در تمام بازی‌های پتربورو حضور داشته و روی هم 1486 دقیقه در زمین بوده. او فقط 44 دقیقه از بازی‌های پتربورو تا پایان هفته هفدهم را از دست داده و این یعنی او یک بازیکن کلیدی در این تیم مدعی است.

پتربورو بعد از شروعی امیدوارکننده در لیگ یک انگلیس، چند هفته‌ای است که روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد و مشخص هم نیست آیا بتواند تا پایان در جمع مدعیان صعود به چمپیونشیپ قرار بگیرد یا نه؟ این تیم فعلا مجوز حضور در پلی‌اف را به‌دست آورده اما 29 بازی دیگر از رقابت‌های باقی مانده و باید ببینیم آیا تفضلی و پتربورو می‌توانند موفقیتی بزرگ کسب کنند یا همچنان در لیگ یک باقی می‌مانند.

درباره رایان اما اخبار جدیدی در راه است. این مدافع مورد توجه کادر فنی فولام قرار گرفته تا شاید بتواند از نیم فصل برای این تیم در لیگ برتر بازی کند. فولام برای تقویت خط دفاع خود قصد دارد در نیم‌فصل، رایان تفضلی را جذب کند.

با گذشت 12 هفته از لیگ برتر در فصل 2019-2018، یک برد، 2 تساوی و 9 شکست در کارنامه فولام ثبت شده و این تیم با کسب تنها 5 امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی قرار گرفته است. به ثمر رساندن 11 گل و دریافت 31 گل نشان می‌دهد خط دفاع فولام تا چه حد ضعیف است. شاید به همین دلیل هم مدیران این باشگاه دست روی جذب رایان تفضلی گذاشته‌اند. مدافعی که البته تا پایان فصل قرارداد دارد اما بعید نیست پتربورو او را بفروشد و از این راه درآمدزایی کند.

تفضلی اگر به فولام برود، دومین بازیکن ایرانیِ این فصل لیگ برتر خواهد بود. بعد از علیرضا جهانبهخش که این روزهای برای برایتون بازی می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید