در گفت و گو با جی پلاس؛

​جواد نکونام: به استقلال نه، فقط به نساجی فکر می کنم/ کمیته داوران صدای ما را بشنود

سرمربی نساجی مازندران درباره اشتباهات داوری برای این تیم و شایعات پیرامون سرمربیگری استقلال توضیحاتی ارائه داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، نساجی این هفته قربانی یک اشتباه شد. داور بازی با سپاهان یک پنالتی اشتباه به نفع زردها گرفت تا نساجی با وجود شایستگی بازنده شود و به خانه بازگردد.

اجازه نمی دهیم نساجی دوباره به لیگ یک برگردد

جواد نکونام سرمربی این تیم مازندرانی به سوالات ما پاسخ داد. او ابتدا درباره پنالتی دقیقه 96بازی سپاهان و نساجی که کلی سر و صدا به پا کرد گفت: «قطعا پنالتی نبود و متاسفانه آقای کوپال ناظمی دچار اشتباه شد. اشتباهی که توانست نتیجه بازی را تغییر دهد و باعث شکست ما شود. در این بازی مستحق شکست نبودیم. اگر خوب بازی نمی کردیم، ساده تر با این شکست کنار می آمدیم ولی واقعا خوب بودیم. من ناراحتم به خاطر هواداران و بازیکنانم. شما نگاه کنید بازیکنان ما از دقیقه یک چطور در زمین بازی می دوند. واقعا ناراحتم حاصل تلاش همه بچه ها اینگونه به باد رفت. از سوی دیگر ناراحتم به خاطر طرفداران نساجی. قلب و روح آنها وابسته به تیم است. با بردهای تیم خیلی شاد می شوند و می دانم که این حرف را می زنم چون تاثیرش را دیده ام. همه ما یک روز می آئیم و می رویم، مهم این است که نساجی سرپا باشد. اتفاقا نتیجه بازی سپاهان ما را مصمم تر از هر زمان دیگری کرد. جانمان را می دهیم و نساجی را در لیگ برتر نگه می داریم. ما یک استان هستیم، همه کنار هم و پشت هم. اجازه نمی دهیم نساجی که بعد از 24 سال به لیگ برتر رسیده، دوباره به لیگ یک برگردد. همه وجودمان را برای موفقیت این باشگاه می گذاریم.»

 6 ،7 امتیاز را برای اشتباهات داوری از دست دادیم

از او سوال کردیم که مدافع شما برخوردی با سجاد شهباززاده نداشت که نکونام این واکنش را نشان داد: «به هیچ عنوان. شاید دستش را روی کتف او گذاشت ولی اصلا قدرت این دست آنقدری نبود که سجاد به زمین پرت شد و داور پنالتی گرفت. در هیچ کجای دنیا چنین صحنه هایی را خطا نمی گیرند و تازه باید به مهاجم سپاهان کارت زرد هم نشان می‌داد. من در جریان بازی اعتراض نکردم چون صحنه را ندیده بودم ولی وقتی به رختکن رفتم، صحنه پنالتی را دیدم و شوکه شدم چون هر چقدر نگاه کردیم، برخوردی ندیدیم که پنالتی باشد. از کمیته داوران تقاضا داریم صدای ما را بشنوند. دیگر خسته شدیم بس که درباره مسایل داوری حرف زدیم. بارها و بارها هم به داوران احترام گذاشتیم و گفتیم اشتباهات عمدی نیست و سهوی است. امسال بازی های ما را بررسی کنید متوجه اشتباهات خواهید شد. از همان هفته دوم تا همین بازی سپاهان اشتباهاتی علیه ما بوده. سر همین اشتباهات حداقل 6 ،7 امتیاز را از دست داده ایم.»

بازیکنانم سعی می کنند هر روز بهتر از دیروز باشند

با این شرایط نکونام از عملکرد تیم خودش راضی است. او ادامه می دهد: «ما غیر از بازی اول فصل مقابل ذوب‌آهن، در سایر بازی‌ها عملکرد خوبی داشته ایم. همانطور که می دانید ما هزینه زیادی نکرده ایم. تلاش کردیم تا نقاط ضعیف خود را با هماهنگی و دوندگی زیاد پوشش دهیم. در دو دیداری که مقابل سپاهان داشتیم همه دیدند چقدر تیم خوب بازی می‌کند. ولی این برایمان کافی نیست. ما باید هر روز بهتر از دیروز باشیم. این فلسفه مربیگری من است. من نمی گویم دیروز یا فردا، بلکه می گویم امروز. هر بازیکنی که امروز خوب باشد، در ترکیب تیم است. همه بازیکنان واقعا تلاششان را می کنند.»

نخواستیم اشتباهات به نفع مان باشد، فقط به ضررمان سوت نزنند

اما حرف های نکونام درباره واکنش کمیته داوران. آنجا که می گوید: «خود کمیته داوران می‌داند که اشتباهات سهوی علیه تیم نساجی اتفاق افتاده است. از بازی با تراکتور که در دقیقه ۵۲ پنالتی اخراج برای ما گرفته نشده است، در زمین خودمان در بازی با پارس گل سالم ما مردود شد، در بازی با فولاد پنالتی به ناحق علیه ما گرفته شد، سپس با پرسپولیس بازی کردیم که به دلیل بازی این تیم با الدحیل اتفاقات بازی ما را به آن بازی ربط دادند که آن اتفاقات رخ داد و هفته بعد از آن هم به مصاف استقلال رفتیم که چون این تیم باید بعد از ما به مصاف پرسپولیس می‌رفت داور به بازیکنان استقلال کارت نمی‌داد. این هم از بازی سپاهان. امیدواریم حداقل در هفته های آینده دیگر در حق ما اجحاف نشود. گناه نساجی چیست؟ نخواستیم اشتباهات به نفع مان باشد، فقط به ضررمان سوت نزنند.»

نساجی بهترین تماشاگران را دارد

ناراحتی طرفداران نساجی هم یکی دیگر از دغدغه های این روزهای تیم نکونام است. آنها می بینند که چطور داوری ها و سوت زدن های اشتباه امتیاز را از تیم شان می گیرد: «بله، حق دارند. آنها بهترین تماشاگران لیگ برتر هستند. حتی تیم حریف را هم تشویق می‌کنند. آنوقت جواب ما این است که باید در هر بازی اشتباهات داوری علیه مان باشد. در این هفته ها کوچکترین بی احترامی از طرف تماشاگران نساجی به داور نشده است ولی آنها مقابل سپاهان آنقدر رویشان فشار بود که بعد از بازی دستیار من را نگه داشتند و گلایه می کردند. آنها می گفتند چرا ما آدم خوب باشیم؟ از این به بعد باید مثل دیگر تماشاگران اعتراض کنیم تا حق مان را بگیریم.»

اصلا به استقلال یا هیچ تیم دیگری فکر نمی کنم

اما حرف های پایانی نکونام. آنجا که او درباره بازی با ماشین سازی و البته شایعه سرمربیگری استقلال حرف زد: «اصلا بازی ساده ای نیست. همه بازی ها برای ما مهم است و با شناختی که از این تیم دارم آنها خیلی خوب بازی می‌کنند و در خط حمله فوق العاده هستند. تیم آنها می‌تواند به ما آسیب بزند اگر آنها را کنترل نکنیم. درباره سوال دوم هم باید بگویم که اصلا به استقلال یا هیچ تیم دیگری فکر نمی کنم. هدف من تنها و تنها نساجی است. روی موفقیت این تیم زوم کرده ام و ترجیح می دهم ذهنم را درگیر چیز دیگری نکنم.»

دیدگاه تان را بنویسید