داورزنی: موضوع بازنشستگی ارتباطی به دولت ندارد

معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: اسکندری نگاه ویژه ای به برنامه ها و استانها داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ و بیلیارد اظهار داشت: به تمام اعضای مجمع خسته نباشید می گویم. رای اعتماد شما برای ادامه ریاست اسکندری را هم وی تبریک می گویم. به ولی زاده هم خسته نباشید می گویم که پا به این میدان گذاشت و تلاش کرد تا با ارائه برنامه هایش نظر مجمع را جلب کند.

وی افزود: آرا نشان می دهد که ۱۴ نفری که به ولی زاده رای دادند، انتظار دارند فدراسیون تحولاتی داشته باشد و اسکندری نگاه ویژه ای به برنامه ها و استانها داشته باشد و کاستی های ۴ سال گذشته را بپوشاند. هیات ها بازوان اصلی فدراسیون هستند، اما با ظرفیتی که وجود دارد، می‌طلبد خلاقیت جدیدی در این رشته داشته باشیم. در اسنوکر حرف های زیادی در جهان داریم، اما در بولینگ هنوز خیلی کار داریم و باید زیرساخت ها را به خوبی بسازیم. این شرایط در بولس هم وجود دارد و باید نگاه ویژه ای به ظرفیت استان ها داشته باشیم. در بخش مارکتینگ و بازاریابی هم باید فعالیت بیشتری صورت بگیرد.

داورزنی درباره ترکیب آرا نیز گفت: دوستان در مجمع به ثبات مدیریت و برنامه هایی که تنظیم‌شده بود رای دادند، اما ۱۴ نفر نظر دیگری داشتند و این یعنی باید استفاده بیشتری از استان ها شود تا نقاط ضعف موجود در فدراسیون برطرف‌ شود. آرزوی موفقیت برای اسکندری داریم و‌ امیدوارم با بازنگری برنامه هایش و همکاری استان ها طرحی نو دراندازد و بتواند موفق باشد. وزارت ورزش هم از برنامه های وی حمایت خواهد کرد و انشالله فدراسیون در ۴ سال پیش رو توجه بیشتری به استان ها شود.

در ادامه داورزنی در جمع خبرنگاران درباره اینکه معاون مالی وزیر گفته در پی نوسانات ارزی به فدراسیون کشتی 350 میلیون تومان مابه‌التفاوت داده شده و فدراسیون کشتی می‌گوید پولی نگرفته، تصریح کرد: قبل از اعزام کشتی‌گیران ارز ثانویه به فدراسیون کشتی داده شده است. زمانی هست شما 4-5 هزار یورو نیاز دارید و زمانی 100 هزار یورو. قبل از اعزام ارز مورد نیاز کشتی تامین شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مابه‌التفاوت داده شده یا خیر، گفت: ارز ثانویه به کشتی تعلق گرفته است.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش درباره اختصاص ارز به فدراسیون ها افزود: قرار بود بانک مرکزی بانک عاملی را معرفی کند تا فدراسیون‌ها بتوانند پول بگیرند. این شکل جدید برای تامین ارز بود. وزیر ورزش و خانم فرامرزیان زحمت زیادی کشیدند تا با تامین ارز ثانویه برای ورزش موافقت شود. به همین دلیل تامین ارز با هماهنگی بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت. فقط در شکل پرداخت اسکناس فرآیندی وجود دارد که فرامرزیان دنبال آن است تا مشکلی برای فدراسیون‌ها به وجود نیاید.

داورزنی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره بازنشسته بودن مهدی تاج و بحث دخالت دولت پرسید، عنوان کرد: چه دخالتی؟ دولت چه دخالتی کرده است؟ فدراسیون‌ها موسسات عمومی غیردولتی هستند. موضوع بازنشستگی هیچ ارتباطی به دولت ندارد و طبیعتا دولت مجری قانون است و همه باید تمکین کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید واضح بگویید آیا تاج جزو بازنشسته‌ها هست یا خیر؟، تصریح کرد: نمی‌دانم چرا اصرار دارید با مصداق صحبت کنید؟ من یک بحث کلی دارم. فدراسیون‌ها موسسات عمومی غیردولتی هستند. در فرآیند بازنشستگی هم دولت نقشی ندارد و دستگاه‌ها و دولت باید آن را اجرا کنند. همه نهادهایی که از منابع دولت استفاده می‌کنند، مشمول این قانون هستند.

داورزنی ادامه داد: همه نهادها و موسسات که به هر نحوی از منابع دولت استفاده می‌کنند باید قانون را رعایت کنند. استثنا هم وجود دارد که مشخص شده است؛ افراد بالای 50 درصد جانبازی، اسارت 3 ساله و فرزندان شهدا مستثنی هستند. دولت نقشی ندارد و چه بسا برای دولت هم سخت باشد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه آیا برای فدراسیون فوتبال هم سرپرست معرفی می‌کنید، عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای هر فدراسیون شرایط خاص خود را دارد و باید روند منطقی طی شود. چند فدراسیون را تعیین تکلیف کردیم و بقیه در دست بررسی است. از طرفی این موضوع فقط شامل رئیس نمی‌شود. در تمام دستگاه‌ها کسانی که از قانون ایثارگری استفاده کرده و بازگشت به کار داشته‌اند، این قانون شامل حال آنها می‌شود از جمله اگر در فدراسیون‌ها خزانه‌دار و دبیر بازنشسته باشند، نمی‌توانند کار کنند.

وی همچنین درباره صحبت‌هایی که در خصوص فدراسیون ژیمناستیک مطرح شده، مبنی بر اینکه این فدراسیون شرکتی را تاسیس کرده و سود 60 به 40 می‌گیرد، اظهار داشت: به دفتر امور مشترک گفته‌ایم بررسی کند.

وی گفت: هماهنگی کامل با فدراسیون‌ها داریم و سعی می‌کنیم بدون تحریک نهادهای بین المللی و بدون دادن اطلاعات غلط قانون را اجرا کنیم. دوستان نگران فدراسیون‌ها هم نباشند سعی می‌کنیم از فرصت پیش رو با همکاری خود فدراسیون ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی ادامه داد: 2، 3 روز پیش خبری دیدم که برخی فدراسیون‌ها به مجامع بین المللی نامه نوشته‌اند، اما این خبر را تایید نمی کنم، چون ما چیزی ندیده‌ایم. گفتند 4 رئیس فدراسیون این کار را کرده‌‌اند. این بحث درستی نیست، چون روسای ما در برابر قانون تمکین می‌کنند و این قانون هم دخالت دولت در ورزش نیست. به هرحال پرسش از سوی نهادهای بین المللی وجود دارد. قانون برای همه سازمان‌های دولتی اجباری است و فدراسیون‌ها هم چون نقش حاکمیتی دارند شامل این قانون می‌شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: بدون اجازه قانون خدایی ناکرده بحثی را مطرح نکنیم و ضمن رعایت همه الزامات بین المللی قانون را اجرا کنیم.

داورزنی در مورد میزبانی‌های شطرنج گفت: جلسه‌ای را با رئیس فدراسیون شطرنج داشتیم. این رشته موفقیت‌های خوبی داشته، اما دوستان با احتیاط بیشتری باید میزبانی‌ها را قبول کنند. ابتدا باید منابع تامین شود، اگر این اتفاق بیفتد ما هم حمایت می‌کنیم. همین میزبانی قبلی حدود 3.5 میلیارد هزینه روی دست فدراسیون گذاشت و تجربه‌ای برای خود مسئولان فدراسیون شد که دقت بیشتری کنند.

وی در مورد نگرانی ها برای اردوها و مسابقات تدارکاتی تیم ملی فوتبال عنوان کرد: تلاش وزارت این است که تیم ملی بدون مشکل باشد و از برنامه‌های فدراسیون حمایت می‌کنیم. نگران حضور در جام ملت‌ها و بازی های دوستانه و اردوها نباشید.

معاون وزیر ورزش در مورد استعفای خوش خبر گفت: او 10، 12 سال سرپرست تیم ملی بوده و زمزمه استعفای او را قبلا شنیده بودم که می‌گفت خسته شده است. ظاهرا استعفای خودش را هم داده است و نمی‌دانم که پذیرفته شده است یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید