گزارش جی پلاس از حاشیه عجیب دیدار پرسپولیس - سایپا؛

وقتی همه مقصر بودند!

در ایجاد حاشیه های زشت و غیرحرفه ای بازی پرسپولیس و سایپا همه مقصرند و مانع بزرگی بر سر راه یک مطالبه عمومی قرار دادند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس و سایپا در یک بازی زیبا و پر برخورد به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا هر دو تیم یک امتیاز این بازی کسب کنند و حداقل دست خالی از زمین خارج شوند. این دیدار که موقعیت های زیادی داشت و جزء بازی های تماشاگرپسند فوتبال ایران بود، صحنه های نه چندان زیبایی را به خود دید.

بازی دو تیم تا لحظه گلزنی سایپا بدون مشکلی پی گیری شد اما بعد از گلزنی سلیمانی و شادی این بازیکن که به مذاق پرسپولیسی ها خوش نیامد، تنش ها بالا گرفت.

ظاهرا کلید واژه این درگیری فحش ناموسی و یا استفاده از الفاظ رکیک بوده؛ هرچند هر دو طرف خودشان را از این قبیل مسائل مبرا دانسته و دیگری را متهم به این موضوع کرد.

از علی دایی با تجربه که برای دفاع از بازیکن تیمش در منطقه میکسدزون به سمت دروازه بان هر چند خاطی حریف حمله می کند تا بازیکنان جوان و کم تجربه و در عین حال بی انضباط هر دو تیم اشتباهاتی را دچار شدند.

برای بررسی این اتفاق که مطمئنا مورد بررسی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار می گیرد، به سراغ صحبت های بازیگران اصلی این ماجرا می رویم که در ادامه در جی پلاس؛ می خوانید:

دایی: خلیل زاده شروع کننده درگیری بود

علی دایی، سرمربی سایپا مهم ترین چهره این درگیری ها بود. او درباره اتفاقات پس از بازی می گوید: شروع کننده درگیری، شجاع خلیل زاده بود. بازیکنم قسم می‌خورد که او فحش مادر و ناموس داده است. آقای منشا، خلیل‌زاده و رادوشویچ چنین مسئله ای را به وجود آورند.

او درباره شائبه کتک کاری با دروازه بان کروات پرسپولیسی ها می گوید که با کسی درگیر نشده و صرفا به این دروازه بان گفته است که داد و فریاد نکند و به رختکن برود.

پرسپولیس و سایپا

خلیل زاده: بارانی و سلیمانی به بازیکنان ما فحاشی کردند

اما مدافع پرسپولیس این موضوع را رد می کند و منکر این است که او شروع کننده درگیری بوده. شجاع خلیل زاده درباره این ماجرا می گوید: علیرضا سلیمانی (بازیکن سایپا) در هجده قدم به سینه طاهرخانی زد و فحش رکیک داد. به او گفتم چرا فحش می‌دهی که به من هم فحش داد.

او لبه تیز اتهامات را به سوی صادق بارانی نیز می گیرد و می گوید که این بازیکن به بازیکنان پرسپولیس فحاشی کرده است.

بارانی: شروع درگیری از فحاشی طاهرخانی و خلیل زاده بود

محمدصادق بارانی هافبک جوان سایپا معتقد است او شروع کننده درگیری نبود و طاهرخانی و خلیل زاده این ماجرا را شروع کردند. این بازیکن می گوید: بازیکن کوچک آنها که اسمش را هم نمی‌دانم، الفاظ رکیکی را استفاده کرد. خلیل‌زاده هم به جای اینکه جلوی هم تیمی اش را بگیرد، دو تا فحش دیگر روی فحش‌های قبلی گذاشت و به سلیمانی داد. فکر می‌کنم استارت دعوا هم از همین جا بود.

طاهرخانی: سلیمانی به صورتم مشت زد و فحش داد

کوچکترین بازیکن حاضر در زمین که گویا عده ای درگیری او و سلیمانی را سرآغاز این درگیری پوچ می دانند، در این باره می گوید: سلیمانی با مشت به صورت من زد و فحش ناموس داد. آن وقت بارانی علیه من مصاحبه می‌کند؟

به گزارش جی پلاس؛ آنطور که از این صحبت های حاضران در این درگیری مشخص است، احتمالا هر دو طرف به اندازه خود فحاشی کرده و هرگز خودشان را در استفاده از الفاظ رکیک و ناپسند محدود نکردند و در عین حال طرف مقابل را متهم به استفاده از الفاظ ناپسند می کنند؛ هر چند نمی توان قضاوت قطعی کرد و بهتر است کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از بازبینی و بررسی دقیق ماجرا، نظر درست را اعلام کند.

در عین حال بار دیگر شاهد یک اتفاق ضدفرهنگی، غیراخلاقی و کاملا غیرحرفه ای در سطح حرفه ای فوتبال داخلی کشورمان بودیم که امید است زمینه ساز اتفاقات غیرفرهنگی متابع روی سکوهای ورزشگاه ها نباشد. در شرایطی که همه و همه حتی خود اهالی فوتبال در بحث حضور بانوان در استادیوم ها مطالبه گری می کنند، بی شک رقم خوردن چنین اتفاقاتی، می تواند همچنان بزرگترین مانع برای این احقاق حق باشد.

دیدگاه تان را بنویسید